וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית פרטי או דירה? מסתבר שאפשר גם וגם

חיים בדירה ורוצים להרגיש בבית פרטי? מעצבת הפנים הדס רוט מסבירה איך אפשר ליהנות משני העולמות

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

לא מעט פעמים אנשים מתלבטים אם לגור בבית פרטי או דירה, בהם גם כאלו שכבר גרים בבית משלהם ומחליטים לעשות את המעבר לדירה. הסיבות הן רבות: עלויות תחזוקה, ילדים שעזבו את הבית, קרבה לתל אביב, ועוד. "על דבר אחד הם לא מוותרים - הם רוצים להמשיך להרגיש את האינטימיות, עליה הם לא מוכנים לוותר גם בזמן מעבר כזה", מסבירה מעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

לדבריה, "זה משתנה בין דירה ישנה שאנחנו משפצים לבין דירה חדשה אליה עוברים. בדירה ישנה יש יותר אפשרויות משחק והחוקים אינם מוכתבים מהקבלן. אחד הדברים שמאפיינים דירה הוא ארגז התריסים שבולט בה. גם לזה יש פתרון. ניתן להגביה את הפתחים ולבטל את התריסים, לבחור בחלונות ומפתחים גדולים שיותר ויותר מדמים בית פרטי, מה שמאוד משפיע על נראות החלל והתחושה בו. ברגע שמשנים את המפתח, התחושה היא של בית פרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

אבל מה קורה כאשר לא ניתן להחליף חלון? "ובכן, את הבליטה של התריס ניתן להסתיר עם וילון. מלבישים על הארגז וילון קבוע, ווילון רצפה-תקרה שמאריך את המפתח. המטרה היא לפתוח ולאוורר במקסימום את החלל הציבורי. למקם את הסלון, מטבח ופינת אוכל בסמוך למרפסת. לבטל את המסדרון, שהוא אחד המאפיינים הבולטים של דירה".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

ואיך שוברים את המסדרון? רוט מוסיפה: "המסדרון מבליט מאוד את דירה, הביטול נעשה על ידי תכנון מושכל. לדוגמא אפשר למקם קיר ולהיכנס לחללי השינה מכמה כיוונים, או לחלופין למקם אמנות מעניינת, או לתכנן פינת עבודה במסדרון".

רוט ממשיכה ומסבירה, כי גם לחומרים יש השפעה על התחושה של בית פרטי לעומת דירה. לדבריה, "חשוב לעשות שימוש בחומרים ואלמנטים לא קונבנציונאליים לדירה, שמאפיינים יותר בתים פרטיים, כמו חיפוי באבנים, ריצופים גדולים, בריקים, תקרת קורות, קמין ועוד".

היא אומרת כי כ"אשר המעבר הוא לדירת דופלקס, ויש מדרגות. בחרו מדרגות פיסוליות, לא את הסטנדרט שמציע הקבלן. ברגע שהסטנדרט 'יוצא' הבית הפרטי 'נכנס'".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"הגענו לשלב המרפסת. כל דירה כיום מגיעה עם מרפסת. גם עבורה חשוב התכנון. בחרו ריצוף מעניין, כמו פישבון, או ריצוף עם אבנים קטנות, עטפו את המרפסת בצמחייה כדי לתת תחושה של גינה וירוק, תכננו מראש מערכת השקייה ובאמצעות המפתחים הכניסו את הירוק הביתה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully