וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הדלת: הצצה לחדרי המורים של העתיד

חדרי המורים אינם בנויים ומעוצבים באופן שעונה על הצרכים של המורות והמורים - עומס, צפיפות, רעש, מחסור בפרטיות, אין מקום לעבודה בשקט, או סתם כדי להיטען מחדש באמצע יום עמוס. עינת פולון עיצבה, במסגרת התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, את חדר המורים של המחר

עיצוב חדרי המורים של העתיד. עינת פולון,
עיצוב חדרי המורים של העתיד/עינת פולון

את התואר הראשון שלה עשתה עינת פולון בבצלאל לפני כמעט עשרים שנים. בסיומו, השתלבה כמורה לאמנות במערכת החינוך, ונשאבה אל תוך האהבה הזו מאז ועד היום. עם הזמן, הבינה עינת שדווקא בלב הפועם של בית הספר - חדר המורים, חסר לה משהו. פעמים רבות מדי הבינה עינת שחדרי המורים אינם בנויים ומעוצבים באופן שעונה על הצרכים של המורות והמורים - עומס, צפיפות, רעש, מחסור בפרטיות, אין מקום לעבודה בשקט, או סתם כדי להיטען מחדש באמצע יום עמוס.

עבודת הגמר של עינת, במסגרת התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל עוסקת בדיוק בחוסר הזה. העבודה שנקראת Cocoon מציגה תא פרטי, יחידת עבודה ניידת הממוקמת בבית הספר ומטרתה להפחית לחץ מחדר המורים , ה Cocoon הינו בגודל של כ-6 מ"ר, מספק למורים ולמורות פינת עבודה פרטית, שבאפשרותה להכיל עד 2-3 אנשים לפגישות או לשיעורים פרטניים,או אפילו לפגישת הורה מורה. ליחידת העבודה הניידת חיבור לחשמל וגם לוייפיי במידת הצורך. "מעצבי הפנים שבתי הספר שוכרים כדי לעצב את חדר המורים לא מכירים את הצרכים היומיומיים של הסגל החינוכי. התוצאה היא חדר מורים שיכול להיות יפה, אבל לא פרקטי", מסבירה פולון.

עיצוב חדרי המורים של העתיד. עינת פולון,
עיצוב חדרי המורים של העתיד/עינת פולון

בתערוכה נדונים נושאים מגוונים השזורים בחיינו: חינוך, מגדר, פוליטיקה, בריאות, תרבות, וטכנולוגיה. זאת, תוך הפניית זרקור לבני האדם, לאינטראקציות ביניהם ולתחומים בחיינו הדורשים התערבות ושינוי. באמצעות מגוון מתודולוגיות מחקר, חשיבה עיצובית ויצירתיות רבה, עבודות הבוגרות והבוגרים מבטאים הלכי רוח, הצעות להתערבות במתרחש סביבם וקוראים למבקרים ולמבקרות בתערוכה לעצור, להתבונן ולתת את הדעת למהות פעולתם על המציאות והשינויים המתחייבים ממנה.

הפרויקטים המוצגים חושפים את מעורבותם של היוצרות והיוצרים בסביבתם. הם מחוברים למציאות, חוקרים אותה ובוחרים להישיר מבט, לנקוט עמדה ולהתערב בה באמצעות פעולה עיצובית מיטיבה. הם פועלים מתוך קריאה פנימית ותחושת אחריות במטרה לשפר, לפתח ולקדם שלל רכיבים במציאות המורכבת בה אנו חיים, ומשמשים כסוכני שינוי היוזמים מהלכים המשפיעים על חיי אנשים רבים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
עיצוב חדרי המורים של העתיד. עינת פולון,
עיצוב חדרי המורים של העתיד/עינת פולון

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים הוקמה ב-1906 והיא האקדמיה הוותיקה והמובילה בישראל לאמנות, עיצוב וארכיטקטורה ואחת האקדמיות החשובות בעולם. מאז הקמתה, היא שואפת לקדם יצירה השואבת השראה מן ההיסטוריה ומן המורשת החזותית המקומית, אך בה בעת שמה דגש על קידום מחקר וחדשנות, יישום טכנולוגיות מתקדמות והוראה רב-תחומית ויצירתית, תוך שיתופי פעולה עם גופי מחקר, אקדמיה ותעשיה בארץ ובעולם.

ד"ר רומי מיקולינסקי, ראש התכנית לתואר השני בעיצוב תעשייתי, בצאלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים: "בפרוייקטי הגמר של הסטודנטים.יות בולט שהפרויקטים עוסקים באתגרים מרכזיים של החברה הישראלית, הנוכחים בחיי היום יום של הסטודנטים.יות כאזרחים פעילים. הפרויקט של עינת, שם במרכזו את רווחתה של אוכלוסיה שצרכיה הפכו שקופים במרחב בית הספר והם ראויים להכרה שהינה חלק מההוקרה בעבודתם הקשה- המורים בישראל. מחקר השדה המקיף שערכה עינת העלה אתגרים מרכזיים לגבי הצורך של המורים בחלל שמותאם לצרכיהם ולעבודתם וזיהוי דרכים יצירתיות לענות על אתגרים אלו. היכולת לתרגם את הקשיים לפתרונות היא מה שאנו מצפים מבוגרי התכנית".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully