וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיצוב שבתוכנו": תערוכת הבוגרים של המכללה האקדמית הדסה ירושלים

"העיצוב שבתוכנו" - "The Design Among us", היא תערוכת הבוגרים של התכנית לתואר ראשון בעיצוב תעשייתי מכליל, במכללה האקדמית הדסה ירושלים. התערוכה תוצג בגלריה ע"ש עזריאלי ירושלים, קמפוס המכללה האקדמית הדסה בין התאריכים: 25.7.23-4.8.23

מיתר לובוצקי-אביאור. יחצ,
מיתר לובוצקי-אביאור/יחצ

תערוכת פרויקט הגמר "העיצוב שבתוכנו" - "The Design Among us של בוגרי שנה ד' 2023 , התכנית לתואר ראשון בעיצוב תעשייתי מכליל, החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי, המכללה האקדמית הדסה ירושלים, התערוכה מציגה מגוון התייחסות לסוגיות ואתגרים בחיי היומיום, החל מפתרונות לגידול ביתי להגברת הביטחון התזונתי, העצמת נשים, עידוד צרכנות מודעת ועד לפתרונות למינים פולשים בטבע.

תערוכת הבוגרים היא חלק מפרויקט הגמר של הסטודנטים בשנתם הרביעית. במרכז התערוכה יישום הקונספט של "העיצוב שבתוכנו" שנע במגוון היבטים מרתקים ומעמיקים. התערוכה מציעה פתרונות יצירתיים ומהפכניים, לאתגרים יומיומיים, המבוססים על חשיבה מעמיקה ותהליכי עיצוב מקוריים. היא משקפת את היכולת של בוגרי החוג לזהות צרכים עמוקים ולהבין את החברה מנקודת מבט ייחודית. בהתבסס על עקרונות הפרט, התערוכה מציעה מראה חדש ומרתק על יחסינו עם העיצוב והיכולת שלנו להשפיע ולשנות.

מוריה אביישר. שמואל כהן סוכנות צילום,
מוריה אביישר/שמואל כהן סוכנות צילום

התוכנית לעיצוב תעשייתי מכליל בחוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי מכשירה מעצבות ומעצבים תעשייתיים מתוך גישה המעמידה את האדם במרכז ומתוך התייחסות למגוון האנושי. מוצרים, מרחבים ושירותים מאופיינים, מתוכננים ומעוצבים במטרה לקדם את איכות החיים של הפרט והקהילה. גישה זו רותמת את העיצוב להובלת תהליכים במרחבים שונים ומורכבים, תוך קיום תהליכי עיצוב משתפים - עם א.נשים ולמען הא.נשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בין הפרויקטים שיוצגו בתערוכה:

נוֹקְדָנִים/ יובל סמואל אריכא - נוקדנים הוא פרויקט אשר עוצב במטרה להעלות לשיח הציבורי את הביטויים הדתיים ל- OCD ולאפשר דיון אודותם, בשאיפה לנרמל את התופעה ולקדם זיהוי וטיפול טובים יותר. במסגרת הפרויקט נעשה שילוב בין הכלי תרגול עצמי לבין תשמישי קדושה בחרתי יהודיים: נטלה, מזוזה וספר תפילה. הפריטים עוצבו על בסיס המתח שבין פשטות לבין שבירה של הקונפיגורציה המוכרת שמטרתה לעורר סקרנות, תהיה ושאילת שאלות. הבחירות העיצוביות משלבות רכיבים השייכים לדתות אחרות כגון הקערה הטיבטית והמִסְבַּחָה (מחרוזת התפילה המוסלמית), בכך נוצרו אובייקטים רב תרבותיים אשר מדגישים כי הבעיה חוצה תרבויות ודתות ועל כולנו להיות ערים לסובבים אותנו ורגישים לתופעה.

האוהל האדום/מיתר לובוצקי-אביאור - הסמל של 'האוהל האדום', אליו נשים היו פורשות בחברות שבטיות, מהדהד כסמל לסולידריות נשית, למרחב שמאפשר שיח ושיתוף ותחושת קהילה. מקום בו נשים לא לבד. במסגרת פרויקט הגמר יצרתי פלטפורמה קהילתית לשיתוף, למידה וליווי של נשים בעבור נשים סביב חווית גיל המעבר, עם האתגרים וההזדמנויות שיש בו. הרבה נשים חוות בושה והסתרה סביב שלב זה בחייהן והגיע הזמן לספר סיפור חדש. אפליקציית 'האוהל האדום' מבקשת לייצר מרחב נשי קהילתי מעצים הנותן בטחון לנשים בנוגע לתחושות שלהן, הגוף שלהן והתהלכים שהן עוברות. האפליקציה מנגישה מידע רפואי אמין ומקצועי עם טיפים והמלצות קונקרטיות, צ'אטים להתייעצויות ושיתוף עם נשים אחרות, התייעצות עם מומחיות מתחומים שונים והזמנה למפגשים עם נשים נוספות. מחזירה לנשים את הבטחון בחוויות שלהן ושמה אותן במרכז.

יובל סמואל אריכא. שמואל כהן סוכנות צילום,
יובל סמואל אריכא/שמואל כהן סוכנות צילום

Noom²/איתי גרובר - אכילה בררנית ו"הפרעת אכילה בילדים" (PFD), הופכות ארוחה לאתגר בבתים רבים. ילדים רבים מאובחנים ב-PFD מסיבות כמו רגישות חושית, טראומה, פחד, התפתחות מוטורית לקויה והיעדר הנאה מאכילה. עיצבתי את NoomNoom, משחק ההופך את שיטות הטיפול המקובלות לחוויה מרגשת ואינטראקטיבית, ע"פ עקרונות הגיימיפיקציה, המתאימה לקצב הילדים ב"עידן המודרני". המשחק, מבוסס טכנולוגיות זיהוי תמונה, חיישנים שונים, ועלילה מעניינת בתלת מימד. המשחק מדמה הרפתקה ב"מעבדת המזון בחלל", הכוללת אתגרים חינוכיים, הקשורים באוכל האמיתי שעל המשטח החכם. בזמן המשחק, בסביבה תומכת, הילדים מנסים מזונות חדשים או כאלה הסולדים מהם, דבר שמביא לירידה בהתנגדותם אליהם לאחר התמדה.

BeaTogether/מוריה אביישר - BeaTogether היא מערכת כלי הקשה המיועדת לטיפול קבוצתי בילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. המערכת בנויה מחמישה כלים המפיקים צלילים שונים. בנוסף, ניתן לערום את הכלים אחד על השני ולנגן עליהם ככלי אחד, ביחיד או בקבוצה. בעיצוב הכלים ניתן דגש על היבטים תחושתיים בהתאמה לקהל היעד. על מנת לעורר גירוי חושי, כל כלי הוא בעל טקסטורה שונה. בנוסף, הצלילים המופקים מגוונים ואינם חזקים או צורמים מדי, כדי לא ליצור מצב של גירוי יתר. כמו כן, ניתן דגש על היבטים אקוסטיים, על מנת לאפשר נגינה מגוונת. הכלים מאפשרים לילדים, בהכוונת המטפלת, לייצר אינטראקציות מוזיקליות שונות, ובכך לעודד יצירת קשרים בתוך הקבוצה.

יהל בן דוד. שמואל כהן סוכנות צילום,
יהל בן דוד/שמואל כהן סוכנות צילום

FUNGHI/חמדת רוזיצקי - הפרויקט מבקש להציע פתרון לעתיד הלא רחוק, בו על פי תחזיות אתגרים גיאופוליטיים ושינויי האקלים יובילו למשבר מזון.

פוּנְגִי הינה מערכת שמטרתה לאפשר גידול ביתי עצמאי של פטריות, שמהוות משאב תזונתי עשיר בחלבון ובערכים תזונתיים חיוניים, באופן פשוט ואינטואיטיבי. המערכת מורכבת משלד עשוי חבלים עליו ניתן למקם את שקיות הגידול של הפטריות, וממיכל מים המספק להן לחות. במקביל לנשיאת השקיות, החבלים מספקים לפטריות את הלחות הנדרשת לגידולן על ידי טיפוס המים במעלה החבלים, המערכת מודולרית וניתנת להתאמה במגוון גדלים ואורכים על פי צרכי המשתמש והבית בו היא מוצבת.

Walker/בן קורן - פגיעה ועבריינות במרחב הציבורי הם הגורמים העיקריים להיעדר ביטחון ובטיחות אישית במרחב הציבורי דבר היכול לבוא לידי ביטוי בפגיעה בכבודו, ביטחונו או ברכושו של אדם. כמו כן, ישנה עליה ברמת האלימות בחברה באיזורים ציבוריים ומרחבים אורבניים בשנים האחרונות. Walker היא מערכת הפועלת להעלאת ביטחון אישי מבוססת קהילה בסביבה האורבנית המאפשרת תגובה במרחב ובתאי שטח עירוניים שמטרתה לצמצם אלימות ולחבר בין חברי קהילה במטרה לבסס ביטחון בתאי שטח אורבניים בעיתיים

חמדת רודיצקי. שמואל כהן סוכנות צילום,
חמדת רודיצקי/שמואל כהן סוכנות צילום

לאוּme/אביטל גולן - לאוּme היא פלטפורמה חברתית ומערך תמיכה והכוונה לבנות שירות. מטרת האפליקציה היא לקדם את הרווחה, המוטיבציה והתרומה של בנות השירות, להקל על תהליך חיפוש השירות, לייצר קהילה וסביבה תומכת, להנגיש את כל הזכויות ויצירת קוד התנהגות ומחוייבות הדדית בין הבנות שירות ומקומות השירות. האפליקציה עוצבה בצבעים ובשפה צעירה ועכשווית יחד עם תמונות אותנטיות ונראות נעימה לעין במטרה לתת לבנות שירות הרגשה שהן במרכז, לחבר אותן לעשייה שלהן ולתחושה שהן החלק ממשהו גדול.

ביגוד למאושפזת/יהל בן דוד - הפרויקט עוסק בבגד אשפוז למטופלת עם התאמה לצרכים רגשיים, תפעולים ורפואיים. על אף החסרונות הרבים בחלוקי האשפוז הקיימים וחוסר התאמתם למכשור צמוד גוף הנדרש לעיתים קרובות באשפוז, החלוקים כמעט ולא השתנו במשך שנים ארוכות. פרויקט זה מנסה לענות על כמה מהבעיות המרכזיות עם החלוקים הנוכחיים. הבגד מותאם למגוון רחב של מכשור רפואי צמוד גוף, דוגמת קטטר, נקז ועוד, ועוזר לצוותים הרפואיים להשתמש בהם בקלות, ולמטופלת להסתובב איתם בנוחות ונינוחות.

בן קורן. שמואל כהן סוכנות צילום,
בן קורן/שמואל כהן סוכנות צילום

תערוכת הבוגרים של החוג לעיצוב תעשייתי מכליל "העיצוב שבתוכנו" - "The Design Among us" תוצג בין התאריכים 25.7-4.8, א'-ה'- 9:00-20:00, יום ו'- 9:00-13:00 - גלריה עזריאלי, המכללה האקדמית הדסה ירושלים, רחוב הנביאים 39. הכניסה לתערוכה חופשית ופתוחה לקהל הרחב, והיא מומלצת בחום לכל מי שמעוניין להעמיק את ההבנה על הכוח המרכזי של העיצוב בחיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully