וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

קרן ניב טולדנו, טור אורח

17.7.2023 / 23:22

מתי לקחת מעצב/ת, מהם הטרנדים הנוכחיים ואיזה סגנון מתאים לכם? מעצבת הפנים קרן ניב טולדו מכוונת אתכם למקומות הנכונים

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

מתי כדאי לקחת מעצב?

כל אדם בעל כישרון טבעי וטעם טוב יכול לייצר בביתו איים מעוצבים, אבל במקרה שרוצים ונדרשים לקבל פתרון הוליסטי וקוהרנטי, כזה שמקשר בין כל החללים, ולקבל פתרונות אפקטיביים ברמת תכנון החללים והתשתיות, נדרשת חתימת ידו של מעצב פנים מקצועי. בהגדרה, תפקידו של מעצב הפנים הוא לבחון לעמוק את יתרונות המרחב, לאתר את הכשלים שבו ולהציע אלטרנטיבות תכנוניות שיטיבו עם הפונקציות השונות וכפועל יוצא גם עם בני הבית ואורחות חייהם.

הרציונל הוא ליצור סביבת מגורים זורמת, פונקציונלית וחווייתית שתיתן מענה אמיתי לרצונות, לצרכים ולטעם של כל אחת ואחד מבני הבית. מעצב פנים מצוי במערכות (כמו חשמל ותאורה, אינסטלציה, מיזוג אוויר וכיוב') ותפקידו לסנכרן ביניהן. הוא נדרש בפרט כאשר נדרשת חלוקה והגדרה מחדש של החללים, התאמת התשתיות לתכנית העמדת הריהוט ובתוך כך הוא נותן מענה גם למעטפת ולשכבות העליונות, כלומר ל-design עצמו.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

מהם הטרנדים הנוכחיים בעיצוב הבית?

פיצוח חלל מתחיל מהפונקציה ורק לאחר מכן מגיעים הסגנון, החומריות, הטקסטורות וסקלת הצבעים. לשיטתי, עיצוב פנים נכון צריך להיות על- זמני ולעמוד במבחן הזמן. כשמדובר במסה של אלמנטים וחללים לא נכון להחליף סגנון אחת ל-3 שנים, מדובר בהשקעה גדולה לכן עליו להישאר רלוונטי גם עשור וחצי קדימה. השאיפה היא להימנע מטרנדים ולייצר סביבת מגורים שתיוותר רלוונטית במרוצת השנים, זה לא סותר את העובדה שבמידה ויש לבני הבית בקשות מיוחדת ברמת הגוון או צורניות לא ניתן ליישם אותן- החוכמה היא לשלב אותן באלמנטים שעלות ההחלפה שלהם נמוכה כמו כריות או רהיט נייד אך וודאי לא במעטפת ובאלמנטים תשתיתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

איזה סגנון מתאים לי?

אני מאמינה מאוד באקלקטיות. הרציונל, בכל פרויקט, הוא לעבוד עם 'בלנד' מרענן בין סגנונות שייצרו יחד סגנון חדש עם אופי וייחוד. אקלקטיות מטבעה היא מסקרנת והחוכמה היא ליישם אותה באיזונים ובמינונים הנכונים על מנת ליצור חלל הוליסטי, מדויק וטבעי.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

צבעוניות

אני חסידה גדולה של צבע וסבורה שבתים לא חייבים להיות מעוצבים בכללותם בסקלות בסיסיות אבל באלמנטים גדולים, כמו רצפות או נגרויות, שעלות ההחלפה שלהן גבוהה, נכון לייצר שפה נעימה ועל-זמנית. במקרים הללו נכון להשתמש בפלטות טבעיות על טהרת גווני הגרייז', גוונים פשתניים ופנטון שחור ולבן. את נקודות הצבע במרחב ניתן לשלב באקססוריז, טפטים, טקסטיל או בפרטי נגרות ניידים.

אזורים בהם כן ניתן ונכון לתת הדגשי צבע במסות יותר גדולות, ובעזרת אלמנטים יותר משמעותיים, הם החללים שנתפסים כיותר פרטיים ומוצנעים כמו פינת משפחה או סוויטת אורחים- שם נכון לתת להם יותר ביטוי. המלצה חמה היא לעבוד עם פלטת גוונים כמה שיותר אורגנית וטבעית כמו למשל גוונים עמוקים של כחול, גווני אקווה, גווני אדמה וגוונים של מתכות שונות. בתוך כך, כל גוון שאאפרר ואעשן את הצבעים הם יעמדו טוב יותר במבחן הזמן, וודאי ביחס לגוונים זרחניים. עם גוונים פסטליים אפשר לעבוד בחדרי משחקים וילדים אך גם כאן דרושים המינונים הנכונים.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

האם נכון לומר שהישראלים מעדיפים את הסגנון המינימליסטי?

הסגנון המינימליסטי היה ונשאר מגמה רווחת בתחום העיצוב וזה נכון לגבי כל העולם. הציבור הישראלי פתוח היום לסגנונות מורכבים ומרובדים יותר מאי פעם; הוא חשוף למגמות העולמיות ושואף לייצר בית בעל אופי וערך מוסף לכן יש אחוז הולך וגובר של פרויקטים אקלקטיים, עתירים בשכבות, רבדים, טקסטורות וצבעים- כל עוד יודעים לשלב ביניהם בצורה המיטבית אפשר ליצור חללים מופלאים.

איזה חלל הוא המושקע ביותר?

באופן טבעי, עיקר הדגש הוא על החללים הציבוריים ומאסטר ההורים וכשמדובר בבתים פרטיים גם על החוץ- שם אנחנו שוהים ומדובר באזורים שמשרתים את כלל בני הבית באופן תדיר וכמובן בשעות אירוח. הרציונל הוא לייצר באלאנס בחלוקה התקציבית כדי לייצר מנעד מדוד כך שיאפשר לתת את היחס הראוי לכל חללי הבית כמו חדרי הרחצה, חדרי הילדים וכיוב'.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

איך מסתדרים עם עיצוב הבית בעת של יוקר מחייה והתייקרות מוצרים בלתי פוסקת?

תהליכי בניה, שיפוץ ועיצוב הבית הם עמוסים תקציבית באופן טבעי, מה שדורש מתן דגש על תכנון אפקטיבי וחלוקה נכונה של התקציב- זאת הדרך היחידה לצלוח את המסע הזה בכמה שפחות מהמורות ומשוכות פיננסיות שיקרו בדרך ובתום התהליך.

קרן ניב טולדנו. גבריאל בהרליה,
קרן ניב טולדנו/גבריאל בהרליה

אבזור הבית: אילו תוספות נכון להוסיף?

אמנות, שטיחים, וילונות וטקסטיל באשר הוא. הם אלה שיוצרים חום ואינטימיות, מעניקים אופי חום ובעיקר הם מעידים על בני הבית.

האם לעשות סקר שוק לפני רכישות?

סקר שוק קורה באופן טבעי, במודע או שלא, בכל מסגרת תקציב ובכל היקף של פרויקט, זאת אחת הסיבות שנכון להיעזר בשירותיו של מעצב הפנים- איש מקצוע שידע לשדך בין בעלי הנכס לפסיפס הספקים הנכון בהתאם לתקציב ולסגנון.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully