וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח כפרי בנוף עירוני: זה המטבח שתמיד רציתם

המטבח הכפרי מגיע אלינו ממחוזות חלומיים כמו טוסקנה ופרובאנס. אז איך מייבאים את האווירה המדויקת הביתה?

מטבח כפרי יוקרתי-  חומר גלם טבעי - תכלת מטבחים - עיצוב פנים מרב חביב. מאיה אבגר,
מטבח כפרי יוקרתי- חומר גלם טבעי - תכלת מטבחים - עיצוב פנים מרב חביב/מאיה אבגר

עיצוב מטבח כפרי הוא חלום שמתגשם, מדובר בחלל המרכזי והמושקע ביותר בבית המקבל את מרבית התקציב ותשומת הלב בתהליך העיצוב.

"המטבח הכפרי המגיע אלינו ממחוזות טוסקנה ופרובנס, צרפת ואירופה הוא אחד המטבחים המרשימים והאהובים בישראל ושמור לאנשים המבקשים לצקת בחלל זה אופי, אווירה, ייחודיות ואותנטיות", מסבירים דינה וגולן מרום בעלי חברת תכלת מטבחים המתמחים בעיצוב מטבח כפרי מזה שנים רבות.

מעצבת הפנים מירב חביב מספרת: "עיצוב מטבח בסגנון כפרי או מטבח כפרי מודרני מצריך ידע רב וניסיון רב, דיוק בפרטים הקטנים החל מבחירת חומרי הגלם הטבעיים, העץ הגושני, תכנון מוקפד של חלוקה שתורמת בהיבט הפרקטי וגם בהיבט העיצובי, ועד לרמת הידיות, הפרזול המתכתי המעושן, חריטות מיוחדות בחזיתות וכמובן צבעוניות מדוייקת המאפיינת את המטבח הכפרי ומעניקה לו את המראה הנחשק".

פרזול אותנטי - פרובנס, תכנון מוקפד- מטבח כפרי. תכלת מטבחים. מיטל בוגנים,
פרזול אותנטי - פרובנס, תכנון מוקפד- מטבח כפרי. תכלת מטבחים/מיטל בוגנים

המטבח הוא ליבו הפועם של הבית, בו נוצרים בו ריחות, טעמים וזיכרונות השזורים זה בזה, מתחוללים בו אירועים משפחתיים, גדולים וקטנים, הקפה הראשון של הבוקר וסיכום יום בארוחת ערב, אירועים שגרתיים, וכאלה שלא נשכח לעולם. המטבח הכפרי, הוא סגנון עיצובי על זמני, אותנטי ומוקפד המאפשר לתת מקום לכל החוויות האלה ולצקת בבית תחושה נעימה וחמימה, תחושה של בית בכפר גם אם מדובר בדירה בלב העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

תכנון מוקפד

"בתכנון מטבחי יוקרה כפרים חשוב ליצור מרחבי עבודה גדולים ונוחים, לשלב אי או דלפק המאפיין את המטבח הכפרי הקלאסי ומייצר הרמוניה, חיבור ואינטראקציה, בהיבט העיצובי נהוג לשלב בדלתות חריטות אליפסה, דלתות מילואה עם מסגרת, דלתות תריס או פסים", מסבירה מעצבת הפנים מירב חביב.

עיצוב פנים - טלי ברק - תכלת מטבחים. מיטל בוגנים,
עיצוב פנים - טלי ברק - תכלת מטבחים/מיטל בוגנים

המטבחים מבית "תכלת מטבחים" מתאפיינים בתכנון פונקציונלי, חכם ויצירתי, לרבות פתרונות בלתי שגרתיים, כמענה לצרכים ואילוצים העולים ממבנה המטבח ועד לתשוקות וחלומות של בנות ובני המשפחה שמבלים בו.

עמידות - מטבח לכל החיים

"מקורו של המטבח הכפרי כאמור הוא במחוזות טוסקנה ופרובנס, שם בעבר, בעלי המלאכה היו בונים לעצמם את המטבח תוך שימוש בחומרי הגלם שנמצאים בטבע, מסביב. הם היו מוסיפים יחידות, לעיתים מחומרים שונים ומייצרים הפרדות בין יחידה ליחידה. מבנה זה הפך לאחד מסמלי העיצוב של מטבחים כפריים יוקרתיים מאז ועד היום וחשוב הן בהיבט הפרקטי והן בהיבט העיצובי", מספרים גולן ודינה. "הפרדות אלו מאפשרות לנו לטפל בעתיד במידת הצורך בכל יחידה במטבח באופן פרטני.

"היתרון הבולט שבעוד שנים אפשר יהיה לשנות יחידה של מדיח או אחסון אפשר, להוציא אותה ולשנות רק אותה מבלי להחליף את כל המטבח. בנוסף, מטבחים אלו בנויים משתי שכבות, חלק פנימי וחלק חיצוני שצבוע בצבע מאוד איכותי בתנור, ניתן להחליפו בכל עת מבלי לגעת ביחידה הפנימית. הדבר קריטי במקרים של רטיבות, אילוצים ובעל יתרון גם למקרים בהם רוצים פשוט להחליף את הצבע החיצוני של המטבח מבלי להיכנס לעלויות גבוהות של החלפת המטבח כולו".

עבודת אמן

פרזול הוא חלק בלתי נפרד ממטבח כפרי והוא יופיע בצורת ידיות מיוחדות בדרך כלל בצבע זהוב, פליז מושחר בעיצוב משתנה וייחודי שמייצר שפה עיצובית אותנטית, עבודת אמן. בחברת תכלת מטבחים, מעצבים את מגוון הידיות בעבודת יד בחנות המפעל במודיעין, הידיות עוברות תהליך כיפוף ועיצוב, חמצון וליטוש על מנת לקבל את המראה המתכתב עם סגנון עיצובי פרובנס, כל זאת תוך התאמה לטכנולוגיות והסגנון המודרני של המאה ה-21 וטעמו האישי של הצרכן הישראלי.

מטבח כפרי - תכלת מטבחים. מיטל בוגנים,
מטבח כפרי - תכלת מטבחים/מיטל בוגנים

אנחנו חולמים על החיים בכפר, על מינימליזם והנאה מהדברים הקטנים לצד השפע העצום שיש לטבע להציע, על חיי משפחה בקהילתיות שמזמינה את כל בני המשפחה לעצור ולהשיל את עמל היום כדי לחלוק זמן איכות יחד, לצבור חוויות וליצור זיכרונות שהם יקרים מפז. אם נתרגם את החלום לידי מעשה, יש צורך במרחב שיתופי בתוך הבתים שלנו, מרחב שיאט את קצב חיינו, בין אם אנחנו חיים בעיר או במושב. התשוקה לחזור למקורות נובעת בעיקר מהצורך שלנו להתנתק מהטכנולוגיה שעוטפת אותנו בקצב החיים המהיר ובדיוק בגלל זה יותר ויותר אנשים בוחרים לעצב את הבתים שלהם תוך שימת דגש ברורה על אלמנטים מעולם הטבע, ואם נדייק, מדובר באלמנטים שמחזירים אותנו לתקופות בהן המושג "תרבות עירונית" לא היה קיים אבל מה שכן היה קיים זה חיי קהילה כפריים.

הסיפור האישי של גולן מרום, בעלים של חברת תכלת מטבחים מתכתב עם גישה זו. היותו אמן שמעצב ומייצר מטבחים, ולא מטבחים מודרניים קלאסיים, אלא מטבחים כפריים מתחברת לסיפור החיים האישי שלו ושל דינה בת זוגתו. הצורך להתחבר לעבודת מלאכה, לחומר, ליצור ולייצר בית עם חמימות ואוירה.

מטבח כפרי קלאסי - תכלת מטבחים - עיצוב פנים דקלה פנירי. מיטל בוגנים,
מטבח כפרי קלאסי - תכלת מטבחים - עיצוב פנים דקלה פנירי/מיטל בוגנים

דינה וגולן מרום לקחו את התשוקה שלהם צעד אחד קדימה, לא רק יצירה של מטבחים, אלא יצירה של מטבחים בדגש על מטבחים כפריים ולראייה- החברה שבבעלותם, תכלת מטבחים, אחראית על ייצור מטבחים מהמרהיבים ביותר שנראו כאן בשני העשורים האחרונים.

הם הכירו לראשונה בכיתה ב', הפכו לזוג בתקופת הצבא, נפרדו, נפגשו שוב בשלהי שנות העשרים לחייהם והפעם היה ברור לשניהם שזה לתמיד. באותה העת דינה עבדה בענף המכירות והפרסום וגולן עשה חיל בענף המסעדנות, אך למרות ההצלחה הכלכלית ליבו רצה אחרת. הוא אזר אומץ, מכר את עסקיו ופתח נגרייה מסורתית בכפר אז"ר, שם למד והתמקצע בתחום הנגרות, שעד כה היה מבחינתו בגדר תחביב. בהמשך, עברה המשפחה לניו יורק, שם הוא עבד עם אדריכלי על בינלאומיים ועם שובם ארצה הקים את תכלת מטבחים, חברה המתמחה בעיצוב וייצור מטבחים כפריים יוקרתיים. לקוחותיו מעידים כי הוא חי ונושם נגרות וניגש ליצור כל מטבח בחדוות יצירה מתוך תחושת שליחות.

תכנון מטבח כפרי יוקרתי- תכלת מטבחים. מיטל בוגנים,
תכנון מטבח כפרי יוקרתי- תכלת מטבחים/מיטל בוגנים

המומחיות של תכלת מטבחים היא היכולת לשלב בין חזיתות שונות ופרזול בעבודת יד תוך כדי שמירה על הרמוניה ייחודית, השייכת רק למי שהמטבח שייך לו. אין מטבחים זהים, כמו שאין אנשים זהים, כל אדם והצורך שלו וכל מטבח והמענה שלו בהתאם לחלל, לצרכים ולטעמו האישי של הלקוח.

לסיכום, כאשר בוחרים במטבח כפרי יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים המצריכים ניסיון וידע, מבלי להתפשר על איכות חומרי הגלם ובחירת אנשי המקצוע שילווה אתכם בתהליך. ככה תבטיחו לעצמכם מטבח ייחודי שישרת אתכם לאורך שנים. מטבח בו תיצרו חוויה של בישול לצד אסתטיקה כפרית המייצרת טעם של עוד.

עוד יחד, עוד בישולים, עוד אהבה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully