וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואל תשכחו את המע"מ: ההפתעות שמחכות לכם בשיפוץ הדירה

ענת שתיוי, טור אורח

17.7.2023 / 9:04

מהחלפת כיור לאמבטיה שלמה, מתקציב אחד לתוספת אחרת ועוד. לפני שמשפצים יש לקחת את הבלת"מים בחשבון - ויש לא מעט כאלה

עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל

כל אמא, מכל עדה אומרת את המשפט - הכסף לא גדל על העצים. כשאנחנו יודעים שבשביל לקנות דירה נדרשות עשרות רבות של משכורות - כל החלק של התאמת הדירה לצרכים שלנו נהיה עסק שחורג מהתקציב, כי הרי אנחנו בטוחים שהקבלן והאדריכל חשבו בדיוק עלינו כשהם תכננו את הדירה שרכשתם.

החדשות הן שזה אף פעם לא ככה. יהיו דירות שיהיו מתאימות יותר, ויהיו דירות שפחות, אבל תמיד תידרשו להוציא כסף מעבר לסכום הרכישה. זה נכון לגבי דירת קבלן, בניית בית כמובן ודירות יד שניה.
ולכן ריכזתי לכם כמה כללים להתנהלות עם התקציב בזמן התכנון והעבודה בפועל.

עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל
עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל
  • תקציב בלת"מים - השאירו מראש כעשרה אחוז מהתקציב שחשבתם עליו עבור בלת"מים. אם תהיה תצוץ בעיה במהלך השיפוץ יהיה לכם מאיפה לשלם על הפיתרון שלה, ולא תצטרכו למתוח את התקציב מעבר למה שתכננתם.
  • עם האוכל בא התאבון - מתחילים בלהחליף ארון כיור באמבטיה ובסוף מחליפים את כל הבית - היו ריאלים ביחס לתקציב שלכם, או שתחליטו על תקציב גמיש.
  • זמן זה כסף - המרדף אחר העיסקה המשתלמת ביותר הוא לעיתים מיותר. בשביל הוזלה של כמה מאות שקלים ביזבזתם יום עבודה, דלק, חניה, ארוחה בחוץ. זה מתקזז.
  • אל תשכחו את המע"מ! - חלק מהצעות המחיר יהיו לפני המע"מ. במיוחד אלה הגדולות - הקבלן, הנגר. כדי שלא תופתעו שימו מראש 15% מהתקציב הכללי לטובת מע"מ. חלק מההצעות יכללו את המע"מ מראש וזה יתקזז ואולי ישאר לכם אפילו עודף!
  • זה הכל אנשים - שימרו על יחסים טובים עם בעלי המקצוע שהחלטתם לקחת לעבודה. תקבלו מהם יותר מאשר תשלמו ותסיימו את הפרוייקט בהרגשה טובה. נוסיף בסעיף הזה כוכבית - אין דבר כזה קבלן שמפסיד. אם הוא תמחר את הפרוייקט נמוך כדי לקבל אותו - סיכוי יותר מסביר שבחשבון התוספות (שתמיד תמיד יש) - הוא ישלים את החסר מההצעה המקורית.
  • זה לא זבנג וגמרנו - כדי לא להגיע לסוף הפרוייקט עם הלשון בחוץ ובור בכיס - עיקבו אחר ההוצאות ואולי תעדיפו לדחות חלק מהרכישות לאחרי שתתאוששו מהפרוייקט או תסיימו תשלומים של משהו גדול. אפשר לדחות את הריהוט וההלבשה ולהיכנס לבית החדש עם הרהיטים הישנים. מבאס ככל שיהיה, לפעמים עדיף.
  • אקסל זה החיים - לא צריך להבין באקסל ולהכניס נוסחאות מתוחכמות. רק לזכור לרשום כל הוצאה שקשורה לפרוייקט כדי להיות במעקב. האקסל ישרת אותנו לצורך מעקב הוצאות לעומת האומדן הראשוני ויאפשר לכם להחליט איפה מקצצים אם צריך. כמובן מעקב תשלומים ועוד.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully