וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת גדול בשטח קטן: איך ממקסמים את הדירה שלכם?

הדירות רק הופכות לקטנות יותר, בעלי דירות נדרשים לחשוב אל מחוץ לקופסה ולתכנן סביבת מגורים פונקציונלית שתצליח לאכלס את הפונקציות הרבות הדרושות בבית המודרני, בצורה שתותיר את המרחב אוורירי וזורם. האם מדובר במשימה בלתי אפשרית?

עיצוב מיטל צימבר. שי אדם,
עיצוב מיטל צימבר/שי אדם

מי מכם שביקר בדירות החדשות שקמו כאן בשנים האחרונות, ודאי הבחין בהבדלים בינן לבין אלה הוותיקות. לא, לא מדובר רק בעיצוב ובאביזרים החדשים והמבריקים אלא גם, ואולי בעיקר, בשטחן הקטן יחסית.

מרחבי המגורים החדשים מצריכים תפישת תכנון שונה, יעילה ויצירתית, ועושה הרושם שציבור האדריכלים והמעצבים הישראלי נקרא לדגל ומצליח ליצור מרחבי מגורים אפקטיביים בנראים גדולים מכפי שהם באמת, בזכות תכנון מדוקדק ואלמנטים שיוצרים אשליה של מרחב מרווח, אוורירי ומואר.

מעצבת איריס מנור, באדיבות נאנו מטבחים. עידן גור,
מעצבת איריס מנור, באדיבות נאנו מטבחים/עידן גור
המותג בונטמפי, אליתה ליוינג. יחצ,
המותג בונטמפי, אליתה ליוינג/יחצ

"חללי מגורים קטנים נכונים הם תוצר של תכנון יעיל וארגונומי שמתבסס על הבנת אורחות חייהם והצרכים של אלה הגרים בהם", אומרת מעצבת הפנים מיטל צימבר. "בניגוד לדעה הרווחת שהפתרון נעוץ ברהיטים מודולרים שמתכווננים על פי דרישה, ניתן ליצור ריהוט קבוע שמתוכנן לפרטי פרטים ומותיר את החלל פתוח ומאוורר. מומלץ לרכז פונקציות מרכזיות באלמנט מרכזי אחד כמו רהיט קיר שיאגד אותן ויותר את החלל פנוי ומסודר. כך למשל בחלל הציבורי לתכנן ארון קיר עד לגובה התקרה שכולל במקביל את המטבח, שטח אחסון כללי, מסך הטלוויזיה ומערכות המדיה, תוך הגדרה ברורה של כל אחת מהפונקציות. תכנון לא רגולרי ו"שידוך" בין פונקציות נפרדות כביכול, יכול לא רק לתת מענה של מקום אלא גם ליצור קונספט עיצוב מיוחד וחדשני".

לשיטתו של תמיר רז, מנכ"ל דלקוב, "המפתח לתכנון חללים יחסית קטנים מבוסס על שימוש נכון ומאוזן בצבעוניות וחומריות במעטפת שימנעו עומס וויזואלי וגרפי בחלל. "מומלץ להשתמש בצבעוניות קלאסית מונוכרומטית שמתבססת על לבן, אפור ונגיעות של שחור ועץ טבעי שייצרו קונטרסט ועניין ויחממו האווירה כל עוד משתמשים בהם בצורה שקולה ומאוזנת. בכל הקשור לחדר שינה, שם לרוב ממקמים גם מסך, נוצר חסכון משמעותי כאשר המסך "מולבש" ונטמע כחלק מהארון".

פינדי בן ארי, באדיבות ארונות דלקוב. נדב פאקט,
פינדי בן ארי, באדיבות ארונות דלקוב/נדב פאקט
באדיבות חברת למינם. יחצ,
באדיבות חברת למינם/יחצ

"צריך אחת ולתמיד לשבור את המיתוס שכהה מקטין. אפשר ליצור קונטרסט שישלב צבעוניות כהה ולא חייבים לפחד מכהויות. האלמנטים הכהים יכולים לבוא לידי ביטוי כריצוף, כמשטח כהה למטבח או כל אלמנט אחר שיותיר את המינונים מאוזנים. חללים קטנים ניתן לעצב בכל סגנון כל עוד דואגים שלא להעמיס בריהוט ולהשתמש בפריטים שהם לא OVER SIZE אלא מותאמים לחלל. בניגוד לדעה הרווחת, אין שום מניע להשתמש בצבעוניות או בסגנון כזה או אחר. נכון שבדירה קטנה העבודה בסגנון מודרני היא קלה יותר אך זה ממש לא הכרח. באותה נשימה, המלצה כנה היא לא לחשוש מלתכנן חללים פחות קונבנציונאליים שיתגלו מאוחר יותר כבעלי ערך מוסף- צורני ופונקציונלי", מסבירה אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית מבית רשת ellita living.

גוהר בן הרוש אומר כי "המחשבה היא ליצור סביבת מחיה דינמית ויעילה שיודעת להתאים את עצמה לצרכים ולתרחישים שמשתנים. אנחנו עדים להתפתחותן של צורות ישיבה לא קונבנציונליות גם בסלונים ובמרפסות ובפינות אוכל, שסובלים מחוסר מקום. לאורך כך יש היצע בשוק של פריטי ריהוט קומפקטיים שמתאימים לחללים קטנים, עם פתרונות איכותיים לאחסון נכון ופשוט".

עיצוב מיטל צימבר. שי אדם,
עיצוב מיטל צימבר/שי אדם
באדיבות חברת למינם. יחצ,
באדיבות חברת למינם/יחצ

לדברי אשר שעיו , מנכ"ל ומבעלי נאנו מטבחים, "המטרה היא לנצל במקסימום את החלל לטובת מקסום אחסון ושהייה נוחה. חשוב שהארונות יהיו לאורך כל הקיר, ממש עד החלק העליון, ומטבח בהיר על מנת לתת תחושה של גודל ומרחב".

אנחנו רואים את השינוי התפיסתי גם ביישום שונה של אריחים, חיפויים והגדרת הפונקציות בחדרי הרחצה, מסבירה עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים ב-MODY. "כדי להגדיל את החללים מומלץ לעבוד עם אריחים גדולים או במוצרים בניראות טבעית במידות משתנות לוא אחידות בין אם בפרקט, או אריחי גרניט פורצלן דמויי פרקט בדוגמת פישבון (אידרת דג) או שברון שמעניקים אשליה של חלל שאינו נגמר. הצבעוניות לרוב היא סולידית בגווני אדמה שקטים או אריחים בהירים עם טקסטורה קלה, לדוגמה אריחים דמויי שיש קלקטה שהנימים האפרפרים שהבם נותנים סוג של זרימה".

המותג בונטמפי, להשיג ברשת אליתה ליוינג. יחצ,
המותג בונטמפי, להשיג ברשת אליתה ליוינג/יחצ

את חדרי הרחצה ממליצה לביא לתכנן על פי נחיצות. "כך למשל, אם אין חובה לתכנן מקלחת, עדיף ליצור מקלחון שפותח לנו את החלל", מסבירה לביא. מומלץ לחפות את הקירות עם אריחים עד התקרה שנותנים אשליה של גודל וגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully