וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה חדשנית בפסטיבל "חוצות היוצר" בבריכת הסולטן

האוצרת המוערכת יערה זקס נבחרה להציג תערוכה חדשנית ומסקרנת במיוחד, שתתקיים לראשונה בפסטיבל "חוצות היוצר" - Creatures in the City

חוצות היוצר דניאל פילוסוף. אלכסנדר חייצ'קי,
דניאל פילוסוף, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

האוצרת המוערכת יערה זקס נבחרה להציג תערוכה חדשנית ומסקרנת במיוחד, שתתקיים לראשונה בפסטיבל "חוצות היוצר".

הפסטיבל, ביוזמת עיריית ירושלים וחברת אריאל, חוגג 47 שנים ויתקיים בין ה - 7 באוגוסט ועד ה - 19 באוגוסט, בבריכת הסולטן בירושלים, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה. כמדי שנה מגיעים לפסטיבל עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם, לספוג את האווירה הקסומה והכה ייחודית לו.

התערוכה Creatures in the City מבית היוצר של האוצרת והיזמית יערה זקס (אוצרת תערוכות הPOP-UP MUSEUM TLV וה- IMPERIAL HOTEL WONDERLAND ) תציג את עבודותיהם של 13 אמני גרפיטי ומאיירים מוכשרים שלקחו את ציוריהם הדו-ממדיים והפכו אותם לפסלים מתנפחים תלת-ממדיים, שנראים כאילו הם מתעוררים לחיים ממש לנגד עיני המבקרים. כל מיצב מתנפח הוא פרי היצירתיות והחזון של האמן שיצר אותו, שהביא לחיים את הסגנון האמנותי הייחודי שלו בדרך חדשה לגמרי.

יערה זקס. אייל ליברמן,
יערה זקס/אייל ליברמן

בתערוכה יפגוש הקהל מגוון רחב של מפלצות, יצורים דמיוניים ודמויות פרי דמיונם של האמנים, שנראו כאילו נמלטו מדפי הסיפורים או מקירות פינת רחוב עירונית. כל מיצב אמנותי מתנפח (אשר יכול להגיע עד לגובה של כ - 8 מטרים) נוצר מדמיונו של האמן, ועדות לכוחה של האמנות לעורר השראה ולשמח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
OR BAR EL, חוצות היוצר. אלכסנדר חייצ'קי,
אור בר-אל, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

יערה זקס היא היזמית, האוצרת והמפיקה בפועל של התערוכה, אותה יצרה בשיתוף פסטיבל חוצות היוצר ובשיתוף עם אלכסנדר חייצקי - בוגר בצלאל - המחלקה לעיצוב תעשייתי, שמתמחה ביצירת פסלים מתנפחים ענקיים ועבד בשיתוף עם 12 אמני גרפיטי וסטריט ארט ליצירת הפסלים השונים בתערוכה.

חוצות היוצר. אלכסנדר חייצ'קי,
אלכסנדר חייצ'קי, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

יערה זקס: "אנחנו חיים בתקופה שבה הדור הצעיר כבר לא פוקד גלריות ומוזיאונים וכך הפכה אמנות הגרפיטי והסטריט ארט לחלק מזרם של אמנות עכשווית, אשר ממשיכה לצבור תאוצה ופופולריות בקרב הקהל הרחב ולבסס את הלגיטימציה שלה בעולם האמנות. בעשור האחרון, בכל רחבי העולם, נחשף הקהל באופן יום יומי לאמנות רחוב במרחב הציבורי ולהתבטאות מחתרתית וחדשנית של אמנים צעירים, שמשנים את פני העיר והופכים למעשה את המרחב הציבורי לסוג של גלריה זמנית ברחובות, כזו המאפשרת לאמנים להתבטא וליצור.

"אני מאמינה ש-ART MAKES THE WORLD A BETTER PLACE, לאמנות יש כוח לעורר השראה, לעודד חשיבה יצירתית וסקרנות אצל הצופה והיא חלק מהותי מהאופן שאנחנו מבינים וחווים את העולם הפנימי והחיצוני שלנו. אני מאמינה בכוחה של האמנות ליצור עולם טוב יותר ובימים אילו לאמנות יש כוח למצוא את המכנה המשותף בין אנשים ואת החיבור וההשראה. בתערוכות שלי אני אוהבת למתוח את גבולות הפורמט המוכר והידוע של האמנות ולנסות לרגש את הצופים ואת האמנים בדברים שלא יכלו לדמיין לפני ועכשיו הופכים למציאות."

EREZOO חוצות היוצר. אלכסנדר חייצ'קי,
EREZOO, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

בתערוכת Creatures in the City לקחנו את היצירות של אמני גרפיטי מוכרים והפחנו בהם חיים. הוצאנו אותם מהפורמט המוכר של קירות ברחוב או מחברות הסקיצה של האמנים - ויצרנו תערוכת של 27 מתנפחים ענקיים המוצגים באירועי חוצות היוצר בבריכת הסולטן והופכים את השיטוט ברחבי האירוע - לחוויה יוצאת דופן וחדשה לקהל המבקרים."

EREZOO חוצות היוצר. אלכסנדר חייצ'קי,
EREZOO, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

שמות האמנים, אשר יציגו בתערוכה ויקבלו את הכבוד של יציאה מהאנונימיות ומהשמות על הקיר, היישר לקדמת הבמה: Monkey RMG , DIOZ , STEPA AIFO & Antonia Lev , EREZOO , ZIVINK , Daniel Philosoph , OR BAR-EL , Alexander Haiezki , Opal Kodo , The Missk, Holy kadosh,

DIOZ_חוצות היוצר. אלכסנדר חייצ'קי,
DIOZ, מיצג שיוצג ב"חוצות היוצר"/אלכסנדר חייצ'קי

עוד בפסטיבל המוזיקאים הכי חמים (ריטה מארחת את שירי מימון, אגם בוחבוט, סטטיק, התקווה 6, עיליי בוטנר וילדי החוץ, נסרין קדרי, שרית חדד, אודיה, אבי אברומי, עדן בן זקן, אושר כהן, שלום חנוך, ברי סחרוף, אהוד בנאי, אביב גפן, סאבלימינל והצל, עידן עמדי מארח את יסמין מועלם,), ביתני אומנות מהארץ ומהעולם, מתחם לילדים, תיאטרון רחוב, מתחם קולינרי עם דוכני סטריט פוד של השפים והמסעדות המובילים והעדכניים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully