וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריפוי עם גרפיטי: כשהרחוב חודר לנפש

האמנית והסטודנטית לורן קרואני מכניסה את הרחוב פנימה אל בית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים, באמצעות גרפיטי של דימויים ומשמעותם

לורן קוראני עיצוב פנים, המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל. יחצ,
לורן קוראני עיצוב פנים, המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל/יחצ

בתערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב פנים ( 13 - 21 ביולי), הפקולטה לעיצוב - HIT מכון טכנולוגי חולון יציגו הסטודנטים את עבודות הגמר עליהן עמלו בשנה האחרונה בעבודה מחקרית, רעיונית ועיצובית, הנעות גם סביב האחריות הסביבתית של מעצב הפנים בתקופה זו. קנה המידה של הפרויקטים משתנה בהתאם, וכן גם אופן התכנון שלהם: מתכנון מפורט לחללים קטנים, תכנון פנים המתייחס לסביבה ומבנה ועד פרויקטים הנוגעים בנושאי מיצוב פיזי בשטח וביטוי מבני חומרי.

"אנחנו שמים כמטרה לכוון את בוגרי המחלקה למציאות מתפתחת ומשתנה תדיר. התכתיב העירוני והקיימי מורה על מציאת שימושים חדשים למבנים קיימים, בדיקת דפוסי מחייה, תרבות ומסחר המקבלים פנים חדשות. אנו שם בקני מידה גדול של חשיבה פרוגרמאתית, ובקנה מידה מקומי וקטן יותר של הטיפול בחלל, בסביבת המשתמש, בחומרים ובטכנולוגיות. אנו מגישים השנה את הפרויקטים במסגרת התערוכה, כך שמי שיבקר בה בימים הראשונים יוכל לחוות ולשמוע מקרוב את הדיון אותו אנו מקיימים על הפרויקטים ודרכם על מקצוע עיצוב הפנים, ועיצוב בכלל", אומר אדריכל אודי קרמסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים.

לורן קוראני. גיל סלומי,
לורן קוראני/גיל סלומי

בין הפרויקטים מהמחלקה לעיצוב פנים ניתן לראות את עבודת הגמר של לורן קרואני, בת 33, תושבת בת ים, שנה ד' במכון הטכנולוגי HIT, חולון. קוראני, אמנית וסטודנטית במחלקה לעיצוב פנים, עשתה את פרויקט הגמר שלה בעיצוב מחסן המתנות של בית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים.

בתקופת הקורונה, והבידוד החברתי לורן חיפשה דרך יצירתית שתעסיק אותה , וכך החלה לצייר ולמכור את עבודות הציור שלה ולהתפתח למה שהתגלה כתשוקה גדולה- ציורי קיר (גרפיטי) במרחבים ציבוריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לורן קוראני,משתלה מגדלור. גיל סלומי,
לורן קוראני,משתלה מגדלור/גיל סלומי

החלל לעבודת הגמר שלה במחלקה לעיצוב פנים הוא חדר בבית החולים לבריאות הנפש "אברבנאל". לא בכדי בחרה קרואני דווקא בחלל זה.

ביום המעשים הטובים שהתקיים השנה ב-16 באפריל, יזמה עיריית בת ים פרוייקט קהילתי בשיתוף עם בית החולים "אברבאנל" - לשדרוג ושיפור מרחבי הפנאי והקהילה בבית החולים - קראוני התגייסה לפרוייקט וציירה ציור קיר בחדר האוכל. כשסיימה קרואני את הפרוייקט עלתה בה התובנה שציור משפר את האווירה ורצתה להיות מעורבת במרחבים נוספים במרכז- להכניס עוד אור וצבע ולזרוע תחושות ואמירות באמצעות דימויים.

לורן קוראני, קיר מחסן מתנות - רוחב. גיל סלומי,
לורן קוראני, קיר מחסן מתנות - רוחב/גיל סלומי

"אברבנאל" הינו מקום מעצם פועלו המתפקד כמקום רגיש, מאובטח וסגור. הטיפול בו הוא בנפשו של האדם שבעיניי קרואני היא תמצית ומהות החיים כולה ואין קדושה ממנה. מעבודת ההתנדבות הזו החליטה קרואני לבצע את פרוייקט הגמר שלה ויחד חברה לזיו, מנהל התפעול של המרכז הרפואי, ולהוציא אותו לפועל.

עבודת הגמר של לורן קרואני מתמקדת בלהכניס את הרחוב פנימה. הכנסת מאפיינים של חווית חוץ אל תוך חווית הפנים. בחירת סכמת הצבעים, תוכן הדימויים ומשמעותן, חיבור של דימויים וקומפוזיוציות שיתרמו למקום להרגיש חלק במרחב העירוני במשמעות פשוטה.

במרכז הפרוייקט עומדים שלושה אזורים עיקריים:

  • 1 . מחסן מתנות, שאותו תרמה משפחה מארצות הברית ובו מעניקים לכל מטופל מתנה ליום הולדתו .
  • 2. משתלה טיפולית בה עובדים עם המטופלים תוך עבודה על הצמחים.
  • 3. מחסן ומטבח. אזור המקשר בין המשתלה הטיפולית לבין מחסן המתנות.
לורן קרואני עיצוב פנים המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל. יחצ,
לורן קרואני עיצוב פנים המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל/יחצ

עבודת הגמר שלה מתאפיינת בעיקר בדימויים המעבירים מסרים, דמויות נשיות, חלקן הדמות שלה, ולכל אחת מהן מסר אישי , אך לכולן מאפיין משותף: להיות אישה.

לורן: "עבורי אברבנאל הוא מקום מצויין להעברת המסר: מה זה להיות אישה? נשים נוטות להיות חולות יותר מגברים (נתון ידוע ומוכח), ובהקשר של מחלות נפש, הנתונים דומים. בשל התניות חברתיות ותרבותיות ומעצם היותי אישה בעולם, אני מתוודעת לגורמים ולאתגרים רבים שיכולים להוביל למורכבות נפשית. גוף האישה חווה מידות שינויי גוף ובשל כך, עלול לסבול מדימוי גוף, אנורקסיה, בולמיה וערך עצמי נמוך. משם , אלימות מילולית, נפשית פיזית, הטרדות מיניות וכל זה לא נעצר גם כאשר אישה מתכננת הבאת חיים לעולם ועוברת תהליך הריון, דכאון לידה, הפלה, לידה שקטה, חופשת לידה ועוד".

קוראני היא גם הסטודנטית היחידה שעבודת הגמר שלה תצא לפועל ולא תהיה רק "על הנייר" .

לורן קרואני עיצוב פנים המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל. יחצ,
לורן קרואני עיצוב פנים המכון הטכנולוגי חולון - אברבנאל/יחצ
  • תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב פנים - המכון הטכנולוגי חולון HIT הפקולטה לעיצוב בניין 6, רחוב הופיין 63, חולון
  • פתיחה: יום חמישי, 13 ביולי. נעילה: יום שישי, 21 ביולי 2023
  • פתיחה חגיגית תתקיים ביום חמישי 13 ביולי בשעה 19:00
  • התערוכות יהיו פתוחות לקהל בימי ראשון עד חמישי בשעות 10:00 - 21:00, בימי שישי בשעות 10:00 - 14:00, בימי שבת התערוכות סגורות.
  • הכניסה לתערוכות חופשית.
  • עוד באותו נושא:
  • אברבנאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully