וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח בידיכם: כך הפך קיר הכוח לחביבם של המעצבים

קיר כוח הפך לפתרון עיצובי מועדף, יעיל ועוצמתי בנוכחותו. בין אם אתם רוצים ליצור סביבו שפה עיצובית לבית ובין אם אתם מחפשים פתרונות מעולים לאחסון - עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות לפניכם

רשת ellita living סגנון אקלקטי. יחצ,
רשת ellita living סגנון אקלקטי/יחצ

יושבים על הספה, מסתכלים על הקיר שמולכם ומרגישים שמשהו חסר לכם? תמונה או עציץ לא יעשו את העבודה, אבל אחד הלהיטים הבולטים של עולם עיצוב הבית הם קירות הכוח. והם הרבה מעבר לפריט עיצובי, אלא סוג של סטייטמנט.

"קיר כוח הוא אכן פתרון עיצובי מעולה. אבל אל תטעו לחשוב כי שמו מרמז על כך שמדובר בקיר אגרסיבי, בוהק, צועק ועמוס. לא. מדובר בקיר המשתלב באופן הרמוני עם החלל בבית ולמעשה משמש כמוקד עיצובי, סביבו כל הקסם מתרחש", מסבירה מעצבת פנים צביה קזיוף.

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן
רשת ellita living. יחצ,
רשת ellita living/יחצ

"קיר כוח מובדל מכל שאר הקירות בבית ומושך את תשומת הלב אליו, הוא המוקד. המטרה של קיר כזה היא להכניס לחלל עניין, צבע ואופי. אבל לא רק. הוא יכול להופיע בסלון, במסדרון, במטבח, בפינת האוכל או אפילו במספר חללים במקביל. למעשה אפשר לראות אותו כמעט בכלל חלל בבית ורבים בוחרים לשלב קירות כוח ביותר מחלל אחד בבית, בסלון ובסוויטת השינה, למשל. הוא וורסטילי ומשתלב בכל סגנונות העיצוב - הוא יכול להופיע בכל גודל, בכל גוון ובמגוון חומרים כמו עץ, אבן, גבס ועוד, כשהוא משלב בתוכו אלמנטים עיצוביים שונים - חומרים, טקסטורות או צבעים, ומשדר הן את החזון העיצובי של הבית והן את אופי המשפחה. בתוך כך ניתן ליצור קיר כוח באמצעות אומנות, תאורה, מדפים, חיפויים וכו'", מסביר מעצב הפנים אורון מילשטיין.

"קיר כוח הוא כר משחקים פורה שכולל אין ספור אפשרויות עיצוביות ויכול להתאים לכל שפה עיצובית", אומרת אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית מבית רשת ellita living, "הוא הפך להיות חלק אינטגרלי מהעיצוב של בתים לטובת שדרג החלל ויצירת "FOCAL POINT.

עיצוב- טלי סטוף ואביטל ספרן, ריהוט-  ארז לוי. ליאור טייטלר,
עיצוב- טלי סטוף ואביטל ספרן, ריהוט- ארז לוי/ליאור טייטלר
עיצוב טל בן זאב, באדיבות סטודיו ארז לוי - ריהוט בשרון. שי  אזולאי,
עיצוב טל בן זאב, באדיבות סטודיו ארז לוי - ריהוט בשרון/שי אזולאי

אתם רוצים להרגיש בבית כפרי? בחרו קיר מרכזי וחפו אותו עם בריקים למשל. לבית מודרני אפשר לבחור סגנון שמתאים ולראות שכל הפריטים בכלל מתכתבים איתו ונותנים לו את המקום המרכזי בחלל", מסבירה קזיוף.

מעצב הרהיטים ארז לוי מוסיף: "כאמור, מעצבים רבים אוהבים לעשות שימוש בקיר כוח ואין זה מפתיע. קירות שכאלו הם לא רק מוקד יופי מרהיב, אלא ניתן לרתום את קירות הבית הלבנים והמשעממים ולהפוך אותם לכלי עזר של ממש, כזה הטומן בחובו גם פתרונות עיצוביים שהופכים את החלל למדויק, נקי, מאורגן ומסודר. אחד השימושים הבולטים לקירות כוח הוא יצירת מקומות אחסון נוספים שמהווים פתרון מצוין גם בבתים קטנים יחסית אבל לא רק".

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

"במקרים רבים בוחרים ליצור קיר כוח שהוא גם פתרון לאחסון או להסתרת מערכות כמו מערכות אודיו או מזגן. קיר כוח הפך לפתרון עיצובי שמשנה באופן דרמטי את החלל", ממשיך מילשטיין, "יש לו אמירה מאוד ברורה וכל בית יכול להתאים בדיוק את הקיר שנכון לו מבחינת עיצוב וצרכים".

עוד מוסיף לוי: "קירות כוח יכולים להוות פתרון מצוין במידה ורוצים להשיג שינוי בבית מבלי להיכנס לתהליך ארוך של שיפוץ או להשקעה כספית גבוהה. כדי לעשות זאת, אפשר לבחור קיר אחד ולהחליט שהוא הולך להיות מרכז הבית ולתת לו פתרון מעניין של נגרות, צבע או חומרים וכך ניתן לשדרג בקלות את החלל, תוך שמירה על שפה עיצובית אחידה".

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

ואיך תעשו את זה בצורה הכי טבעית? לוי מסכם: "קיר כוח מושפע ומשפיע על הסביבה שלו. הוא מכתיב את הסגנון העיצובי של החלל והבית ובהתאם נוצרת השפה העיצובית. הרהיטים יוצרים הרמוניה ביחד עם הקיר, בלי לגנוב ממנו את הפוקוס. למשל, בפרויקט שעיצבה ותכננה טל בן זאב מ-TBZ Studio קיים קיר כוח מאוד דומיננטי בצבע ירוק בקבוק-טורקיז בשילוב עץ, ולכן כשתכננתי את הרהיטים לקחתי בחשבון את הקיר תוך התייחסות לצבעים ולחומרים על מנת ליצור מראה הרמוני מושלם".

  • עוד באותו נושא:
  • קירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully