וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר? מותג? יכולות טכנולוגיות? מה בראש סדר העדיפויות בשיפוץ המטבח?

אחד מהחללים המושקעים ביותר בבית הוא כמובן המטבח ובמרכזו התנור. השילוב בין רהיטים, מוצרי חשמל, שימושיות גבוהה ותשתיות הם אלה שהופכים את הסיפור למושקע ומסובך. אז איך הישראלים מעדיפים את המטבח שלהם?

_לטגן בלי  שמן, בתוך התנור קרדיט TEKA Studio. סטודיו TEKA,
לטגן בלי שמן, בתוך התנור/סטודיו TEKA

אחת מן המשימות המאתגרות ביותר היא ללא ספק, בחירת התנור ומוצרי החשמל. מחקר שנערך לפני מספר שנים בדרום אפריקה, מצא כי בכל הנוגע לרכישת מוצרים עבור הבית, איכות המוצר, תכונותיו ומחירו הם הפרמטרים המשפיעים ביותר על החלטת הקנייה. גם בישראל על פי הנתונים, שלושת הפרמטרים המובילים הם: מחיר, מותג ויכולות טכנולוגיות. אם בעבר התנור נחשב למוצר פונקציונלי פשוט, כיום ההיצע הרחב מקשה על יכולת הבחירה וההתאמה. מבטיחות, דרך חוסר התאמה לסגנון הבישול ועד למיקום שגוי ובזבוז חשמל, אלה הטעויות שכדאי שתימנעו מהן בדרך לרכישת תנור.

לא לוקחים בחשבון את סגנון הבישול שלכם

צרכנים רבים מתעלמים מהרגלי הבישול שלהם בעת רכישת תנור. למשל, לאופה המתמיד, אולי תרצו תנור אפייה מקצועי שמפזר את החום באופן שווה יתאים יותר מתנור רגיל. מי שמבשל ארוחות גדולות, יכול למצוא תנור כפול כמועיל יותר.

התנורים הקומפקטיים האינטגרליים חוסכים מקום במטבח. טקה סטודיו,
התנורים הקומפקטיים האינטגרליים חוסכים מקום במטבח/טקה סטודיו

בנוסף, תצטרכו להחליט אם להתקין תנור המשתלב בארונות המטבח או תנור עומד המשולב בכיריים. תנור המשתלב בתוך גומחה - נחשב נוח יותר להוצאה והכנסת מזון ובדרך כלל לא מצריך להתכופף. בנוסף, תנור המשולב בצורה אינטגראלית בארון המטבח יכול להוסיף לשפה העיצובית במטבח.

בניגוד לתנור הבילט אין, התנור העומד (פרי סטנדינג) הוא יחידה בפני עצמה ומגיע בגדלים שבין 60 עד 180 ס"מ תוך אפשרות לשילוב של מספר תאים, מספר סוגי כיריים ועוד.

בין אם תבחרו בתנור בילט אין או בתנור עומד תוכלו להתקין תנורים כפולים. כלומר שני תנורי קיר בעלי חום עצמאי ובקרות המאפשרות לבשל מנות שונות בטמפרטורות שונות באופן סימולטני. השילוב של שני תנורים או יותר יעיל במיוחד לבתים בהם מבשלים לעתים קרובות למספר גדול של אנשים.

בחירת גודל שגויה

מרבית תנורים הבנויים (בילט אין) נעים בין רוחב של - 60 ס"מ לרוחב של 90 ס"מ, הקפידו למדוד את החלל שבו יותקן התנור במטבח שלכם. זה כולל לא רק את הרוחב אלא גם את העומק והגובה. כמו כן וודאו שאתם משאירים מספיק חלל לפתיחת דלת התנור. קחו בחשבון גם את חלל התנור הפנימי שמשתנה גם הוא בין הדגמים.

לא מעניקים חשיבות ליעילות אנרגטית

אמנם תנור זול יותר עשוי להיראות כמו עסקה טובה בהתחלה, זה עשוי להתברר כחתול בשק אם התנור אינו יעיל אנרגטית. תנור פחות חסכוני באנרגיה יעלה יותר בטווח הארוך, ועלול לנפח את חשבון החשמל שלכם. מעבר לכך, מדובר בבחירה שאינה ידידותית לסביבה. וודאו שאתם קונים תנור בעל דירוג אנרגטי A או B לכל הפחות.

ניצן הורוביץ, תצוגת מטבח. עודד סמדר,
פונקציונליות היא שם המשחק. מטבח בעיצוב ניצן הורוביץ, אולם תצוגה נאנו מטבחים/עודד סמדר

שוכחים מצרכי הניקיון

אין ספק שמלאכת הניקיון היא מההיבטים הפחות מהנים של הבישול. חלק מהתנורים מגיעים עם פונקציה של ניקוי עצמי. הם אמנם יקרים יותר לרוב, אך מכיוון שלתנורים לניקוי עצמי יש לעתים קרובות יותר בידוד, הם נוטים לשמור על החום טוב יותר, מה שעשוי לחסוך בעלויות האנרגיה. בחלק מהתנורים יש גם ממיר קטליטי המונע דליפה של ריחות מתוך התנור החוצה.

מזניחים את הבטיחות

חשוב! במיוחד אם יש ילדים קטנים בבית, תכונות בטיחות צריכות להיות שיקול מרכזי. אלה יכולים לכלול נעילת ילדים, דלתות מגע מקוררות או תכונת כיבוי אוטומטי.

לא בודקים את האחריות

ודאו שאתה בודקים את האחריות שמגיעה עם התנור. אם יש בעיות כלשהן עם המכשיר, אחריות מקיפה יכולה לחסוך לכם הרבה כסף על תיקונים או החלפה.

לא קוראים ביקורות

ביקורות משתמשים יכולות לספק תובנות חשובות לגבי הביצועים, העמידות וקלות השימוש של התנור. קריאת הביקורות יכולה לעשות את ההבדל בין רכישה מאכזבת לרכישה מוצלחת של תנור שישרת אתכם שנים קדימה.

תנורים בהשראת רכבי יוקרה. Teka Studio,
תנורים בהשראת רכבי יוקרה/Teka Studio

מסתנוורים מהמראה ושוכחים מהפונקציונליות

אין ספק שתנור הוא כבר מזמן לא רק מכשיר לבישול, אלא חלק בלתי נפרד מהתפיסה העיצובית של המטבח. לכן, יצרניות רבות משקיעות באסתטיקה והעיצוב של התנור ומציעות לצרכן מגוון אפשרויות. חלק מסדרות התנורים החדשות מאפשרות לצרכן לבחור גימור מותאם אישית מתוך מגוון דגמים שונים באופן המאפשר לו להבליט את טעמו האישי.

עם זאת, בבואכם לרכוש תנור עליכם לוודא שהוא לא רק אסתטי אלא גם פונקציונלי ועונה לדרישותיכם. בדקו את התכונות והלחצנים שלו, בכדי לוודא שהוא קל ואינטואיטיבי לשימוש.

לא לוקחים בחשבון התקנה

חלק מהתנורים דורשים התקנה מקצועית, מה שיכול להכביד על העלות הכוללת. הקפידו לבחון זאת טרם הקנייה.

מיקום לא נכון

אם תבחרו בתנור בילט אין או בתנורים כפולים, תצטרכו להחליט היכן למקם את התנורים במטבח. זכרו כי לבטח תזדקקו למקום שימושי ליד התנורים להנחת מאכלים חמים, לכן ודאו שיש מספיק משטחי עבודה פנויים בקרבת התנור. כמו כן, קחו בחשבון את הקרבה של התנור למכשירי חשמל אחרים - למשל הצבה של התנור קרוב מדי למקרר איננה מומלצת (פליטת החום של התנור מפריעה למקרר לקרר ולהפך).

מגש מולטיקוק לתנור. סטודיו טקה,
מגש מולטיקוק לתנור/סטודיו טקה

מפספסים תכונות נוספות

כיום, חלק מהתנורים החדשים מגיעים עם תכונות חדשניות, למרות שזה עלול להיראות כגימיק, התכונות הללו יכולות להפוך את הבישול קל ונוח יותר. דוגמאות לתכונות כאלה הן:

  • תנור עם פונקציית בישול באידוי - חלק מן התנורים החדשים מגיעים עם פונקציית בישול באידוי ומאפשרים להתאים את טמפרטורת האדים בין 30 ל- 100 מעלות צלזיוס. בנוסף לוויסות טמפרטורת האדים, מאפשרים התנורים להתאים את אחוזי האדים מול אחוזי האוויר החם שבבישול והאפייה. בישול אדים טהור של 100% אדים, מתאים לבישול ירקות ודגים בעוד שילוב של אדים ואוויר חם מאפשר לעשות שימוש באיכויות האידוי גם עבור מנות המצריכות בישול מורכב יותר.
  • תנור עם מערכת לטיגון באוויר חם - סדרות תנורים חדשות משלבות פונקציית טיגון ללא שמן אשר מפחית 70% מהקלוריות ו- 80% מהשומן בהשוואה לטיגון בשמן עמוק. בנוסף לפונקציה הייחודית חלק מהתנורים מציעים פונקציות נוספות כמו למשל תנור הAIFRYER של Küppersbusch שכולל גם פונקציית צליית בשרים, פונקציית אפיית לחם, ופונקציות נוספות שחוסכות את הצורך במכונה לאפיית לחם, מכשיר גריל ועזרי בישול אחרים.
  • פונקציות בישול אוטומטיות המלוות את הבשלן - חלק מהתנורים מציגים פונקציות שף ותוכניות בישול אוטומטיות. הבשלן בוחר את התכנית המותאמת למנה - דגים, ירקות, בשר או עוגה, פודינג, ועוד עשרות אפשרויות שונות. כמו כן רצוי להזין את משקל המנה ומידת עשייה רצויה - והתנור מתאים אוטומטית את הטמפרטורה הנדרשת ומתזמן את ההכנסה וההוצאה של המנה עם התראות בכל אחד מן הזמנים.
  • תנור בעוצמת חום גבוהה במיוחד - לעומת התנור הממוצע שמגיע ל-250 מעלות צלזיוס, תנורים מתקדמים יותר המגיעים לטמפרטורות גבוהות מאפשרים אפייה של מנה כמו פיצה (הדורשת º340) ללא הצורך בטאבון אבן.
  • טכנולוגיות סינון ואוורור מתקדמות- התנורים המתקדמים מכילים גם טכנולוגיות מתקדמות לאוורור התנור מה שמאפשר לאפות בצורה מיטבית את המנה. כמו כן טכנולוגיות סינון מתקדמות מונעות דליפה של ריחות מהתנור ומאפשרות לנקות את התנור בקלות. כך למשל, הממיר הקטליטי ÖKOTHERM® CATALYTIC CONVERTER מונע את הישארות אדי השמן וסימני הלכלוך לאחר האפייה. האוויר המזוהם בתנור מגיע לממיר שהופך את החומרים הלא רצויים למים ופחמן.
  • מגשים ייעודיים - חלק מהתנורים מאפשרים שימוש בערכה של מגשים מיוחדים כדוגמת ה STEAM BOX MULTI COOK המאפשרים בישול של שני תבשילים שונים בו זמנית או שילוב שלל מתודות בישול שונות (אפייה, גריל אידוי וכו').
  • תנורים קומפקטיים - כחלק מהצורך לחסוך מקום בחלל המטבח ולשלב מגוון מכשירים כמו מיקרוגל או שני תנורים, התקנת מכשירי חשמל המשולבים אינטגרלית בארון הופכת פופולארית יותר. התנורים החדשים באורך 45 ס"מ מאפשרים ניצול מיטבי של חלל המטבח ביניהם מגיעים גם תנורים המשלבים תוכניות בישול מקצועיות לאפיית פיצה ב-340 מעלות, ותנורים פירולטיים במידות של 45 ס"מ
  • תנורים משולבים - קיימת אפשרות גם לבחור בתנורים משולבים עם מיקרוגל, מדובר במכשיר המשלב את תפקודם ויכולותיהם של המכשירים ומאפשר חיסכון בחלל.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully