וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הבוגרים.ות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים נפתחת

התערוכה נפתחת לראשונה בקמפוס החדש של האקדמיה, בערב ה-3 באוגוסט, בחסות קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, קליבלנד, אוהיו, ארה"ב. היא תהיה פתוחה לקהל הרחב בין 3 ל-18 באוגוסט

קמפוס בצלאל. אביעד בר נס,
קמפוס בצלאל/אביעד בר נס

לראשונה מאז המעבר לקמפוס החדש, תתקיים תערוכת הבוגרים.ות של בצלאל במשכנה החדש של האקדמיה בקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בלב מרכז העיר ירושלים. במסגרת התערוכה יציגו למעלה מ-400 בוגרות ובוגרים מכלל מחלקות האקדמיה את עבודותיהם, בחללים שיהפכו לפרק זמן של שבועיים, מכיתות וחללי לימוד למוזיאון ענק.

המחלקות שבוגריהן צפויות להציג בקמפוס החדש הן: אמנויות המסך (מסלולי וידיאו ואנימציה), צורפות ואופנה, עיצוב תעשייתי, צילום, אמנות, עיצוב קרמי וזכוכית, תקשורת חזותית ולראשונה - מצטרפים גם בוגרי ובוגרות התואר העיוני בתרבות חזותית וחומרית (זהו מחזור הבוגרים הראשון) וכן התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית (על פי רוב תכניות התואר השני בבצלאל מציגות בתערוכות נפרדות). כמו כן, למעט מקבץ פרויקטים מצומצם שיוצג בקמפוס החדש, התערוכה המרכזית של בוגרי.ות ארכיטקטורה תתקיים בבניין ההיסטורי, בו שוכן בית הספר לארכיטקטורה.

זוהי הזדמנות חד פעמית להכיר ולהיחשף לכישרונות שטיפחה האקדמיה במהלך שנות לימודיהם - רגע לפני שהם הופכים לאלו שיובילו בעשורים הבאים את תחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בארץ ובעולם.

במסגרת הביקור בתערוכה ניתן יהיה להתעמק גם בפרויקטים העוסקים בנושאים חוצי מחלקות, ובהם קיימות - עבודות הנושאות את תו "בצלאל בסביבה" ועוסקות בתחום הסביבה; עיצוב וטכנולוגיה - עבודות העוסקות במציאות מדומה, חומרים חכמים, רובוטיקה, גיימינג, ביו דיזיין וחדשנות; מגדר - עבודות העוסקות בנושא הוגנות ושוויון מגדרי, ועוד.

קמפוס בצלאל. אביעד בר נס,
קמפוס בצלאל/אביעד בר נס

המעבר לקמפוס החדש מסמן את חזרתה ההיסטורית של בצלאל אל מרכז העיר ואת יצירתו של קמפוס עירוני שוקק, הכולל את הבניין ההיסטורי של בצלאל, בו שוכן בית הספר לארכיטקטורה, את הקמפוס החדש ואת מעונות בצלאל. כולם במרחק הליכה קצר זה מזה. השנה, לראשונה, יוכלו מבקרי.ות התערוכה לסייר בתערוכת הבוגרים בקמפוס החדש ולאחר מכן להמשיך לתערוכה בבית הספר לארכיטקטורה, ולהפך.

המבנה, המשתרע על פני 42,000 מ"ר, תוכנן על ידי משרד האדריכלים היפני SANAA, ממשרדי האדריכלים המובילים בעולם, זוכה פרס פריצקר, בשיתוף משרד HQ הישראלי. מבקרי.ות התערוכה יוכלו לעבור בין המחלקות השונות ולשוטט במסדרונות האקדמיה תוך התרשמות מהארכיטקטורה המפעימה של הקמפוס, סדנאות הענק השקופות, הגלריות המרשימות וכן, לחוות את שקיפותו של הקמפוס, החושפת את הנעשה באקדמיה בפני הקהילה ובה בעת מאפשרת להביט החוצה.

בצלאל שואפת להכשיר יוצרים ויוצרות החותרים למצוינות, מבינים את הסביבה בה הם פועלים ומכירים בכוח הנתון בידיהם ובאחריות המוטלת על כתפיהם; אזרחים ואזרחיות ביקורתיים ופעילים, הרוצים ויכולים להנהיג ולהשפיע על התרבות, החברה והכלכלה בישראל ובעולם. תערוכת בוגרים ובוגרות זו הנה הצעד הראשון עבורם במסע זה.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully