וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבן היום יקר מאוד: צובעים את הדירה? תתכוננו להוציא יותר

5.7.2023 / 11:11

שוכרים איש מקצוע שיסייד את הבית? זה יעלה לכם יותר מאשר בשנה שעברה, אבל גם אם תרצו לעשות את זה בעצמכם העלויות לא יקלו עליכם. מה לעשות כדי לחסוך?

שיפוץ. shuttershock, ShutterStock
שיפוץ/ShutterStock, shuttershock

ענף השיפוצים מקרטע. יוקר המחיה גורם לכך שפחות משפחות משפצות את בתיהן גם בעונה החמה, אבל אם לשפוט על פי מחירי הצביעה, דווקא האספקט הזול יותר בתהליך השיפוץ - אל תצפו להקלה במחיר. הנתונים מעידים על עליה ממוצעת בשיעור של 7% בעלות צביעת דירה בישראל - כך עולה מנתוני פורום הצרכנות שסוקר את השינויים שחלו בתחום, בהשוואה לשנה שעברה.

על פי הנתונים, עלות צביעת דירת חדר באמצעי צבעי, מגיעה השנה ל-1,850 שקלים בממוצע, נתון שמשקף עליה בשיעור של 5.7%. ההתייקרות החדה ביותר, בשיעור של 9% נרשמה בהתייחס לדירת שני חדרים: צביעתה, נכון לשנת 2023, מסתכמת ב-3,000 שקלים בממוצע. שיעור ניכר מהדירות בישראל, כל שכן החדשות שבהן, כוללות שלושה חדרים. סיוד שלהן יאלץ את בעלי הדירה או שוכריה להיפרד השנה מסכום 'נאה' של 3,900 שקלים.

המחירים הגבוהים, לא פוסחים, כמובן, על דירות גדולות יותר. צביעת דירה של 4 חדרים מגיעה השנה לרמה של 5,100 שקלים בעוד שבשנה שעברה, המחיר הממוצע עמד על 4,750 שקלים. בפורום הצרכנות מציינים כי מחירים אלו אינם כוללים צביעת תקרה, משקופים ודלתות, מה שמייקר את עלות העבודה במאות שקלים נוספים. כך גם במידה והדירה מרוהטת, כי אז תיאלצו לשלם יותר.

זוג משפץ. ShutterStock
לעשות את זה בעצמכם? גם זה לא רעיון זול/ShutterStock

מה הביא לעליה האמורה? בפורום הצרכנות מציינים כי מספר גורמים התלכדו יחדיו והביאו להתייקרות: ראשית, מדובר על חומרי הגלם שמשמשים להכנת הצבע שמחירם זינק באחוזים בודדים. מה שייקר בנוסף את עלותם הוא הזינוק במחירי החשמל, וכן עלויות השינוע, שנגזרות ממחירו של הדלק. בנוסף, יש לקחת בחשבון את העלויות של הסייד. "הכול התייקר, הדלק, חומרי הגלם, המברשות", מציין דודי בן שלוש, צבעי מחיפה. לדבריו, "אין ברירה, אלא להעלות מחירים, אחרת, זה פשוט לא משתלם".

בשל העלייה האמורה, אין זה פלא, כי במהלך השנה האחרונה, חלה עליה של 13% במספר הצרכנים שוויתרו על שכירת שירותיו של צבעי ופשוט, צבעו את הדירה בכוחות עצמם. אלא שכפי שציינו, גם מחיר הצבע עלה, מה שמוביל לצמצום הפער במחיר הסופי ביחס להסתייעות בצבעי, וזאת מבלי שהתייחסנו לטרחה שכרוכה בכך. אז איך בכל זאת ניתן לחסוך בעלויות של צביעת הדירה? מומחי מחלקת הצבעים של "חלומות בצבעים", מספקים מספר עצות שימושיות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שיפוצים - שינוי עלויות לפי שנה. יחצ,
שיפוצים - שינוי עלויות לפי שנה/יחצ
  • למתחרטים זה עולה יותר: צבע כהה מקטין ועלול להחשיך את החלל (במקרה בו מדובר על צביעת קיר שלם) אך יחד עם זאת הוא יוצר אווירה ובעל נוכחות. צבע בהיר עשוי להגדיל את החלל ולהאיר אותו, אך עלול להיות פחות כריזמטי ולהתלכלך יותר בקלות. המציאות מלמדת כי לא מעט מבין הצרכנים שבחרו בצבע כהה, התחרטו ונאלצו לשלם פעם נוספת על רכישת גוון בהיר יותר. בשורה התחתונה, עדיף תחילה, לקנות פח צבע קטן, לבחון את הגוון על הקיר , ולאחר מכן לקבל החלטה בנוגע להמשך הצביעה.
  • שם המשחק הוא יכולת כיסוי: למעט מקרים של צביעה אמנותית, הצבע המתאים והחסכוני ביותר לצביעת קירות פנים הבית הוא צבע אקרילי. יש לו יכולת כיסוי טובה מאוד , מה שכמובן משפיע במישרין על עלות הצביעה.
  • תתרכזו - מט או מבריק: רבים לא זוכרים לבחון את העניין הזה טרום רכישת הצבע, ומגלים מאוחר מידי, כאשר הוא עורבב עם צבע אחר, כי הם לא מרוצים ממנו. בשלב הבא, נדרש לרכוש שוב צבע. על מנת להימנע מהוצאה זו , זכרו לבחון זאת במעמד הקנייה.
  • אל תתבלבלו בין פנים לחוץ: קירות חיצוניים נתונים להשפעת נזקי מזג האוויר. הם מושפעים מהשמש הקופחת בקיץ ומרטיבות ולחות מוגברת בתקופת החורף. בתור שכאלה, הם מצויים בסיכון גבוה להיווצרות נזקים אסתטיים ואף עלולים לסבול מנזקים קשים יותר שמסכנים את חוזקם ועמידותם. לכן, בעת בחירת צבע לקיר חיצוני הקפידו לבחור אך ורק במוצרים המיועדים לכך.
  • צבעים שונים משפיעים זה על זה. לצבעים שונים יש השפעה על הצבעים הנמצאים לידם וצבע שנבחר על פי קטלוג עלול להיות מושפע מצבע שנמצא בסמיכות אליו ולהיראות שונה. למשל: צבעים משלימים מבליטים מאד זה את זה ונראים עזים יותר מהגוון המקורי שלהם (אדום - ירוק, כחול - כתום, צהוב- סגול). כמו כן, צבע כהה שנמצא בסמיכות לצבע בהיר ייראה כהה יותר וההפך.
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully