וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקש בעץ: בחירת פרקט לבית היא לא עניין פשוט. איך עושים את זה?

לסלון, לחדרי השינה, למטבח או לחדר הרחצה? לכל מקום יש פרקט משלו, וחכו - זה לפני שהתחלנו לדבר על הריהוט המתאים. פנינו לכמה מומחים כדי ללמוד איך להתאים פרקט לבית

פרקט SPC עמיד במים לאמבטיה שטיחי כרמל. מנחם עוז,
פרקט SPC עמיד במים לאמבטיה שטיחי כרמל/מנחם עוז

אתם עוברים דירה? מזל טוב. בין אם אתם משפצים או אפילו רק מעט משדרגים, בטח דמיינתם לעצמכם בראש איזה ריצוף הייתם רוצים. האם אתם טיפוסים של קרמיקה או שמאז ומתמיד חלמתם על פרקט? או אולי אתם גם וגם, ומעדיפים את השילוב בין השניים?

כמו שאומרים, "איך שתציעו את המיטה ככה תשנו עליה", לכן על תתפשרו על ההחלטה הנכונה, כי הריצוף הוא הבסיס לכל הלבשת הבית, וכדאי שתאהבו אותו כי זה הדבר הראשון שתראו כשכף רגלכם תדרוך בבית.

פרקט שטיחי כרמל  XL FIRMFIT SPC פלוטו. מנחם עוז,
פרקט שטיחי כרמל XL FIRMFIT SPC פלוטו/מנחם עוז

הפרקט הפך לריצוף הפופולארי והמועדף בחדרי ההורים ובחדרי הילדים, אך היום גם בחללים הציבוריים, כגון סלון, מטבח ואף חדר רחצה, קיימים פרקטים שיכולים לתת מענה לחללים רטובים.

אז איך נדע איזה פרקט מתאים לאיזה חלל?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חדר שינה

אתם מגיעים הביתה אחרי יום עבודה ארוך ומפרך, סביר להניח שתרצו אווירה רגועה ופסטורלית שתאפשר לכם להוריד את מפלס הלחץ ולהיטען מחדש. במקרה כזה, מומלץ ריצוף של פרקט בגווני עץ טבעי המעניק לחלל אווירה ביתית ונעימה. אופציה נוספת לאוהבי העיצוב, רצפת פרקט בגוונים חומים כהים כמו עצי אלון מעושנים למראה כפרי.

פרקט SPC עמיד במים לאמבטיה שטיחי כרמל. מנחם עוז,
פרקט SPC עמיד במים לאמבטיה שטיחי כרמל/מנחם עוז

חדרי ילדים

בחדר הילדים מומלץ לבחור בפרקט מסוג למינציה /SPC שהוא עמיד יותר לשריטות. באופן טבעי, התנועה בחדרי הילדים היא "ערה" יותר - הילדים רצים, משתוללים, גוררים צעצועים, ואתם לא רוצים לעמוד על המשמר בכל פעם שהילדים שלכם משחקים ונהנים. פרקטים למינציה/SPC מגיעים במנעד רחב של צבעים.

EGGER PRO EPL107 פרקט לחדר שינה-  למינציה שטיחי כרמל. מנחם עוז,
EGGER PRO EPL107 פרקט לחדר שינה- למינציה שטיחי כרמל/מנחם עוז

חדר רחצה ומטבח

בחלל זה ההמלצה להשתמש בפרקט SPC שהינו עמיד למים, בצבעים כהים המעניקים תחושה ביתית וחמימה. חשוב לוודא שחיבורי הפרקט מבוצעים באמצעות פסי גומי, כיוון שבחדרים הללו קיימת סכנה גדולה יותר לבעיות רטיבות ונזילות. ניתן לרצף במשטחי דק, בדומה לזה שקיים במרפסת שמש, הנותן מענה לטמפרטורה המשתנה.

EGGER PRO EPL156 פרקט למינציה- חדר ילדים שטיחי כרמל. מנחם עוז,
EGGER PRO EPL156 פרקט למינציה- חדר ילדים שטיחי כרמל/מנחם עוז

רון יוסיפוף מנכ"ל שטיחי כרמל מסביר: "אנחנו ברשת שטיחי כרמל, מקפידים להעניק ללקוחותינו מגוון פתרונות חיפוי וריצוף המתאימים לכל עונות השנה ובשלל סגנונות. קולקציית הפרקטים והSPC- החדשה, מתאימה במיוחד לימי הקיץ ומעניקה תחושת איכות ויוקרה. אנחנו מאמינים שמנעד הפרקטים וה-SPC הרחב ברשת, מאפשר לקהל הצרכנים לבחור את רצפת הפרקט והSPC המתאימה ביותר עבורם, להתאים באופן אישי את סוג הפרקט והSPC לחללים השונים בבית, ובכך לעצב את ביתם בדיוק כפי שחלמו".

כורסא מעוצבת מיילי, להשיג ברשת אייס. אייס,
כורסא מעוצבת מיילי, להשיג ברשת אייס/אייס

איזה ריהוט כדאי להתאים לפרקט?

לדברי פאדי שורוש, מנהל קטגוריית ריהוט הבית של רשת ACE: "בניגוד לדעה הרווחת, אין הגדרה גורפת של ריהוט המיועד לפרקט. למעשה, כל סוגי הרהיטים מתאימים לכל סוגי האריחים, החל מקרמיקה וכלה ברצפת פרקט. יחד עם זאת, אם הצטיידתם ברהיט כלשהו, בין אם כיסא, שולחן סלון או פינת אוכל, מומלץ להניח בתחתית סיליקון או לבד לצורך הגנה משריטות על גבי הפרקט.

"מההיבט העיצובי אנחנו רואים ביקושים רבים לרהיטים בשילוב עץ ומתכת, למשל שולחנות סלון המשלבים עץ ומתכת שחורה או כורסת ישיבה עם רגלי ניקל מוזהב. השילוב בין השניים יוצר ניגודיות ועניין לצד הפרקט הרגוע והנעים".

הילה ברנס, מעצבת פנים. מיקה גורביץ',
הילה ברנס, מעצבת פנים/מיקה גורביץ'

לדברי מעצבת הפנים הילה ברנס: "פרקט הוא תוספת עיצובית חשובה לבית, הוא מעניק תחושת חמימות ורוך. אנשים טועים לחשוב שאם בחרו ברצפת פרקט הם לא יוכלו לשלב ריהוט מעץ, ההיפך הוא הנכון. אני ממליצה לשמור על אותו קו עיצובי ע"י משחק של גוונים שונים של עץ לקבלת עיצוב מונוכרומטי ומודרני. מומלץ לשלב שטיחים וטקסטיל שיוסיפו לתחושה הנעימה וניגודיות לגוון העץ".

  • עוד באותו נושא:
  • פרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully