וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים מוצרי חשמל? תחשבו על הרהיטים בבית

חנה שחף, טור אורח

4.7.2023 / 15:05

גם מוצרי חשמל צריך להתאים לעיצוב של הבית, כדי שיחיו בהרמוניה עם סגנונו העיצובי. איך עושים את זה? חנה שחף, מעצבת פנים ומלבישת בתים, מסבירה

The Frame באדיבות סמסונג. יחצ,
The Frame באדיבות סמסונג/יחצ

בשנים האחרונות, אנו עדים למגמה חדשה בשילוב מוצרי חשמל בקונספט העיצובי של הבית. בעבר, לפני מעבר דירה, היינו רגילים לבדוק אילו מוצרי חשמל חסרים לנו, מבצעים מדידות שיתאימו לריהוט ולמרחב בדירה החדשה, ורק לאחר מכן רוכשים את מוצרי החשמל המתאימים. לא היינו חושבים בכלל על נושא העיצוב. מקסימום היינו מסתכלים על הגוון של המוצר וכמובן על המחיר. תנור נירוסטה או לבן, מקרר שתי דלתות או ארבע, לא הרבה מעבר לזה.

היום, המגמה השולטת בעיצוב הפנים היא הרמוניה, וזה כולל כמובן גם את מוצרי החשמל. לא עוד עיצוב גנרי שימושי בלבד, אלא התאמה מלאה לסגנון העיצובי של הבית. מכשירי החשמל היום שולטים במגוון העיצובים הססגוניים ומותאמים לכל בית ולכל סביבה שמשתמשים בהם, בין אם מדובר במקררים אינטגרליים שמשתלבים באופן מלא בעיצוב המטבח, או דווקא בכאלה שבולטים, בעלי גימור מבריק שנותן אפקט של ראי ומראה יוקרתי. מגוון התנורים המעוצבים גדל ובו אפשר למצוא תנורים בסגנון פרובאנס המתאימים למטבחים בעלי ניחוח ועיצוב כפרי.

גולת הכותרת של המגמה הזו, היא כמובן המקום בו אנו מבלים את רוב שעות הפנאי והמפגשים המשפחתיים שלנו: בסלון. החשיבה הרווחת בעבר הייתה לתת פתרון לצריכת מדיה, מוסיקה וסרטים, ולכן מקומה המסורתי של הטלוויזיה נראה טבעי במקום הזה.

מטבח. הודיה סיביליה,
מטבח/הודיה סיביליה

החשיבה היום היא עיצובית-הוליסטית. לא תמיד אנחנו מעוניינים להעמיד במרכז החלל המשפחתי את צריכת המדיה. לפעמים אנחנו רוצים פשוט שקט ויופי. פתרונות מהממים מופיעים היום כדוגמת מסך הטלוויזיה The Frame של חברת סמסונג: מסך שאינו משמש לצריכת מדיה בלבד, אלא כפתרון לחלל המשותף של הבית. כאשר הוא מופעל הוא משמש כמכשיר לצריכת מדיה- סרטים, מוסיקה, ותכניות טלוויזיה, וכאשר הוא אינו מופעל, הוא משמש כיצירת אמנות על הקיר. החשיבה כאן איננה של מוצר חשמלי, אלא פתרון לחלל המרכזי של הבית, וכך נעשה מתאים גם לבתים המרבים לארח, לבתים שומרי מסורת, או למשפחות שאינן מעוניינות שדווקא טלוויזיה תעמוד במרכז החלל המשותף בבית.

המסך כבוי לאורך שעות האירוח, ובמקום שיהיה מסך שחור באמצע הסלון, ניתן לבחור יצירת אמנות שתקשט לנו את החלל, או כזו שתעצים את האווירה. למסך ניתן להתאים מסגרות שונות כך שיעצימו את הנראות וגם את הפן האמנותי, וזו כמובן רק דוגמה אחת.

בעת מעבר דירה, מומלץ ואף רצוי לחשוב מעבר לפן הפונקציונלי של מוצרי החשמל המשרתים אותנו בבית. מעבר לאופן שבו הם משרתים צרכים ספציפיים, נחשוב כיצד נוכל לשלב אותם בהרגלים היומיומיים שלנו, ובשאיפה לאורח החיים שאנחנו רוצים.

הכותבת היא מעצבת פנים ומלבישת בתים, בעלת הסטודיו "חוויה מעצבת".

  • עוד באותו נושא:
  • חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully