וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבק בלי כוכבים: כל הטיפים לנצח את האויב הסמוי

אבק בבית נחשב מכשול בריאותי והיגייני ממדרגה ראשונה, אך אל תאמרו נואש. שימוש בשואבי אבק עם סינון מתאים ובתדירות קבועה בשילוב שיטות הניקוי המסורתיות יעזרו במלחמה נגד הפולש הטורדני

שואב אבק IZ423 STRATOS. שריג אלקטריק היבואן הרשמי,
שואב אבק IZ423 STRATOS/שריג אלקטריק היבואן הרשמי

התמודדות עם אבק בבית יכולה להיות אתגר שכיח, אך שימוש בשואבי אבק יעילים הוא קריטי להסרת אבק ולשמירה על ניקיון חלל המגורים. בעוד שפעולת שאיבת האבק היא שיטה יעילה לניהול אבק, חשוב גם לטפל בד בבד במקור האבק, בעזרת אוורור נכון, מזעור העומס וניקוי משטחים באופן קבוע כדי למנוע הצטברות אבק מלכתחילה. המומחים של "שארק", מותג החשמל המוביל, המיובא בבלעדיות ע"י 'שריג אלקטריק', נותנים כמה טיפים מנצחים.

חשיפה לאבק עלולה להוביל לאסתמה

לאבק עלולות להיות השלכות בריאותיות שונות, במיוחד כאשר הוא מצטבר ונשאף לאורך תקופה ממושכת. בעיות נשימה, התעטשות, צפצופים, שיעול וקוצר נשימה הם חלק מההשפעות הבריאותיות השליליות של חשיפה לאבק.

בנוסף, אבק עשוי להכיל אלרגנים כמו קרדית אבק, קשקשים של חיות מחמד ונבגי עובש. אנשים עם אלרגיות עלולים לחוות תסמינים כגון גירוד, גודש באף, עיניים דומעות ופריחה בעור כאשר הם נחשפים לאלרגנים אלו. חשיפה ממושכת לחומרים מגרים באבק עלולה להוביל לדלקת כרונית, שעלולה לתרום למצבי נשימה או לעורר התקפי אסטמה.

הקפידו לשאוב את ביתכם בתדירות קבועה, באופן אידיאלי לפחות פעם בשבוע או בתדירות גבוהה יותר באזורים עתירי תנועה. זה עוזר למנוע הצטברות אבק ומונע ממנו להתפשט.

תבחרו נכון

חשוב לבחור שואב עם סינון מתאים, כגון שואב אבק עם מסנן HEPA (High Efficiency Particulate Air). מסנני HEPA נועדו ללכוד חלקיקים קטנים, כולל קרדית אבק, אבקה ואלרגנים אחרים. זה מבטיח שהאבק נלכד ביעילות בתוך שואב האבק ולא ישתחרר בחזרה לאוויר.

ישנם שני פרמטרים מאד חשובים שיגדירו את איכותו של כל שואב - הפילטרים שבו וטכניקת סינון הפסולת. בשואבי אבק שאינם באיכות גבוהה, הפילטר שלהם אינו מסנן ביעילות וחלקיקי אבק ולכלוך פשוט נפלטים חזרה לחלל הבית, והם עלולים להגיע חלילה אל דרכי הנשימה שלנו.

מיכל הפסולת הוא לב ליבו של השואב. במיכלי איסוף של שואבים פשוטים קיים רק המיכל, ואין מה שילכוד את הלכלוך הזעיר וימנע ממנו לצאת בחזרה אל האוויר. בשואבים מתקדמים, לעומת זאת, קיימת מערכת ציקלון מתקדמת שמפרידה את הלכלוך ומסננת את האוויר דרך מערכת פילטרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
HYPER PLUS PRO IZ403 שואב אבק. שריג אלקטריק היבואן הרשמי,
HYPER PLUS PRO IZ403 שואב אבק/שריג אלקטריק היבואן הרשמי

כמו סופה

בזכות טכנולוגיית הציקלון, האוויר במיכל הפסולת סובב סביב עצמו, כך שהלכלוכים הכבדים עפים הצידה, כבמעין צנטריפוגה, ונוצרת הפרדה בין האבק הזעיר לבין הלכלוך הכבד יותר. ככל שההפרדה טובה יותר, כך פחות אבק מגיע לתוך הפילטר הפנימי, שאינו נסתם, מה ששומר על עוצמת היניקה של השואב לאורך זמן. חשוב לא פחות, בזכות הפעולה הזו תאריכו את חיי הסוללה.

יתרון נוסף בשואבי אבק איכותיים טמון בפילטר היציאה שלהם, שנמצא בצד היציאה של האוויר הנקי, והוא מבצע סינון מיקרוני, משמעותי במיוחד, לפני חזרת האוויר אל החדר. עבור מי שסובל מאלרגיות מדובר באחד הפילטרים החשובים ביותר. מומלץ לנקות אותו אחת לחצי שנה עד שנה. הפילטר ניתן לרחצה ולשימוש חוזר בלתי מוגבל.

נקיטת אמצעים נוספים

אל תוותרו על שאיבת כל המשטחים. אבק יכול לשקוע על משטחים שונים, כולל רצפות, שטיחים, רהיטים ואף על וילונות. השתמש באביזרים ובהגדרות המתאימות בשואב האבק שלך כדי לנקות משטחים שונים ביסודיות. שימו לב לאזורים שקשה להגיע אליהם, לפינות ולחריצים שבהם אבק נוטה להצטבר.

לפני שאיבת האבק, כדאי לאבק משטחים עם מטלית מיקרופייבר או מטלית רגילה. ניקוי אבק לפני שאיבת האבק ממזער את הסיכויים להתמקמות מחדש של האבק. בכך השואב יכול להתמקד באיסוף פסולת גדולה יותר וחלקיקים עדינים יותר שאולי הוחמצו במהלך ניקוי האבק, מה שעוזר לשמור על כוח היניקה של השואב ומונע סתימות או עומס יתר על המכונה.

ניקוי אבק. A3pfamily, ShutterStock
לנקות את כל המשטחים/ShutterStock, A3pfamily

בשואבים מתקדמים כגון אלה של שארק, קיים באביזר שאיבת הרצפה רולר שמבצע את פעולת הניגוב כמו מטלית יבשה, ובכך מנקה את חלקיקי האבק הקטנים ביותר.

בנוסף, יש לשקול נקיטת אמצעי ניקוי בנוסף לשאיבת האבק המסורתית להפחתת האבק בביתכם. אלה עשויים לכלול שימוש בשטיחי דלת כדי ללכוד אבק בכניסות, שטיפה קבועה של מצעים ווילונות, ושימוש במטהרי אוויר עם מסנני HEPA כדי לשפר עוד יותר את איכות האוויר.

תחזוקה נכונה

תחזוקה נכונה של שואב האבק שלך חיונית כדי להבטיח את הביצועים האופטימליים ואת אריכות החיים שלו. נקו באופן קבוע את גליל המברשת של השואב, רוקנו את מיכל האבק או החליפו את השקית בהתאם להוראות היצרן.

בשואב האבק של shark אין צורך להסיר שיער מהמברשת, מאחר וקיים בהם פטנט (MAINTENANCE) ׁZERO M למניעת הסתבכות השיערות על המברשת, ללא צורך בתחזוקה שוטפת וללא הסתבכות שיערות ארוכות או שיער בע"ח בראש השואב.

בנוסף, יש לבדוק ולנקות את המסננים, ניקוי או החלפת המסננים מבטיחים זרימת אוויר יעילה ומסייעים בשמירה על עוצמת יניקה טובה. נקו סתימות וחסימות אם אתם מבחינים בירידה בשאיבה או רעשים חריגים, כדי להחזיר את זרימת האוויר התקינה. חשוב לאחסן כראוי את שואב האבק באזור נקי ויבש, אחסון נכון מונע מאבק ולכלוך להצטבר על המכונה.

תמיד חשוב לעיין בהוראות היצרן כדי לקבוע את תדירות הניקוי ושיטת הניקוי עבור הדגם הספציפי שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully