וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר עשרות שנים היא גרה בבית הזה. ואז הגיע המהפך

הבית נבנה במשק המשפחתי עוד כשהיתה האם בשנות ה-20 לחייה, ואז היא החליטה שנמאס מרצפה שבורה ומחלל שהתיישן וגייסה את מעין רהב, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין

לפני ואחרי, דירה בתכנון מעין רהב. אביב קורט,
לפני ואחרי, דירה בתכנון מעין רהב/אביב קורט
  • עבור: משפחה בת 4 נפשות - זוג הורים ושני ילדיהם המתבגרים
  • היכן: מושב נווה ירק
  • שטח הבית: 105 מ"ר
  • משך השיפוץ: כארבעה חודשים
  • תכנון ועיצוב פנים: מעין רהב, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין
  • צילום: אביב קורט

ברוכים הבאים לביתה של משפחה בת ארבע נפשות במושב נווה ירק, בית אותה בנתה אם במשק המשפחתי עוד כשהייתה בשנות ה-20 לחייה. מאז היא שירתה בצבא, למדה, התחתנה, וילדה שני ילדים שכעת בשנות העשרה לחייהם. לאורך השנים חלקו בני המשפחה חדר רחצה אחד, המטבח והחלל הציבורי התיישנו באופן טבעי והחלו להראות אותותיהם, רצפת הבית כבר נשברה במספר מקומות, והתגלה עובש רב בקירות.

"הם תכננו שיפוץ 'בקטנה' אך מהר מאוד בחרו בשיפוץ רחב בהרבה שלא הותיר זכר מהבית הישן פרט למעטפת שנותרה בעינה", משחזרת מעצבת הפנים מעין רהב שאמונה על הפרויקט. "מבית שכל כולו עשוי בטון יצוק ורווי עמודים שהתגלו בשלב ההריסה, עיצבנו בית שכולל חלל ציבורי מלא בחיים ונשמה ושני אזורים פרטיים - אחד להורים, והשני לילדים".

הדירה בתכנון מעין רהב - לפני העיצוב המחודש. יחצ,
לפני/יחצ
תכנון ועיצוב- מעין רהב. אביב קורט,
אחרי/אביב קורט

"במקור חצה את הבית מסדרון ארוך וצר, עם הנמכת מיזוג אוויר, שקישר בין חדרי השינה השונים וממנו היתה יציאה לחדר הרחצה המשותף. הקונספט שהוביל את התהליך כעת היה הצורך המהותי לייצר יחידת הורים נפרדת באופן מוחלט מהילדים עם חדר רחצה פרטי עבורם. כמו כן חשוב היה לנו לייצר מטבח פונקציונלי וחלל ציבורי נעים ומרווח ש'ישבור' את המבנה המלבני של הבית. לשם כך תכננו סביבת מגורים מלאה מוארת ורחבת ידיים וכאמור, שני אזורים פרטיים אחד להורים והשני לילדים.

"במהלך שלב ההריסה גילינו מספר עמודים שלא ידענו על קיומם ומכיוון שאלה לא היו בתכנון לפירוק וחיזוק, בחרנו לשנות מעט את התכניות ולהתגמש היכן שצריך. בפועל הם התוו לנו את ממדי המסדרון ואת החציצה החדשה שבין החדרים".

הדירה בתכנון מעין רהב - לפני העיצוב המחודש. יחצ,
לפני/יחצ
תכנון ועיצוב- מעין רהב. אביב קורט,
אחרי/אביב קורט

"לחדר השינה של בתם (שממוקם בממ"ד הבית), נוספה מבואה נוחה ופרקטית למתבגרת ובנוסף תכננו עבורה ארון בגדים ופינת עבודה למידה נוחה במיוחד. חדר השינה של הבן, שעתיד להתחיל בקרוב מיונים לצבא, נשאר בגודלו המקורי אך שינינו את תכנון הפנים על-מנת לייצר מקום נאות לציוד המוסיקה והנגינה שלו. עשינו זאת ע"י תליית גיטרות במתלים עכשוויים ודקורטיביים, כך גם פינינו מקום לחפצים נוספים שיכולים כעת להיות מונחים לצד מיטתו.

"חדר השינה של בני הזוג השתנה בתכלית: הוא כבר לא ממוקם בקצה המסדרון כשהיה ועתה הם אינם נדרשים לעבור בין כל חדרי הבית עד למבצרם הפרטי - תכננו עבורם סוויטת שינה אליה נכנסים דרך דלת סודית שממוקמת בנגרות החלל הציבורי. המאסטר החדש כולל חדר רחצה פרטי מפנק במיוחד וארון בגדים גדול שמקל מאוד על ההתנהלות היומיומית. יצרנו עבור כל אחד מהם אזור משלו שמחולק לתלייה וקיפול וכולל גם מגירה נשלפת".

הדירה בתכנון מעין רהב - לפני העיצוב המחודש. יחצ,
לפני/יחצ
תכנון ועיצוב- מעין רהב. אביב קורט,
אחרי/אביב קורט

"ביציאה מהסוויטה חוזרים לסלון הבית שמהווה חלק מהותי מהחלל הציבורי וגם הוא השתנה באופן משמעותי. מריצוף טרצו מיושן עברנו לרצפת פרקט מעץ טבעי חם וכפרי. את גוון האלומיניום שינינו לצבע עדכני ונעים שממסגר את השטחים הירוקים מחוץ לביתם. כעת, הגוונים והמקצב ההרמוני של החומרים מייצרים יחד את תחושת השלווה והנועם לה כולנו משווים".

הדירה בתכנון מעין רהב - לפני העיצוב המחודש. יחצ,
לפני/יחצ
תכנון ועיצוב- מעין רהב. אביב קורט,
אחרי/אביב קורט

"המטבח החדש תוכנן כך שניתן יהיה לשבת בו ולהנות מארוחות משפחתיות באי הגדול שבמרכז החלל. האי מתפרס על שני צירים מאונכים זה לזה ובמפגש ביניהם יצרנו אחסון מוצנע של תמי 4 ומכונת קפה, עם מקום רב לאחסון גבוה, כיאה לבני המשפחה הגבוהים במיוחד. בתוך כך יצרנו ציר מקביל לציר הכיור בו מוסווים ארון החשמל והתקשורת באופן מוצנע לחלוטין, זה הוא גם המקום לאחסן את מוצרי הניקיון ואת הדייסון. יצרנו בו מידוף לנעליים, מתלים למעילים ומידוף נוסף עבור חפצים גבוהים אליהם רק הם, בשל גובהם, מצליחים להגיע.

"הגוונים שבחרנו רכים ונעימים ומשתלבים נהדר עם צבע האלומיניום וגווני הירוק שנגלים מבעד לחלונות הבית. ככלל, ניתן לומר שהווית המושב בהחלט חלחלה פנימה הביתה. בית נעוריה קיבל תפנית אדירה ועתה הוא גם בית חלומותיה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully