וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרתם סקנדינבי, אמרתם סדר: העיצוב שכובש את ישראל

רוצים קצת סדר בחיים? הקולקציות החדשות של העיצוב הדני יראו לכם כיצד עושים זאת נכון. הסוד: לשמור על פשטות

סטודיו כריסטינה דאם דנמרק - להשיג ב-prat living, החשמל 4 תל אביב ובאתר. יחצ,
סטודיו כריסטינה דאם דנמרק - להשיג ב-prat living, החשמל 4 תל אביב ובאתר/יחצ

תרבות ההוגה הסקנדינבית מזמינה אותנו להנות אפילו מהמטלות הקטנות בחיים כמו תליית כביסה או שטיפת כלים. יודעי דבר מתפעלים מהעובדה שהם יודעים על מה לשים את הפוקוס בעיצוב הבתים שלהם. בואו נלמד קצת מהדנים על טיפוח הבית והנפש תוך שימת דגש על הפרטים הקטנים.

בתקופת הוויקינגים (המאה ה-8 עד המאה ה-11), הדנים הגיעו להישגים מרשימים בתחום בניית ספינות ובמסחר הימי. עיצוב הבתים בתקופה זו דרש מרחבים פרקטיים, המתאימים עצמם לצרכים היומיומיים. הבתים היו מבנים פשוטים עם קירות עץ, חלונות קטנים וכמה חללים פנימיים. הפריטים הביתיים היו מיוצרים בעיקר מעץ ופרוות, וסימלו את החיים הימיים והקשוחים של הויקינגים.

חיבור לטבע-מסגרת עץ וחזית  חבלים - להשיג בחנויות prat living ובאתר. cord-forma,
חיבור לטבע-מסגרת עץ וחזית חבלים - להשיג בחנויות prat living ובאתר/cord-forma

בתקופה המודרנית, העיצוב הדני חווה שינויים משמעותיים. במהלך המאה ה-19, דנמרק התפתחה למדינה תעשייתית וחוותה שיפור כלכלי וחברתי משמעותי. תוך כדי תהליך התפתחות זה, גם העיצוב הדני חווה שינויים והתפתחו סגנונות חדשים.

סגנון העיצוב הדני המודרני מתאפיין בפשטות, פרקטיקליות וייחודיות. המון תשומת לב מתן לפרטים ולאיכות הבנייה. רהיטים מעץ טבעי בעיצוב פשוט ונקי הם האמירה העיצובית של הדנים. העץ הוא חומר מועדף ומרכזי בעיצוב, מכיוון שהוא מסמל את הטבע הדני ויכול להעניק חמימות ואווירה נעימה למרכז הבית. צבעים נייטרליים כמו לבן, אפור וחום בהיר משמשים לגימורי הקירות והרהיטים, והם מקנים תחושה של נינוחות וניקיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חומריות מגוונת וצורניות אדריכלית - prat living מציגה סטודיו כריסטינה דאם דנמרק. יחצ,
חומריות מגוונת וצורניות אדריכלית - prat living מציגה סטודיו כריסטינה דאם דנמרק/יחצ

הדנים מתייחסים לעיצוב ולסגנון חיים בצורה ייחודית. הם מתקשים למצוא שמחה בחללים עמוסים ומפוצלים. במקום זאת, הם מעדיפים חללים פתוחים ומרווחים המשקפים את הטבע הבראשיתי של האזורים בהם הם חיים. העיצוב הסקנדינבי שם במרכזו את הפונקציות הבסיסיות של החלל בדרך שאינה מונעת את זרימת האור והתנועה, ומאפשרת ארגון נוח ויעיל של הרהיטים והאביזרים בחלל הביתי.

אופי הסגנון הדני מתמקד בפשטות וניקיון עיצובי. רהיטים בצורות נקיות ופשוטות יוצרים תחושת סדר וקלילות, והם נבחרים בקפידה לפי מדדים גבוהים של איכות ועמידות. פריטים נוספים כמו צמחים בתצורות פשוטות וחומרי גלם טבעיים כמו עץ מביאים את הטבע החיצוני לתוך הבית בצורה עדינה ומאוזנת.

דני מסורתי -  להשיג בחנוית בחנויות ובאתר  prat living. יחצ,
דני מסורתי - להשיג בחנוית בחנויות ובאתר prat living/יחצ

אחת מהתכונות הבולטות של התרבות הסקנדינבית היא צרכנות נבונה. הם מבינים שלקנות בחכמה אומר לבחון היטב את הצרכים ולבחון את המוצרים הטובים ביותר במחיר הכי הוגן. לא מדובר בקניה זולה, אלא בקניות שמתמקדות באיכות, עמידות ופונקציות שימושיות. הדנים אוהבים להביא לביתם רהיטים ואביזרים שמשמשים למטרה מסוימת, כדי להאריך את חיי השימוש שלהם ולמנוע שימוש יתר ומיותר.

בעיצוב הסקנדינבי מתמקדים בתכנון חכם של המרחבים והרהיטים. לדוגמה, רהיטים מודולריים וגמישים המאפשרים לשנות ולהתאים את העיצוב לפי הצרכים המשתנים. מערכות שולחנות מתקפלות ושטוחות עוזרות לחסוך במקום ולאפשר שימוש מרוכז בשטח הזמין. צמיחה גדולה של סגנון זה היא השילוב של יצירות אמנות בעיצוב הפנים, כמו ציורים אבסטרקטיים או תמונות צילומיות שמוסיפים צבע ואופי לחללים הסקנדינביים המינימליסטיים.

אנחנו אוהבים את הדנים. את ההיסטוריה שלהם ואת העובדה שהם היו ויקינגים. ועכשיו ברצינות - הם פשוטים ונקיים. והכי חשוב, אוהבים את החיים, נושאים בתוכם את האהבה להנאה מהפרטים הקטנים של היום יום. קונים חכם. ובוחרים פונקצינלי ואסתטי. יש לנו הרבה מה ללמוד מסגנון חייהם, אבל אין צורך ברילוקיישן - לגמרי אפשר להביא את דנמרק אלינו.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully