וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מלון: כך הופכים את הבית שלכם לריזורט

הבתים שתראו כאן מטורפים, אבל גם אם אתם גרים בין ארבעה קירות פשוטים יותר אתם יכולים להפוך את הקן שלכם ליחידת נופש. מעצבי פנים מסבירים כיצד

באדיבות דלקוב. יחצ,
באדיבות דלקוב/יחצ

לא משנה אם בארץ, או בכל נקודה אחרת על פני הגלובוס, אנחנו מבלים במלונות ובריזורטים יותר מאי פעם. הלובאים, החדרים המפנקים ומתחמי הבילוי והפנאי שבהם, הפכו למעין נקודת אחיזה שפויה שמרחיקה אותנו, ולו במעט, משגרת החיים האינטנסיבית והתובענית. אין זה פלא שרבים מאיתנו מנסים לשחזר את אותה תחושה מרגיעה ונינוחה, גם במרחב הביתי.

העובדה שאנו הישראלים מבלים לא מעט במלונות בוטיק יוקרתיים ובריזורטים נחשקים, משפיעה על נדבכים רבים גם כשאנחנו חוזרים לשגרה ומנסים לשחזר את אותה תחושה נעימה ומרגשת- בין אם בהיבט הקולינרי, התרבותי ואיך לא, בעיצוב הפנים שמושפע כיום יותר מאי פעם מהעיצוב הבינלאומי. ואכן, ככל שבתי המלון הופכים למעוצבים, מוקפדים ומפנקים מאי פעם, כך עיצוב הבית פונה לאותם איזורים והמגמה העכשווית היא לשחזר וליישם את אותם מוטיבים גם מרחב הביתי.

תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם
תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם
תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם

"אנחנו דורשים יותר מאי פעם, גם כשזה נוגע לחווית השהות בבית שלנו. אנחנו מבקשים ליצור מראה יוקרתי ומה שישר קופץ לנו לראש הוא אותו בית מלון יוקרתי ומפנק שהתארחנו בו בשנה שעברה שנצרב לנו בראש. ואכן, אנו רואים יותר ויותר בתים בהם, למשל חדרי האמבט מרוצפים ומחופים בחומרים שעד לא מזמן ראינו בעיקר בבתי המלון, חדרי שינה רחבי ידיים שמתוכננים בדומה לסכמה המקובלת בבתי המלון (מסדרון שמצדו האחד חדר ארונות ומצדו השני חדר רחצה, המוביל ישירות לחדר השינה) וכן מרחב חיצוני מטופח הכולל בריכה, מרחב לאונג' מרוצף וכיוב'. בבית מלון התחושה הרצויה היא שהכל פתור ובהישג יד ולא חסר כלום וזוהי התחושה שנרצה ליצור אצלנו גם במרחב הביתי", מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות תכנון ועיצוב הבית.

באדיבות דלקוב. יחצ,
באדיבות דלקוב/יחצ

לדברי תמיר רז, מנכ"ל רשת דלקוב, "יותר ויותר מעצבים ואדריכלים פועלים תוך רצון להגשים את החלומות והמאווים של בני המשפחה ועל כן, נשענים לא מעט על תפיסות התכנון והעיצוב שמשולות מבתי המלון כולל תכנון מוקפד ומדויק, יצירת אווירה, שילוב פסילטיז ולאמנטים שעד לא מזמן היו בגדר פינוק כמו בר חיצוני במרפסת, פינות לאונג', חשמל חכם וכיוב' וכמובן ארון או חדר ארונות סופר מפנק ועוצמתי. הישראלים ללא ספק מחפשים את הערך המוסף, את אותם דברים שיגרמו להם לבחור מלון כזה על פני אחר".

סטודיו ארז לוי, וילה בשרון. אורי אקרמן,
סטודיו ארז לוי, וילה בשרון/אורי אקרמן
סטודיו ארז לוי, וילה בשרון. אורי אקרמן,
סטודיו ארז לוי, וילה בשרון/אורי אקרמן
סטודיו ארז לוי, געש. אורי אקרמן,
סטודיו ארז לוי, געש/אורי אקרמן

מעצב הרהיטים ארז לוי מוסיף: "באופן טבעי, את הפינוק שמעניקה לנו סוויטה בבתי מלון, נרצה לשחזר גם אצלנו בבית. ניתן להשיג זאת בקלות על ידי תכנון מושכל של חדר השינה כיחידה הכוללת חדר שינה, חדר רחצה וכמובן חדר ארונות או ארון קיר פונקציונלי ורחב ידיים. בחלק מהמקרים תכלול היחידה גם איזור עבודה ומערכת טלוויזיה או קלנוע ביתית כמו גם איזור הרגעות אינטימי". זאת ועוד, בכדי להגיע לתוצאה האופטימלית, נרצה להשיג מקסימום שימושיות פונקציונלית במינימום שטח כשלרגע לא מניחים את הנוחות והאסתטיקה בצד".

לוי מוסיף כי על מנת לקבל תחושה מפנקת בסלון הבית, מומלץ להשתמש במערכות ישיבה עמוקות, נמוכות ומפנקות שאינן תופסות גובה אלא מעצימות את החלל ומשוות לו מראה עשיר ויוקרתי. כריות ממולאות בנוצות מספקות תחושה רכה ונינוחה. במידת האפשר, מומלץ לשלב שזלונג כחלק מהמערכת שמשדר תחושה נינוחה ומזמינה, ממש כמו שנרצה להרגיש בבית מלון". זאת ועוד, על מנת ליצור איזון בחלל, בכל הנוגע לשולחנות קפה, שולחנות צד וכיוב', מומלץ לבחור בפריטים מנימליסטים אווריריים וקלילים", אומר לוי. "שילובים של חומרים כדוגמת נירוסטה וזכוכית או רגלי ברזלי ופלטת שיש מדוקקת יחד עם מערכות הישיבה המפנקות, יוצרים תמהיל עיצובי מדוייק בחלל".

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן
עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן
עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

לדברי מעצבת פנים צביה קזיוף , "בחלק גדול מבתי המלון ברחבי העולם נצמדים עדיין לסגנון קלאסי, זאת על מנת שיקסמו למרבית האוכלוסיה. עם זאת, הולכת וצוברת תאוצה של מלונות הבוטיק המציגים עיצובים מעוררי השראה ולעיתים עיצוב קונספטואלי שונה לכל חדר. בכל הקשור לטקסטיל, השמיים הם הגבול במידה ונרצה ליצור תחושה של בית מלון אצלנו בבית. מומלץ כמובן להשתמש בבדים קלאסיים ורומנטים במיוחד כשמדובר בוילונות ולשקול בנוסף לוילון הרגיל גם וילונות האפלה המאפשרים החשכת החדר כשרוצים לישון או כשהשמש קופחת מבעד לחלון הסלון - מוטיב שמאפיין מאוד את בתי המלון וגם בבית מסייע ביצירת מראה עשיר".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully