וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקלחים עם ספוג הליפה? חכו שתגלו ממה הוא עשוי

2.7.2023 / 0:03

חשבתם שהליפה מיוצרת במעמקי הים? ובכן, משפיענית רשת הטריפה את עוקביה כשחשפה ממה באמת עשוי הספוג הזה. רמז: הוא יכול להסתתר בגינה שלכם

"רק עכשיו גיליתי ממה עשויה ליפה"/@clemmie_telford

מכירים את ספוג הליפה משמש אותנו כדי לקרצף את הגוף באמבטיה? מסיבה כלשהי נהוג לחשוב שמדובר בספוג "טבעי" מהים שמיוצר מאלמוגים או משהו דומה שנמצא באוקיינוס. אבל האמת היא שזה רחוק מהמציאות והמקור של הספוג נמצא ממש קרוב לבית שלכם.

קלמי טלפורד, משפיענית רשת בריטית, העלה באינסטגרם שלה פוסט ויראלי שבו היא חשפה ממה עשוי ספוג הליפה. "אני מגיעה אליכם ישירות מהאמבטיה שלי כדי להגיד לכם שהמוח שלי התפוצץ היום", היא סיפרה בזמן שהיא מחזיקה את הספוג, "חשבתי שהליפה גדל בקרקעית הים, אבל טעיתי".

מוכנים לגלות מאיפה זה בא?

לאחר מכן היא הראתה סרטון של אישה קוטפת ירק שנראה כמו מלפפון מהגינה שלה ואמרה: "חכו כמה שבועות עד שהעור של הירק הופך להיות ירוק ויבש לגמרי לפני שאתם מקלפים אותו". כמה שבועות לאחר מכן היא אכן קילפה את הקליפה החומה ומשם יצא ממש ספוג שלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנה תראו

@allotment4life Luffa or Loofah: Grow your own bath sponge! This is a tropical plant in the cucumber family, very sensitive to cold temperatures. So it's really surprised me this year that the one I grew outdoors in the UK has done the best (just like @snewland97 said) No water either during the heatwaves of the summer. And the mild autumn has meant that I've not harvested the fruit until November, which is crazy. Now I'm just going to let it dry inside the house until the skin is all brown and papery, ready for peeling to reveal the sponge inside ? So… how sustainable is it to grow your own organic sponge? Not sure ? but it feels good to have my own homegrown allotment bath and wash sponge for next year. One small step towards a zero waste life, not to be sniffed at (although luffa fruit smell a bit funky!) Did you try growing luffa this year? How did it go? #allotment4life #allotmenttiktok #vegtok #gardentiktok #gardentok #vegtiktok #vegetabletiktok #growingveg #allotment #allotmentuk #vegplot #girlswhogarden #nodig #nodiggarden #nodiggardening #luffa #luffatok #luffatiktok #luffaharvest #loofah #loofahsponge #loofahtiktok ♬ original sound - Hanna Sjoberg's Allotment4Life

מסתבר שהירק הזה נקרא גם הוא ליפה (או לופה) והוא שייך למשפחת המלפפונים. הוא גדל כמו מלפפונים ירוקים וגדולים, אבל עם הזמן החלק הפנימי שלו הופך להיות סיבי לגמרי עם מרקם של ספוג. מסתבר שה"ירקות" האלו מיובשים במשך תקופה ארוכה לפני שהם נפרסים ונחתכים בצורות שונות ונמכרים כספוגים.

הצמח גדל בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים כולל אמריקה הטרופית, אפריקה הטרופית, דרום-מזרח אסיה, הודו, חצי האי ערב ואוסטרליה. חוץ מהשימוש כספוג הוא משמש גם בתור מאכל פופולרי באסיה ובאפריקה, בתור חומר גלם לייצור רהיטים.וכתרופה טבעית נגד צהבת.


כפי שתיארתם לעצמכם, רוב התגובות היו נדהמות והגולשים לא האמינו למראה עיניהם. האם אתם ידעתם את זה?

ידעתם ממה עשוי ספוג הליפה?

ברור
לא היה לי מושג
1314 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully