וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים? ארבעה חוקים שנוגעים לכסף שלכם

ענת שתיוי, טור אורח

24.6.2023 / 0:12

אם החלטתם לשפץ, בוודאי קיבלתם לא מעט עצות בנושא, אבל לפני הכול יש ארבעה כללים שפשוט אסור לעבור עליהם

עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
הבית יכול להגיע לתוצאה כזאת, אבל חשוב שלא יגבה מכם מחיר, תרתי משמע. עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל

החלק הכי כואב כשקונים או משפצים בית נוגע למחיר - כמה זה עולה לנו. שיפוץ, כמו בנייה, מפעיל לנו את המקומות הכי כמוסים שלנו - החלומות שלנו והכיס שלנו. אנחנו הישראלים, מצד אחד אוהבים להתפאר ב"כמה יפה ומוצלח" עשינו, ומצד שני, נוהגים להתרברב "כמה קצת זה עלה לנו".

הנה ארבעה חוקים על הכסף שלכם בפרוייקט בניה או שיפוץ, שנכתבו בדם, יזע והרבה שעות עבודה.

עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
אל תנהלו לבד את הפרויקט. עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל

חוק ברזל מספר 1: זול עולה ביוקר/אני לא מספיק עשיר בשביל לקנות את הזול. אם תחסכו על הקבלן שבחרתם - כלומר תבחרו את ההצעה הכי זולה שתקבלו על העבודה, ככל הנראה תקבלו עבודה גרועה. בשיפוץ של חמישה מיליון שקל אי אפשר להביא קבלן ב-350 אלף שקל, אפילו שהכרתם אותו קודם. ככל הנראה הידע שלו לא מספיק רחב והעובדים שלו לא מספיק מיומנים להוציא את התוצאה אותה אתם מצפים לראות.

חוק ברזל מספר 2: אם הציעו לכם לנהל לבד את הפרוייקט ולשכור קבלני משנה לכל פרק של עבודה (קבלן הריסה, קבלן חשמל, אינסטלטור - כולם בנפרד) - גם אם אתם מובטלים מצד אחד ומבינים בבנייה מצד שני, וגם יש לכם עצבים של ברזל ויכולת ניהול פרוייקטים מעולה - אל תתפתו להוזלה המשתמעת מלעשות את זה לבד. פשוט אל. הבריאות הנפשית שלכם הכי חשובה וגם הזוגיות שלכם. באמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיצוב ענת שתיוי. שירן כרמל,
הגדרתם תקציב? תוסיפו. עיצוב ענת שתיוי/שירן כרמל

חוק ברזל מספר 3: קחו את התקציב שהגדרתם, ותוסיפו לו 25%. הסכום שתשימו בצד ישמש אתכם למע"מ שלא תמיד מופיע בהצעות, לתשלום מזומנים למובילים וספקים על התקנות וכל מיני כאלה, והכי חשוב - בלת"מים. שיפוץ הוא תיבת פנדורה - אתה אף פעם לא יודע מה תגלה כשתתחיל לפרק. בניה היא גם תיבת פנדורה: אתה לא יודע כמה הקבלן ירשום לך בתוספות עבור השדרוגים שתבקש. יישאר לכם עודף? הרווחתם חופשה מפנקת. לא יישאר עודף? לא אכלתם את החסכונות של הבר מצוות של הילדים ועדיין קיבלתם בית מושלם.

חוק ברזל מספר 4: פרוייקט שחורג מלוחות הזמנים שלו - חורג בתקציב. גם כי זה אומר שהשכירות הזמנית שלכם מתארכת, וגם זה אומר שתכולת העבודה גדלה, מה שיעלה לכם עוד כסף. תעקבו אחרי לוחות הזמנים מול הקבלן והמעצבת שלכם. חריגה של שבועיים היא בקטנה. חריגה של ארבעה חודשים היא כבר עשרות אלפי שקלים.

הכותבת היא מעצבת פנים ובעלת סטודיו AS Design

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully