וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך חוסמים חדירת יתושים לבית? הפתרונות החדשניים

אודליה אליאס, טור אורח

25.6.2023 / 0:26

גם בקיץ הזה מתכננים לעקוץ אותנו? כיום יש דרכים חדשניות לחסום יתושים. הנה כמה מהן

רשת פליסה של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות. נעה כהן,
רשת פליסה של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות/נעה כהן

מי מאיתנו לא מכיר עוד מילדות את הרשתות המותקנות בחלונות. אביזרים סתמיים לכאורה שתפקידם מסתכם בחסימת יתושים ושאר מעופפים - בעוד שהם עצמם חסרי מעוף? אם לאורך השנים התמקדו הרשתות באותה פונקציה פשוטה, כיום אנו מבינים שמדובר בהרבה יותר מכך. רשת נגד מעופפים חייבת להיות עמידה לאורך שנים, נוחה לפתיחה, נגישה למעבר, קלה לניקוי ולא פחות חשוב בימינו - מושקעת ברמה העיצובית.

מדובר כיום בחלק מרכזי בעיצוב הבית, סביבו גובשו מגוון פטנטים ופיתוחים חדשים שנועדו להפוך את הפריט שנחשב בעבר כפוגע במראה החלל, לכזה המשתלב בצורה הרמונית עם השפה העיצובית. זאת במקביל להיותו פונקציונלי, כשהוא העונה לצרכים האישיים והיומיומיים של כל משפחה. למרות הייבוא המאסיבי מסין, מסתבר שהציבור הישראלי עדיין דורש סטנדרטים גבוהים באיכות חומרי הגלם, רמות השקיפות והאוויר שיחדור לביתו.

צוהר מעבר בעלי חיים של דינמיקה רשתות. דינמיקה רשתות,
צוהר מעבר בעלי חיים של דינמיקה רשתות/דינמיקה רשתות

אז מה כדאי לדעת בטרם בוחרים רשתות, כיצד להתאימן לצרכינו הביתיים ומה חשוב לבקש מהקבלן אם מדובר בבית חדש, כדי לחסוך בעתיד הרבה כסף וכאב ראש? עשינו קצת סדר בנושא:

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פונקציונליות ומודרניות בבחירת רשת ואריגים

חשוב לבדוק היטב שהפתרון שהוצע נכון ונוח לשימוש יומיומי, ועמיד לאורך שנים. לשם כך כדאי להכיר לעומק את מבנה המוצר, כאשר רשת סטנדרטית מורכבת משני חלקים עיקרים - מסגרת האלומיניום הכוללת את אופן פתיחת הרשת, העובי וחלקי הפרופיל, ואריג הרשת עצמו האמור לאפשר מעבר אוויר ואור ולמנוע כניסת מזיקים.

פתרונות רשת שליפה אסתטית של דינמיקה רשתות לחלונות בלגים. באדיבות דינמיקה רשתות. יפעת צדוק,
פתרונות רשת שליפה אסתטית של דינמיקה רשתות לחלונות בלגים. באדיבות דינמיקה רשתות/יפעת צדוק

בעשורים הקודמים היינו מוצאים רק רשת אפורה או כאלו העשויות אלומיניום. כיום כמעט כל הרשתות שקופות, המבחר מגוון יותר ובחברות המומחות לכך ניתן לבחור בין לפחות 2-3 רמות שקיפות, וגם למצוא אריגי רשת למטרות ייעודיות שונות. למשל:

  • רשת מיוחדת המונעת קרינה - רשת אלקטרומגנטית המסייעת בהגנה מפני אנטנת סלולר קרובה. היא עשויה סיב זכוכית מצופה פלסטיק העוטף בתוכו חוט נחושת מסובב, בתקנים אירופאים מחמירים. הרשת מספקת הגנה מושלמת (מעל 99%) בבדיקת יועצי מיגון בארץ.
  • רשת המאפשרות זרימת אוויר (ללא חדירת יתושים כמובן) - בהשוואה לרשתות רגילות, כניסת האוויר דרך רשת זו גבוהה ב-140%. הסיבה לכך נעוצה בצמצום שטח האריג ואופן האריגה, המונעים כמעט לחלוטין היווצרות מערבולות אוויר ברשת, ומספקים אוויר צח בכל החדרים. בנוסף, הרשת מאפשרת גם חדירת אור גבוהה יותר.
  • רשתות בדרגות שקיפות שונות - גם כיום כאשר רוב הרשתות שקופות, קיימות ביניהן דרגות שקיפות שונות. למשל מרשת שקופה בחלקה, דרך רשת שקופה יותר בעלת מראה פלסטי, ועד לשקופה לחלוטין - שבזכות אופן אריגתה נעשית הומוגנית לחלוטין ואינה נראית כלל בחלל. בכל הרשתות השקופות, יש להקפיד על הוראות הבטיחות למניעת התקלות בזכוכית.
  • רשת בטיחותית לילדים - בדלתות, במיוחד כאשר הרשת שקופה, יש לשים לב שהותקן חוצץ אופקי, המגן מהיתקלויות ברשת הנפוצות מאוד בקרב ילדים קטנים שאינם שמים לב לקיומה. מגן זה מאפשר לראות את הרשת, שומר על יציבות המסגרת ומאפשר נוחות פתיחה.
  • רשת מיוחדת לבעלי חיים - אם אתם מגדלים כלב או חתול, הרשתות הרגילות כנראה שלא יחזיקו מעמד ויפצעו אותם. לכן בדקו האם הספק מציע גם רשת עמידה לקרעים וצוהר מעבר לבעלי חיים, שיאפשרו להם לצאת ולהיכנס בחופשיות למרפסת.
פיתוחי מינימליזם חכם של דינמיקה רשתות המאפשרים כניסת מסילות גם למקומות צרים. באדיבות דינמיקה רשתות. ג'ואי כהן,
פיתוחי מינימליזם חכם של דינמיקה רשתות המאפשרים כניסת מסילות גם למקומות צרים. באדיבות דינמיקה רשתות/ג'ואי כהן
  • רשת לחלון ממ"ד - עד לפני כשנתיים, כל חלונות הממ"ד בארץ הותקנו עם ציר ונפתחו פנימה לתוך הבית. זאת כאשר מגבלות התקן מאפשרות להתקין רק רשת שאינה חוסמת את פתח החלון, כדי שיוכל לשמש גם למילוט. לכן ברוב המקרים, אנשי אלומיניום אינם מספקים רשת בחלון זה או שמתקינים רשת גלילה שאינה ניתנת לניקוי ומתקלקלת מהר. כיום אפשר למצוא פתרונות נהדרים הנפתחים פנימה בעזרת צירים ומאפשרים בטיחות, נוחות שימוש וניקיון.
  • רשת מעוצבת לדלת כניסה- מדובר בדלת רשת נגד יתושים וחרקים המותקנת ומעוצבת בכניסה לבית פרטי, בהתאם לדלת עצמה. הרשת מאפשרת לשמור על העיצוב שהושקע בדלת וגם לפתוח אותה לכניסת אוויר או למעבר אורחים או ילדים, ועדיין להגן על הבית מחרקים. עד לאחרונה, הפיתרון היחיד בשוק היה להתקין דלת רשת פשוטה ובלתי אסתטית על גבי דלת מעוצבת. אך כיום ניתן לעצב רשת מיוחדת לכניסה פרטית, המתאימה לפתחים מעוצבים. דלתות בסגנון זה מיוצרות באופן אישי ובהתאמה מלאה לעיצוב הדלת.
  • בפתחים פשוטים ברור שבחלון הזזה תותקן בהתאם רשת הזזה. אבל בפתחים מורכבים כמו חלונות בלגיים הנפתחים פנימה עם צירים, לרוב החברות בשוק לא יהיה פתרון פונקציונלי, ולכן הן ירכיבו רשת קבועה או כזו שנדרש מאמץ לשלפה. אפילו בחלונות קיפ (הנפתחים מלמעלה, כאשר הצירים נמצאים בתחתית החלון), חשוב להתקין רשת עם אביזרים המאפשרים שליפה קלה לניקוי. לכן, אם מציעים לכם כברירת מחדל רק רשת גלילה, בחנו האם ישנן אופציות אחרות בהן תוכלו לנקות את הרשת, מכיוון שלא תוכלו לנקותה מבחוץ. בנוסף, יש לברר האם הרשתות שמציעים לכם מכילות PVC המשחרר רעלים כשמתיישן, או עד כמה חדירת האור והאוויר תפגע או תישמר למרות אריג הרשת.
נוחות בניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות. באדיבות דינמיקה רשתות. קרנפת,
נוחות בניקיון הרשתות של דינמיקה רשתות. באדיבות דינמיקה רשתות/קרנפת

טעויות נפוצות בשלב סקר השוק והצעת המחיר

  • להימנע מהצעות מחיר ללא מראה עיניים - בהתכתבות, שיחת טלפון או זום, הספק לא יכול לבחון כראוי את פתח החלון על מנת להתאים עבורו פתרון נכון. יתרה מזאת, בוודאי שהוא לא מודע לפרטים חשובים להתאמת המוצר, כדוגמת האם חיים בבית ילדים ומה גילם, האם מגדלים בעלי חיים ועד כמה פעולות הניקיון או כל פעולה פרקטית אחרת חשובה לדיירים. גם הלקוח מצדו לא יכול להתרשם כך באופן מעמיק מהפתרונות המוצעים בפניו, ורק בפגישה עם איש המקצוע כשיחזה במו עיניו בפריט עצמו ויראה את אופן הפתיחה והשימוש ויחוש את אריגי הרשת, אז הוא יוכל לבחור בוודאות את המוצר הנכון ביותר עבורו.
  • לא כל זול הוא בהכרח משתלם - חסכנות היא חשובה ובמיוחד בימים אלו, אך לעיתים היא מובילה אותנו בדיעבד לשלם יותר. לכן עדיף להימנע מלחפש רק את המחיר הנמוך ביותר מבלי לבדוק את איכות המוצר, נגישות המעבר דרכו, נוחות האחיזה בידיות או מידת האסתטיקה של הפריט, שבסופו של דבר יוצב דרך קבע ויפאר את הסלון שלנו. שווה להשקיע קצת יותר בתוספות איכותיות כמו ידית עמידה מעוצבת ואריג רשת שיכניס את הנוף והאוויר לתוך ביתכם. כל זאת ימנע מאיתנו לשלם בסוף בריבית דריבית.
חוצץ בטיחות של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות. יפעת צדוק,
חוצץ בטיחות של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות/יפעת צדוק
דלת רשת מעוצבת של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות. אודליה אליאס,
דלת רשת מעוצבת של דינמיקה רשתות, באדיבות דינמיקה רשתות/אודליה אליאס

מה חשוב לבקש מהקבלן?

גם אם הקבלן מספק לדירה החדשה רשתות הכלולות בעסקה, לא תמיד כדאי לסמוך על כך. עדיף לבקש החזר על סעיף זה, ולהשקיע את הסכום מול בעלי ניסיון מקצועי בתחום.

חברה מקצועית תדע להתמודד גם מול מצבים בהם הקבלן לא נתן דעתו לצרכי הלקוח, ובנה פתחים ייחודים או צרים שלכאורה לא ניתן להתקין בתוכם רשתות. בכל מקרה, מומלץ להקדים תרופה למכה ולבקש מהקבלן או מהיצרן האלומיניום שישאיר מקום להתקנת רשת בוויטרינות.

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק פיתוח ואסטרטגיה בחברת דינמיקה רשתות המתמחה בהתאמה אישית של רשתות נגד יתושים לחלונות ודלתות

  • עוד באותו נושא:
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully