וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכות השחייה הגיעו למגדלים. איך מתכננים אותן על המרפסת?

אם בעבר היו הבריכות נחלתם של בתים צמודי קרקע, בשנים האחרונות הן הפכו חלק בלתי נפרד מהמגדלים. מה עושים כדי להגיע למוצר המוגמר ועד כמה זה משפיע גם על ערך הדירה?

פרויקט מומנטום בנתניה, תכנון רובננקו אדריכלים. הדמיה: בת אל זייתוני,
פרויקט מומנטום בנתניה, תכנון רובננקו אדריכלים/הדמיה: בת אל זייתוני

בריכות השחייה הפכו בשנים האחרונות מסמל סטטוס שאפיין בעיקר וילות באזורי יוקרה במרכז או ביישובים יוקרתיים, למוצר שנכנס יותר ויותר למגדלי ובנייני מגורים. פריסת הביקושים אף מתרחקת מהמרכז אל מחוץ לגוש דן ולפריפריה. צעד נוסף שקרה בשנים האחרונות, הוא כניסתן של בריכות השחייה גם לדירות במגדלים שאינן בהכרח רק הדירות המיוחדות כמו הפנטהאוזים או דירות הגן. ניתן לראות לא מעט פרויקטים בהם מתכננים דירות רגילות עם מרפסות מרווחות ובהן בריכות.

לקראת עונת הקיץ ובשל הביקוש הגבוה, בדקנו כיצד משפיעה התופעה על שוק המגורים בישראל, האם זה בטוח לתכנן בריכה על המרפסת ? ובכמה זה מייקר את הפרויקט או את מחיר הדירה?

פרויקט מומנטום נתניה. בת אל זיתוני,
פרויקט מומנטום נתניה/בת אל זיתוני

עליית הפופולאריות של בריכות השחייה בבית הישראלי הושפעה ממספר תופעות מרכזיות: הראשית היא מגפת הקורונה, שגרמה לנו לבלות זמן ממושך בבית. לתודעת המתכננים והיזמים כמו גם הרוכשים, חלחלה העובדה שדברים שבעבר היינו עושים בחוץ או רחוק מהבית, בהחלט ניתן לעשות בבית. למשל, לוותר על המנוי בקאנטרי או בבריכה העירונית, אם אפשר לגור בקומפלקס עם בריכה צמודה.

מגמה נוספת שגרמה לעלייה האטרקטיביות של פרויקטים עם בריכת שחייה, בעיקר מחוץ לגוש דן, היא עליית מחירי הנכסים הקיצונית בשוק הנדל"ן עד לפני כחצי שנה. המחירים עלו אמנם בכל הארץ, אך במרכז הארץ הם עלו יותר מאשר באזורי הפריפריה. הדבר הוביל לעלייה גם בפער במחירים בין דירות בכלל ודירות מיוחדות בפרט בין הפריפריה למרכז. על כן, לא מעט קונים שחיפשו בריכה במתחם המגורים או בדירה עצמה, היו מוכנים להתפשר ולהתרחק מהמרכז למקום בו הם יכולים להרשות לעצמם את הפריבילגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בית עם בריכה- אדריכלות דורית סלע. יחצ,
בית עם בריכה- אדריכלות דורית סלע/יחצ

אחד הפרויקטים בהם מתוכננות בריכות בכל המרפסות של דירות הפנטהאוז הוא פרויקט "מומנטום" בנתניה.

האדריכל עדי רובננקו ממשרד רובננקו אדריכלים שתכנן את פרויקט, מתייחס לתכנון הייחודי של הפרויקט ולצורך לחשוב על נושא הבטיחות כבר בשלבים הראשונים: "בפרויקטים בהם מתכננים בריכות כחלק מהפרויקט בשטחים המשותפים או בתוך הדירות, משלבים כבר בתחילת העבודה על התכנון יועץ בריכות ויועץ בטיחות. אילו אלמנטים שכאמור משפיעים על התכנון עצמו. אחד הנושאים הבולטים שנלקחים בחשבון במסגרת התכנון הוא נושא נפילה של ילדים או מבוגרים לבריכה ומחוצה לה ולכן יש תקנים ספציפיים למעקות בטיחות או מדרגות.

"בעבר תכנון של בריכה בפרויקט היה אלמנט ייחודי, אך היום יש יותר פרויקטים שמתכננים בהם בריכות על הגג, במרפסת של הדירה או הפנטהאוז חשוב לתת יחס למיקום של הבריכה במרפסת. בפרויקט הייחודי בנתניה תכננו את הבריכה כך שתתפרס על חלק אינטגרלי של השטח הכללי של המרפסת. מרפסות שנושאות עליהן בריכות מתוכננות גם הן באופן שונה , בעיקר מטעמי קונסטרוקציה. הן צריכות להיות מתוכננות מראש עם אלמנטים קונסטרוקטיביים שיכולים לשאת את עומס המים ומשקל הבריכה ומערכות ההפעלה השונות שלה. בפרויקט שתכננו בנתניה גובה הקומות הוא גבוה יותר מהרגיל: כ-3.5 מטר והבריכות המתוכננות הן עיליות ולא שקועות. במצב זה בדרך כלל ישנו איזור מוגבה סביב הבריכה עם מדרגות שמובילות אליו. כמובן שצריך לקחת בחשבון הן את נושא הבטיחות: מעקה היקפי, מאחזי יד, המרחק מקצה המרפסת עוד, ובנוסף מיקום הבריכה מול הנוף והגישה אל הבריכה. בסוף המטרה היא ליהנות מהבריכה בצורה מקסימלית תוך שמירה על הבטיחות".

פרויקט בית הסופר של קבוצת איציק תשובה, תכונן רובננקו אדריכלים. קסם הדמיות,
פרויקט בית הסופר של קבוצת איציק תשובה, תכונן רובננקו אדריכלים/קסם הדמיות

יסמין אורבך, מנהלת שיווק ומכירות קבוצת אמבסדור המתמחה בייעוץ ושיווק לחברות נדל"ן, מוסיפה: "אין ספק שמה שבעבר נחשב לסמל סטטוס של אלפיון עליון במגדלי היוקרה של גוש דן הרצליה ונתניה, הפך עם השנים לפסיליטיז שמקובל גם בפרויקטים שאינם מוגדרים יוקרתיים בהכרח הממוקמים בכל רחבי הארץ, והחברות היזמיות לוקחות כיום בחשבון מבחינה קונסטרוקטיבית הכנה של בריכה בפנטהאוזים ובדירות גן. פרויקט המציע בריכות בדירות המיוחדות מסמל יוקרה ויש קהלים שזה משפיע עליהם; זה יכול להצביע על פרויקט עם מפרט גבוה ומושקע וזה עוזר למיצוב הפרויקט.

"עם זאת יש לציין שבריכות בדירות מגורים יתאימו לקהלים מסוימים, יש שיראו זאת כשדרוג ויש כאלה כמטרד ברמת ההתעסקות ועלות האחזקה, ולרוב היזמים והמשווקים ידעו להתאים את התכנון לאופי הקהל בכל פרויקט. הביקוש לבריכות זלג גם לפרויקטים צמודי הקרקע והדו-משפחתיים מעבר לאזור המרכז, ובשנים האחרונות רואים יותר ויותר יזמים המתכננים בתים עם בריכות או עם הכנה לבריכות כחלק ממפרט סטנדרטי שגם יכול להגיע כחלק ממבצע או הטבה. בפרויקט החדש שייצא לשיווק בקרוב בקצרין של חברת אבני דרך וברזאני לדוגמא, תוכננו צמודי קרקע עם בריכות כחלק מהענקת חוויית המגורים לדיירים".

יסמין אורבך, מנהלת מכירות - אמבסדור. תומר שלום,
יסמין אורבך, מנהלת מכירות - אמבסדור/תומר שלום

כמו לכל התחומים במשק, גם לעולם הבריכות נכנסו בשנים האחרונות לא מעט אלמנטים טכנולוגיים. היום למשל יש אפליקציות ומתקני שחיה לאימון מקצועי של שחיינים שניתן להתקין ממש בבריכה על המרפסת או אמצעים לשמירה וויסות טמפרטורה או חיטוי המים . בריכות השחייה בבתים עברו גם לעיצוב חדשני כשהמחשבה היא להפוך את אזור הבריכה למרחב דינמי ופעיל יותר. כל אלה נוגעים לעלויות הבלתי מבוטלות שיש לתחזוקה שוטפת של הבריכה.

קובי קייקוב, בעל עסק לתחזוקה והקמה של בריכות שחיה: "תחזוקה בסיסית לבריכה תעלה בסביבות 700 שקל בחודש. במסגרת זו מטפלים בחדר המשאבות, מנקים את הבריכה, בודקים את תקינות המערכות ואת רמת המליחות והכלור במים. לכאורה נראה שמדובר בעלות סבירה ואף נמוכה לתחזוקת בריכה אך בחישוב שנתי צריכים גם להתייחס לחשבונות המים והחשמל שעולים שכן יש להביא בחשבון את צריכת החשמל של חדר המשאבות שעובד שעות בלתי מבוטלות ביממה ואת צריכת המים בבריכה שמאבדת כסנטימטר מים ביום. ככל שמדובר בבריכה שכבר קיימת מעל 5 או 6 שנים ישנם גם עבודות תחזוקה נוספות כמו חידוש האיטום [רובה], תיקון אריחי חיפוי רופפים החלפת חלקים שונים בחדר המכונות אשר מתבלים כתוצאה משימוש שוטף, כגון משאבות , פילטרים ועוד. לכך יש להוסיף עלות נוספת של כימיקלים כגון כלור ומלח".

מהנדס הבניין, אליעזר בן הרוש מחברת איזומטריה המתמחה בעבודות בניה ושיפוצים של בתים פרטיים מוסיף: "חשוב לציין שבניה של בריכות או רכישת דירות עם בריכות היא יותר פופולארית היום מאשר בעבר, זה קשור לרצון לשיפור סביבת המגורים והמחיה שלנו בשנים האחרונות והבריכה איננה כבר טרנד לעשירים בלבד. אנשים שיכולים להרשות לעצמם את הרכישה או את בניית הבריכה בחצר או על הגג לוקחים בחשבון את ההוצאות החודשיות ויכולים לעמוד בהם. יש לציין כי עלויות הקמת בריכה נעות בין 100 אלף שקלים לבריכת פיברגלאס שמובאת מוכנה לאתר הבניה, לבין עד כ-400 אלף שקלים ומעלה לבריכת בטון עם תעלות גלישה. על כן שתלם יותר לרכוש בית או דירה עם בריכה מתכוננת היטב ובנויה מראש כדי לחסוך לפחות את עלויות הבניה אשר אינן מתומחרות באופן מלא במחיר הנכס המשוקלל".

  • עוד באותו נושא:
  • בריכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully