וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנינה שהמציאה את עצמה מחדש בבית הישראלי

מטבח החוץ לא נופל בחשיבותו מהמטבח הפנימי, במיוחד בחודשי הקיץ. אז מה צריך לדעת ואילו אלמנטים חייבים להיות בו? פנינו למספר מעצבים

עיצוב צביה קזיוף. עודד סמדר,
עיצוב צביה קזיוף/עודד סמדר

במדינה שטופת שמש כמו ישראל, סביבת החוץ, זו הקשורה למרחב הביתי, מהווה ציר חשוב ומרכזי בשגרת החיים, כזה שלא נופל בחשיבותו מהמרחב הפנימי. בקיץ הקרוב, אנחנו צפויים לעשות בו הכול: לבלות עם המשפחה, החברים והאורחים, להנות מהבריזה, להוריד קצת מהווליום של החיים וגם להנות מארוחות טובות אותן נכין במטבח החוץ הצמוד שהפך כבר לאלמנט משמעותי בחוויית ה-OUTDOOR המקומית.

"מטבחי החוץ מודל 2023 הם חווייתיים, מקצועיים ועצמאיים מאי פעם. חלקם ארגונומיים ונתפרים על ידי המותגים בהתאם לצרכיהם של בעלי הבית. לרהיט המטבח מתווספים מוצרי חשמל ובישול משובחים שהופכים את המערך המשולב ליחידה גסטרונומית שלא נופלת מהמטבח הביתי ובמקרים מסוימים גם לא ממטבחי השף של המסעדות הגדולות. העובדה שמטבחי החוץ החדשים מאובזרים באופן מלא, מאפשרת לארגן את כל הארוחה במקום אחד מבלי להתרוצץ בין האגף החיצוני לפנימי", מסבירה אדריכלית ליליאן בן שוהם.

עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי
מטבח חוץ ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מטבח חוץ ניגא שף FOR HOME/יחצ

יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME, יבואנית מותג מטבחי החוץ האיטלקיים FOGHER , מוסיפה: "מטבחי החוץ הפכו לאלמנט פופולרי ביותר בקרב הישראלים. מרפסת קטנה, גדולה, גג או גינה רחבת ידיים, כולם רצו ורוצים לטעום כמה שיותר מהחוץ. זאת, ביחד עם חוויית הבישול, הפכו מטבחי החוץ לחשובים ודומיננטיים גם כאשר חלל החוץ אינו גדול ומרווח - מטבח חוץ כבר הפך להיות סוג של MUST - התכנון יהיה כזה שמטבח החוץ ימוקם שם עוד בשלב הראשוני, ולא כתוספת עתידית. אם בעבר הביקוש למטבחי חוץ עלה לקראת האביב, הרי שהקורונה לימדה אותנו שהחוץ חשוב כל ימות השנה ובטח ובטח עם האקלים הים תיכוני הישראלי, כך שכיום אין קשר בין הביקוש למטבחי חוץ לבין עונות השנה".

זאת ועוד, אומר המעצב דניאל מיכאלי, "כיום אנשים מקדישים הרבה מאוד מחשבה כדי שמטבח החוץ ישרת אותם באותה יעילות ונוחות כפי שמשרת אותם מטבח הפנים- וההשקעה בהתאם. בנוסף, אם בעבר הביקוש למטבחי חוץ פרימיום היו נחלתם של פלח שוק מסויים, היום פלח השוק הזה התרחב מאוד, בעקבות רצון של קהל רחב יותר להשקיע יותר במטבח החוץ מבחינת גודל המטבח, חומר, ופונקציות כמו טאבון, מקרר יינות וכו'".

אדריכלות לילילאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות לילילאן בן שוהם/אלעד גונן
עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי

עוד מסבירה מוסקוביץ' כי "קולינריה הפכה לחלק חשוב בתרבות האירוח הישראלית לכן הדרישה למטבחי החוץ האיכותיים רק הולכת וגוברת ככל שמתקדמים בזמן. הלקוח הישראלי לא מסתפק במוצרים שיאפשרו לו להפיק את המנות הטובות ביותר, והאסתטיקה, העיצוב העדכני וטיב החומרים נלקחים גם הם בחשבון. יש עליה ניכרת בדרישה למטבחי חוץ שמשולבים בהם מוצרים שיכולים להפיק תוצרים מקצועיים בטיבם: ניתן לראות גידול בדרישה לגרילי גז עוצמתיים, מבערים ואביזרי עישון בשר האידיאליים לטכניקות בישול שונות החל מצריבה ו'סגירת' נתח הבשר ועד לצלייה היקיפית של עופות, דגים וירקות בתנועה סיבובית על ידי שימוש במתקן rotisserie ומבערי truesear ייחודיים לצלייה איטית של בשר ודגים. כמו כן יש גם ביקוש הולך וגובר לפתרונות קירור והקפאה, מגרות קירור ומכונות אינטגרליות מתחת למשטחי העבודה".

גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של למינם-ישראל: "הגרניט פורצלן בשל עמידות החומר לחוץ עושה חיל במטבחי החוץ. לדבריה "מצד אחד, חומר עמיד ומצד שני כזה שיכול להשתלב בכל סגנון. בתוך כך משטחים דמוי עץ, דמוי בטון ועוד. הפופולריות של החיפויים באה לידי ביטוי בשל הרצון של הקהל הרחב ליצור מטבחי חוץ שיתכתבו עם הסגנון של הפנים, המגמה היא ליצור חלל חוץ שהוא בעצם ההמשכיות של הפנים".

למינם איטליה. יחצ,
למינם איטליה/יחצ
עיצוב צביה קזיוף. עודד סמדר,
עיצוב צביה קזיוף/עודד סמדר

מעצבת הפנים צביה קזיוף מסבירה איך בוחרים מטבח: "מעבר לפן האסתטי, המטבח חוץ חייב להיות עמיד לתנאי חוץ, לגשם, חום, קור ורוחות. המשמעות - מטבח עמיד ומחומר חזק וכזה שאינו דוהה, מחליד ועמיד בפני פגעי מזג האוויר למיניהם. הבחירה במטבח חוץ רלוונטית לעיצוב של החוץ. לדוגמה, אם אנחנו עושים דק או אבן צפה או ריצוף בחוץ, בהתאם לכך נבחר את התשתית עליה נמקם את המטבח. הבחירה בחומר המוביל של המטבח תהיה חומר משלים וכזה שאינו זהה לריצוף. אם הריצוף הוא דק, בחירה טובה תהיה למטבח בטון. אם הריצוף אבן בחירה נכונה תהיה למטבח חוץ מגרניט פורצלן, משחק שייצור עניין.

"חשוב שמטבחי החוץ יונחו כך שהשף יהיה עם הפנים לאורחים ולא עם הגב, כל שהוא יהיה חלק מהאירוע ובכך גם תיווצר תנועה נעימה בחוץ. לרוב, אם תכנון נכון, זה מתאפשר. כאשר האופציה לא קיימת, אז נצמיד את המטבח לאחד מקירות החוץ".

עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי
עיצוב צביה קזיוף. עודד סמדר,
עיצוב צביה קזיוף/עודד סמדר

על שלושה אלמנטים במטבח חוץ קזיוף לא מוותרת: גריל, כיור ומקרר. "אלו שלוש פונקציות חשובות, כדי שהאירוח בחוץ יהיה נעים וקל למארחים. כמובן אם השטח מאפשר וכך גם התקציב ניתן ורצוי להוסיף פינוקים נוספים כמו מקרר יינות, צ'יפסר, מכונת קרח ועוד שלל פינוקים".

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully