וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה מגרש קשה לפיצוח. הוא הפך לבית מרהיב בזכרון יעקב

מד שם בית ישן, אופייני לתקופתו, על מגרש שרק מביני דבר קלטו את הפוטנציאל שבו. אחד מאלה היה היזם ובת זוגו שביקשו לממש כאן את חלומם אחרי שנים של חיפושים. יצא להם? אתם תשפטו

באדיבות ניסו רהיטים. עודד סמדר,
באדיבות ניסו רהיטים/עודד סמדר
  • מיקום: זכרון יעקב
  • שטח: כ-600 מ"ר
  • שטח מגרש: כ-1,000 מ"ר
  • אדירכל: יעקב פרץ, 2P סטודיו
  • ריהוט: ניסו רהיטים

במושבה הוותיקה זכרון יעקב נבנה לאחרונה בית מגורים ייחודי, בולט במיוחד בנוף סביבתו. לפני כן עמד שם בית ישן, אופייני לתקופתו, על מגרש שרק מביני דבר קלטו את הפוטנציאל שבו. אחד מאלה היה היזם ובת זוגו שביקשו לממש כאן את חלומם אחרי שנים של חיפושים.

הם החליטו להפקיד את התכנון בידיו של אדריכל יעקב פרץ מסטודיו P2 כמעט ללא הנחיות מקדימות ועם מעט מאוד מגבלות תכנון. המודל הראשוני שהוצע זהה כמעט לחלוטין לזה שניבנה. הוא מבוסס על רעיון עיצובי פשוט לכאורה - תיבה לבנה ואוורירית שנחה על מסד של קיר אבן מצד אחד, ומסגרת מתכת מן הצד השני. תיבה זו חורגת בגודלה באופן משמעותי מקומת הקרקע השקופה, כך שהיא מקרה בנדיבות שטח חוץ רחב ומוצל ובו מתקיימת כל פעילות החוץ.

באדיבות ניסו רהיטים. עודד סמדר,
באדיבות ניסו רהיטים/עודד סמדר
באדיבות ניסו רהיטים. עודד סמדר,
באדיבות ניסו רהיטים/עודד סמדר

הבית מוקם בעומק המגרש, כך שחצר הפעילות הכוללת גם בריכת שחייה פונה אל הרחוב, מבלי לפגוע בפרטיות של בני הבית. החלטה זו יצרה ציר תנועה של הולכי רגל ארוך יחסית אל עבר דלת הכניסה, מופרד מחצר הפעילות באמצעות קיר האבן שמהווה, כאמור, את אחד מבסיסי התיבה. ריחוק הבית משער הכניסה מאפשר גם מבט פרספקטיבי רחב הקולט את התיבה הלבנה בשלמותה. חומר הגמר שלה הוא סבכת אלומיניום אוורירית ובוהקת, שמסתירה את שורת חדרי השינה של הקומה העליונה מבלי למנוע מהם את חדירת האור הטבעי והאוויר המערבי.

חלל פנימי כפול פוגש אותך כבר בכניסה. הוא למעשה המשך ישיר של רעיון התיבה המרחפת. באחת מפינותיו גרם מדרגות כהה תלוי על כבלים המקשר את כל מפלסי הבית והוא בולט בעיצובו הייחודי. צלע אחרת של החלל היא מטבח כהה על גבי משטח ריצוף בהיר, שמערכת הארונות שלו נמשכת עמוק אל תוך שטח פינת האוכל והסלון ובכך מבטלת את ההפרדה המלאכותית ביניהם. הגוונים השולטים כאן הם בסקלה של בין הלבן לשחור ואת הניגוד מעניק שימוש נרחב בעץ בעבודת הנגרות, במדרכי המדרגות ובעיקר בתקרה של רחבת החוץ.

באדיבות ניסו רהיטים. עודד סמדר,
באדיבות ניסו רהיטים/עודד סמדר

הריהוט כולו נוצר בהזמנה אישית ובשיתוף פעולה מלא עם חברת ניסו רהיטים, שהמעצבים מטעמה תרמו את הידע והנסיון כדי להעניק לחללים השונים את אופיים הייחודי. בחלל המרכזי ניצבת ספה בקווים מעוגלים (מדגם רוקט) המרככת את הגאומטריה האורתוגונלית של הבניין, צמד כורסאות בד (מדגם האג) ושולחנות קפה מעוגלים במראה אבן. כל אלה בעיצוב ובהתאמה למימדי החלל. בסמוך להם שולחן האוכל הגדול שקשה להתעלם מיתרונותיו, חזית מדוקקת למרות המפתח הגדול, שתי דפנות קיפול הנפתחות ככנפי פרפר ומאפשרות בכך את הגדלתו בפשטות יחסית. גם הכסאות יוצרו בהזמנה ובהתאמה לעיצוב ולגמר של יתר הרהיטים בחלל. הודות לעבודת היד הקפדנית והפתרונות היצירתיים מדובר בריהוט בעל נוכחות מרשימה ביותר.

חדר ההורים ממוקם אומנם בצמוד לחלל המרכזי, אך הכניסה אליו סמויה והיא למעשה חלק מקיר נגרות. מדובר בחלל פתוח ולינארי ובו אזור שינה, ארונות קיר שקופים וחדר רחצה המקושר למרפסת פרטית. הקו העיצובי של ניסו רהיטים בולט גם כאן בדמות המיטה עם הגב הייחודי, שידות הצד ושידת האיפור.

באדיבות ניסו רהיטים. עודד סמדר,
באדיבות ניסו רהיטים/עודד סמדר

אפילו ריהוט הגן עוצב ונוצר בהתאמה לבית והוא המשך טבעי לקו העיצובי של הפנים. למרות החריגות בנוף המושבה הוותיקה, מדובר בפרוייקט ייחודי בעיצובו הנקי והמוקפד.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully