וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט המסננת: כשהפרדה משלבת כוחות עם אווריריות

במשרדים אותם תכנן האדריכל ירון אלדד עבור חברת השמה באחד המגדלים האייקונים ברמת גן, הוא יצר סביבת עבודה עם קונספט אדריכלי מובהק, המגבה את תפיסת העבודה ועונה על האתגר הארכיטקטוני שהציבה צורתו הייחודית של המגדל

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם
  • היכן: רמת גן
  • עבור: חברת השמה
  • שטח: כ-700 מ"ר
  • תכנון ועיצוב: אדר' ירון אלדד
  • צילום: עומרי אמסלם

על אף שפע המשוכות והאתגרים שעומדים בפני תעשיית ההייטק המקומית בעת הזאת, היא ממשיכה בכל הכוח להוות את המנוף עליו נשענת הכלכלה הישראלית. כפועל יוצא, גם חברות ההשמה- אלה העובדות עם תעשיות טכנולוגיות בהן הביוטק, התשתיות וה-cleantech, וממיינות במקצועיות ומהירות כמות עצומה של מעומדים- משגשגות. כך גם זו שלפנינו: חברת השמה מצליחה שהתמקמה לאחרונה במגדל משרדים חדש ברמת גן ומעסיקה כ-60 עובדים.

כדי לייצר עבורם, כמו גם עבור המעומדים שפוקדים את משרדיה, סביבה אופטימלית ויצירתית, פנו קברניטיה לאדריכל ירון אלדד בכדי שיתכנן את המתחם החדש ורחב הידיים שמשתרע על פני 700 מ"ר.

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם
אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

"מאחר וזו חברת השמה, ותפקידה למנף ולכוון עובדים טובים לשוק העסקי, הקונספט האדריכלי בו בחרתי מדמה מעין של מסננת שמקבילה באספקט הרעיוני לתהליך העבודה עצמו", מסביר אלדד. "יצרנו מחיצות הפרדה מחוררות מעץ, בשילוב מיתרי ברזל מושחלים, שבחלק מהמקרים מתקפלות וממשיכות גם בתקרה - שם הן מסתירות את המערכות. תפקידן של המחיצות המחוררות הוא לייצר הפרדה בין אזורי העבודה השונים ובד בבד הן יוצרות אווריריות ושומרת על תחושת ה- open space.

"המשרד מחולק לחלל ציבורי ולחדרים סגורים, חדר ישיבות ענק שיודע לשנות את גודלו ולהתפצל לחללים יותר קטנים ובמקביל גם אזורי כיף סלונים עם עמדות פלייסטיישן, קפיטריה עם אי שמשמש גם כבר משקאות ומגיע מעולמות המגורים, וספסלים עם טקסטיל מגניב שיצרנו במיוחד עבור הפרויקט. התכנון שיצרנו מפריד בין הפונקציות השונות אך אינו חוסם ביניהן".

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם
אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

אפקט המסננת שיצר האדריכל עונה גם אתגר צורתו הארכיטקטונית הייחודית של המבנה: "כשמסתכלים על תכנית הקומה מבחינים מיד שהיא תוכננה בצורה דומה מאוד לצורת עין אנושית- שתי קשתות מקבילות בתמונת מראה. הצורה האליפטית הצריכה אותי לעקוב אחר הקשת גם בתכנון הפנים ולייצר חדרים מקבילים או ניצבים לקיר המסך; החדרים שווים בגודלם אך כל חלל נסוג ביחס לזה שלצידו והמסדרון שנוצר הוא אמורפי, מתפתל והיקפי שמתקדם לאורך החדרים שממוקמים לאורך קיר המסך".

הקונספט השולט במתחם חד וברור: מינימליזם תעשייתי, תוצר של שימוש בבטון ובעץ טבעי כחומרים מובילים. "ברצפה ובקירות השתמשנו בבטון מוחלק והעץ מופיע כאמור בדיווידרים שמגדירים את הפונקציות השונות ולעיתים הוא מטפס גם לתקרה וככזה הוא מאוד נוכח בכל המימדים. חדר הישיבות נגלה כבר בכניסה למתחם ומשמאל לדלת ממוקם דלפק הקבלה מעץ שנושא את לוגו החברה. מימין לכניסה ישנו ספסל המתנה מאחוריו נגלה אפקט המסננת שחוצץ בין המבואה לאזור ה- open space בו יושבות עובדות החברה ובין יתרת הפונקציות במשרד. אזור העבודה הפתוח מאפשר שיטות עבודה מגוונות וכולל בין השאר sharing tables לישיבה משותפת.

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

"בתוך כך יצרנו חדר ישיבות ענק שיודע להיסגר ולהתפצל על ידי מחיצה דינמית לשני חדרי ישיבות אינטימיים יותר. לשם כך יצרתי דלתות זכוכית בעלות ציר מרכזי (בדומה לדלתות פיבוט). הן מתקפלות ונעות על גבי מסילה שהותקנה בתקרה וכך ניתן לסגור אותן בקלות ולייצר אופציות נוספות של ישיבה".

עובדי החברה נהנים גם מאזור בר, חדרים אינטימיים ואזוריfun בתצורות שונות. בין אזור הבר וההסעדה תוכנן אפקט המסננת שאינו חוסם ומאפשר להתבונן בהתרחשויות שקורות בשתי הזירות. את חזית האי, כמו גם את המשטח העליון, בחר אלדד לחפות בפורניר עץ אלון צרפתי.

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

בעוד הצבעוניות במרבית המתחם היא אורגנית מונוכרומטית, את פינת ה-fun תכנן האדריכל כתוססת וצבעונית. פינת הזולה הסלונית ממוקמת בין החדרים וכוללת ריהוט נמוך וקז'ואלי שמאפשר 'להיזרק' בנינוחות מרבית: "זה הוא מיני סלון לכל דבר ועניין בו ניתן לשבת ולהירגע ובמקביל הוא משמש כצורת עבודה נוספת בה אפשר לשבת ולראיין בנינוחות או לנהל פגישות א-פורמליות.

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully