וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי החוץ ממשיכים להשקיע. אבל מה הם מחפשים בתוך הבית?

שוק קפוא? לא בקרב תושבי החוץ, שממשיכים לסגור עסקאות. מבריכות עד סגנון קלאסי, זה מה שהם רוצים שיהיה להם

תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

"מסתבר שהרבה עסקאות, אולי רוב העסקאות שמתרחשות בשרון הן של תושבי חוץ", מספר המתווך אורי חן, שמתמחה בשרון עם דגש על רעננה. לדבריו "אלו תושבי חוץ שמגיעים בעיקר מארה"ב, טורקיה וברזיל. הם הלקוחות הטובים ביותר כיום, לאור העובדה שהם לא צריכים משכנתה. הלקוחות הטובים והרלוונטיים ביותר כיום, הם אלו שצריכים גג משכנתא של 15-20% מהעסקה".

בכל הקשור לרעננה, מסבירה אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות", בעלת משרד ברעננה, "הצביון של רעננה בכל הקשור לדת, בין אם תושבי החוץ מגיעים מרקע דתי או חילוני, הוא מאוד מיוחד. לצד זה, גם החינוך בעיר איכותי מאוד, ומעל לכל יש להם כאן חיי קהילה פורחת ולרובם גם יש משפחות שכבר הגיעו ארצה והשתקעו בארץ".

תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

"הם מעדיפים בתים פרטיים או דירות גג, והעדפה ברורה לנכס שאפשר לעבור לגור בו באופן מיידי", מוסיף חן, "כזה שהוא מוכן, ואין צורך לשפצו. לטובת העניין, הם מוכנים גם לשלם אקסטרה. העיר רעננה היא המבוקשת ביותר בקרב תושבי חוץ בכל הקשור לאזור השרון ובלי קשר היא ממוקמת בשלישייה הראשונה ביחד עם ירושלים ותל אביב".

מוסקל מסבירה: "העסקה מתבצעת פיזית. הם מגיעים לארץ, בודקים את הנכס, ובדרך כלל לוקחים משכנתה נמוכה. רובם הם תושבי חוץ שמחפשים את הבית השני שלהם ולא בית קבע, בית של חופשות וחגים. בנוסף, רעננה היא יעד איכותי למשפחות חוזרות, שעשו רילוקיישן, ומשפחות שעשו הון בחו"ל וכעת הגיע הזמן להשתקע בארץ".

לדברי חן "מדובר בעסקאות שנעות בין 7 מיליון ל 16 מיליון שקל עבור בתים פרטיים וחשוב לקחת בחשבון שההיצע דל. מחירי הנכסים עלו משמעותית, וכך גם המחירים של המגרשים, שאם הזמן גם השטח הולך ומצטמצם".

תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר
דירת גן בנתניה בתכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
דירת גן בנתניה בתכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

מוסקל מסכמת: "צברנו ניסיון רב בקרב תושבי חוץ. העדפה ברורה שלהם היא להאציל סמכויות, לקחת מישהו שיבחר עבורם מגרש, או נכס, ויספק להם שירות כולל. הם מבינים שזה לא המגרש הביתי שלהם. מה גם שהטכנולוגיות של היום הופכות את התכנון והביצוע לפשוט ומקצועי. הם מחפשים נכסים גדולים ומרווחים, בתים גדולים של 300 מ"ר ומעלה, ועדיפות ברורה לבתים עם בריכות.

"יש להבין שגם היכולת הכלכלית משחקת תפקיד, המחירים כאן יקרים משמעותית. תכננו בית למשפחה אמריקאית בגודל 300 מ"ר, כאשר באותו מחיר בניו ג'רזי היה להם בית בגודל של 700 מ"ר".

שירה מוסקל והדס רוט, הלל אדריכלות. עודד סמדר,
שירה מוסקל והדס רוט, הלל אדריכלות/עודד סמדר

ומה לגבי סגנון העיצוב? "יש אמריקאים שמחוברים לסגנון הקלאסי האמריקאי ואחרים שרוצים לפתוח דף חדש ומעדיפים בית מודרני וים תיכוני".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully