וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעידן שבו הכול קטן: איך נמקסם את המטבח?

כאשר רוב הישראלים חיים בדירות קטנות ומבקשים לבשל בבית, עולה הצורך למקסם את שטחו המצומצם של המטבח לכמה שיותר שימושים

חוסך את המקום של סיר הטיגון על השייש_תנור AirFry עם פונקציית טיגון באוויר חם. Teka Studio,
חוסך את המקום של סיר הטיגון על השייש_תנור AirFry עם פונקציית טיגון באוויר חם/Teka Studio

בסקר שנערך בארה"ב העידו 75% מהמשתתפים, כי הם משתמשים במטבח יותר מכל חדר אחר בביתם. זה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שיותר יותר אנשים חוזרים לבישול הביתי, בין אם מדובר מסיבות בריאותיות, כלכליות או משום שמדובר בתחביב. עם זאת, במקביל לעלייה בשימוש במטבח, הדירות בישראל ובערים מרכזיות בעולם נעשות קטנות יותר, והמטבחים קטנים בהתאמה. בנוסף, שנת 2023 מביאה עימה סוג חדש של דירות קטנות, המיקרו-דירות. לפי התוכניות העתידיות של מנהל התכנון לשנת 2023, כל תכנית בנייה תכלול מיקרו-דירות, המורכבות מחדר או מערכת חדרים של לא יותר מ-25 מ"ר, שישמשו לדיור של זוג צעיר, סטודנטים וכו'.

מגמות אלו, מעלות את הצורך במטבח פעיל ופרקטי שמאפשר ניצול מקסימלי של שטח המטבח, ויצרניות מוצרי החשמל מגיבות בהתאם.

כל המכשירים אצלי

בשל ניסיון למקסם שטח המטבח, מתפתחת מגמה של האחדת מוצרים. במסגרת מגמה זו, מוצרים כדוגמת טאבון, סיר לבישול באידוי וכו', "נכנסים" אל התנור.

כך למשל התנור הביתיMaestro Pizza שהושק לאחרונה מבטל למעשה את הצורך להצטייד בתנור פיצה או טאבון בחצר. לצד כלל פונקציות הבישול והאפייה, מכיל התנור גם את פונקציית Maestro Pizza אשר אופה את בצק הפיצה ברמת דיוק של 340 מעלות ליצירת קראסט קריספי בחלקה החיצוני של הפיצה תוך שמירה על בצק רך ואוורירי בחלקה הפנימי, באופן המדמה את עבודת טאבון האבן בו נאפת פיצה איטלקית מסורתית.

דוגמה נוספת תנור- AirFry שהושק לאחרונה, ומציע את כל פונקציות התנור הקונבנציונאליות (9 פונקציות בישול שונות), כאשר לצידן פונקציית בישול נוספת של טיגון באמצעות אוויר חם - ממש כמו סיר הטיגון ללא שמן, , רק שכעת שולבה הפונקציה בתוך התנור הביתי באופן המייתר את הצורך במוצר חשמל נוסף, ומפנה מקום על השיש ובארונות המטבח.

חוסך את המקום של סיר הטיגון על השייש_תנור AirFry עם פונקציית טיגון באוויר חם. Teka Studio,
חוסך את המקום של סיר הטיגון על השייש_תנור AirFry עם פונקציית טיגון באוויר חם/Teka Studio

גם עבור חובבי הבשר ישנם פתרונות, כמו למשל ה- Steak Master שתוכנן על ידי השף הספרדי המוביל פרננדו קנאלס (Fernando Canales), בעל מסעדת- Etxanobe בבילבאו, המחזיקה כוכב מישלן. התנור, אשר עומד על התפר שבין מגמת הצמצום לבין מגמת המטבח המקצועי אשר נכנס לכל בית, מגיע עד לטמפרטורה גבוהה במיוחד של - 700 מעלות, ומייצר בכך את תגובת מייארד הנחשקת - קרמול השכבה החיצונית של הנתח, תוך שמירה על הפנים נימוח ועסיסי באופן המייתר את הצורך במנגל בחצר ומאפשר לצלות בשר ברמה של מסעדת משלן גם בתנור הביתי. לכך ניתן להוסיף גם את ה-EliteGril הכולל בתוכו 5 תוכניות בישול ו-3 אפשריות צלייה: Medium , Medium Wellו- Well done. לגריל ווסת הטמפרטורה הנע בין 150 ל- מעלות 230.

גם מי שרוצה לבשל באידוי, יכול להגיד שלום לסיר האידוי ולפנות עוד מקום במטבח. תנור ה-SteamOven למשל מאפשרת להתאים את טמפרטורת האדים בין 30 ל- 100 מעלות צלזיוס ומסייעת בהכנת קרמל ותבשילים עדינים אחרים בזכות יציבות הטמפרטורה של האדים לאורך זמן. כמו כן התנור מאפשר להתאים את אחוזי האדים מול אחוזי האוויר החם שבבישול והאפייה. פתרון נוסף בתחום האידוי הוא מגש אפייה ייעודי לתנור. מגשים כדוגמת ה - SteamBox Multi-cook מייעלים את אפשרויות השימוש בתנור באמצעות מגש עמוק אליו נכנסות שתי תבניות אלומיניום נפרדות. בכך, מאפשר ה- SteamBox Multi-cook בישול של שני תבשילים שונים בו זמנית. לבישול באידוי יש למלא מיים במגש התחתון, להניח את חומרי הגלם על הרשת ולסגור את המכסה. התוצאה היא מגש אידוי רחב המאפשר אידוי של דג שלם, ירקות או דים סאם בכמויות גדולות ולא בסבבים. כלי ה- SteamBox Multi-cook מתאימים לשימוש בכל תנור בעל מידות פנים סטנדרטיות.

אותו תפקוד, בפחות שטח

כדי לחסוך מקום, מכונת הקפה והמיקרוגל כמוצרי "בילט אין" בארונות המטבח. כעת התנורים הופכים לחסכוניים ביותר. כך למשל סדרת Compact הכוללת לצד מכונות הקפה והמיקרוגל תנורים אינטגרליים במידות 60x 45 ס"מ, באופן המאפשר שילוב של מגוון מוצרי חשמל תוך שמירה על קו אחיד.

הסדרה כוללת: תנורי אידוי, תנורי טיגון באוויר חם, תנור-מיקורגל, תנורי פיצה, מגירות חימום, מגירות וואקום, וקומביסטימר.

הרחבת חלל העבודה במטבח - גם ללא הרחבת המטבח

דרך נוספת לפתוח את המטבח גם ללא הגדלת שטח המטבח בפועל היא להכשיר משטחים "מבוזבזים" עד כה ששימשו רק לפונקציה אחת, לשימוש דו פונקציונאלי. כך למשל, סדרת כיריים - KMI של המותג הגרמני - Küppersbusch, עשויה מזכוכית SCHOTT CERAN Miradur הרשומה בפטנט. מדובר בזכוכית מחוסמת וחזקה כמעט כיהלום, שעומדת בלחצים, עמידה בפני שריטות ומבטיחה מראה חדש של הכיריים גם לאחר שנים של שימוש. הפיתוח החדש מאפשר להשתמש במשטח הכיריים כמשטח עבודה לכל דבר: משטח להניח עליו את התיק ואת שקיות הקניות של הסופר, משטח לישה לבצק הפיצה, או אפילו לקיצוץ ירקות, תוך מקסום אזורי העבודה הזמינים במטבח.

קופרבוש. Kupperbusch,
כיריים של קופרבוש/Kupperbusch

לא רק את משטחי העבודה, גם את חלל העבודה הכללי במטבח פועלים מותגי החשמל להרחיב. תחת זאת מציגים מותגים רבים לאחרונה כיריים המשלבות קולט אדים בילט-אין במשטח העבודה. הקולט, אשר משולב בכיריים אינדוקציה כיחידת יניקה שטוחה לאורך הכיריים, שואב פנימה 96.6% מאדי הבישול ומנתזי השמן, ומפנה למעשה את חלל העבודה שמעל לכיריים באופן המאפשר תנועה חופשית. יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא שהקולט המשולב בכיריים מאפשר למקם את הכיריים בכל מקום במטבח - גם באי המרכזי, ללא תלות בקיר או הנמכת התקרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully