וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכרם: הכירו את בניין בית יד לבנים החדש בקריית גת

מה עומד מאחורי הפרויקט? הצצה למבנה המונומנטלי החדש בדרום

יד לבנים קרית גת, אדריכלות דן והילה ישראלביץ. ערן תורג'מן,
יד לבנים קרית גת. "אין מוות יותר חי"/ערן תורג'מן

הכירו את בניין יד לבנים החדש בקרית גת, מבנה מונומנטלי ומרשים. האדריכל דן ישראלביץ, מבעלי המשרד 'ישראלביץ אדריכלים' שאמון על תכנון והקמת הפרויקט מסביר את הרציונל שעומד מאחורי התכנון הייחודי: "נפלה בחלקי הזכות לתכנן את המבנה הזה. פרט לאספקט הציבורי, מהות הבניין נוגעת בי לכל אורך התהליך עקב ההקשר המשפחתי שלצערי שזור בשכול". הוא משתף. "במהלך השנים והתובנות, בעיני אין מוות יותר חי - השכול משפיע מאז ועד היום על חיי".

יד לבנים קרית גת, אדריכלות דן והילה ישראלביץ. ערן תורג'מן,
יד לבנים קרית גת, אדריכלות דן והילה ישראלביץ/ערן תורג'מן
אדריכל דן ישראלביץ. ניר סלקמן,
אדריכל דן ישראלביץ/ניר סלקמן

בניין בית יד לבנים החדש מוקם בסמוך לספרייה העירונית וילווה את הכניסה אליה כך שכל ימות השנה, לתלמידים ואזרחים, המתעניינים בנופלים ובסיפוריהם, תהיה גישה מלאה לאתר. "הגושים השבורים ,העקומים והנוטים ליפול ,מסמלים את השבר האישי בעקבות האובדן. השבר האישי בנפש", מסביר ישראלביץ.

"אזור הכינוס החיצוני מחופה בפרגולת ברזל שמטרתה לספק הצללה במשך היום, זו עם גאומטריית מגן דוד, אשר מתעוות ,משתנה ומתעקם בהתאם למהלך השמש במשך היום. כל אלו יוצרים דינמיקה ומסמלים גם הם, בעיוות מגן הדוד, את השבר והאובדן ובהתאמה את הזיכרון המשתנה, שמקבל את רבדיו בהתאם למהלך השמש בשמיים. כך האובדן, שעם השנים אינו נעלם או מתגמד אלא משנה את צורתו ותחושתו, מתעוות בכאב ומשתנה בחלוף השעות והשנים".

  • עוד באותו נושא:
  • יד לבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully