וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיטרות, ויסקי ועישון דגים על הגבול הסורי: זה הבית הכי לא שגרתי שהכרתם

הוא גר על גבול סוריה, בתוך שמורת טבע ונשוי לרות, חצי אינדיאנית משבט ג'אקי בצפון מקסיקו. בועז אלקיים הוא אחד האנשים היותר מיוחדים שתפגשו, וזה עוד לפני שדיברנו על העיסוק שלו. זה הזמן להציץ לביתו במסגרת פרויקט A Day in a Life

בית מלאכה בועז אלקיים. יחצ,
בית המלאכה של בועז אלקיים/יחצ

"שמי בועז אלקיים. טיילתי במשך 12 שנה רצוף עם אופנוע ב-3 יבשות. במסע הזה למדתי לבנות כלי מיתר, מה שהפך למקצוע שלי. למדתי גם לזקק אלכוהול, לייצר וויסקי ולעשן בשר כתחביב מקצועי מאוד. אני גר בישוב הכי מזרחי בישראל, על גבול סוריה, בתוך שמורת טבע. נשוי לרות ואבא ל-3 ילדים. רות היא ייבוא אישי, חצי אינדיאנית משבט ג'אקי שבצפון מקסיקו".

בועז אלקיים. יחצ,
בונה גיטרות. בועז אלקיים/יחצ

ספרו איפה אתם גרים וכמה זמן.

"אנחנו גרים באלוני-הבשן, בצפון רמת הגולן על הגבול הסורי ‏צמוד לשמורת הטבע ג'ואזה מזה 18 שנה".

ספרו על העיסוק שלכם.

"רות ואני בונים גיטרות ומייצרים וויסקי ויין ביחד. בנוסף, אני מעשן דגים ובשר ‏רוב חיי".

כיצד ביתכם מושפע מהעיסוק שלכם וכיצד נראה יום בחיים שלכם?

"נתחיל מזה שאת הבית אנחנו בנינו לבד ‏ולמעשה עדיין בונים. אנחנו בונים אותו כך שיתאים ‏לדרך החיים שלנו. ‏לדוגמה: צמוד לחדר שינה שלנו יש לנו בית מלאכה לגיטרות של 100 מטר מרובע, בגינה ‏יש את כל המתקנים של עישון בשר ודגים ועוד. הסלון ‏הוא חלל גדול עם תקרה של כ-6 מטר, והמטבח נמצא בסלון שלמעשה זה מרכז הבית שם כולם נמצאים רוב היום. החלל הגדול של הסלון והבית מלאכה במקביל יכולים להכיל מעל 50 איש בישיבה להרצאות ‏לקונצרט למפגשים ולסעודות.

"את היום-יום בחיים שלי מתאר השיר של אריק איינשטיין 'אוהב להיות בבית'. קודם כל, יש את העבודה בבית מלאכה. כשמגיעה קבוצה לקונצרט זה שינוי כיף, וכשמגיעה קבוצה להרצאה זה שינוי נהדר. כל הפעילויות האלה מסביב נותנות לנו עניין מחוץ לשגרה. לילדים יש יחידת דיור צמודה אבל נפרדת שם הם מגדלים את עצמם עם החברים ועם כל הבלגן של נוער ‏מתבגר. מדובר בסוג של עצמאות שנשענת תקציבית על ההורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ביתו של בועז אלקיים. יחצ,
ביתו של בועז אלקיים/יחצ

בחרו פריט או אלמנט אהוב עליכם בבית וספרו מדוע.

"האלמנט האהוב עלי הוא בית מלאכה שבו אני נמצא רוב הזמן, הוא אהוב עליי במיוחד אולי בגלל שזה סוג של ריפוי-בעיסוק. במקביל באמצע הסלון יש לנו חדר שממש שבקרוב יהיה גינת תבלינים ופינת ירק. למעשה אפשר להגיד שבקרוב זה יהיה ריפוי-בעיסוק של רות. עוד כמה חודשים זה יניב פירות, ורק המחשבה לשתות בחדר הזה קפה בבוקר זה כבר עושה טוב".

ניתן להתארח בביתו של בועז אלקיים ולחוות יום בחייו במסגרת המיזם "A Day in a Life", פלטפורמה חדשה המחברת בין אורחים מכל קצוות הארץ והעולם שיכולים מעתה לבוא ולהתארח מספר שעות אצל מארח/ת שיבחרו, לחוות מקרוב את סיפורם הייחודי ולהביט על העולם דרך נקודת מבטם המיוחדת.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully