וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חיבור לטבע ולסביבה: כך מתחרים במלונות על הנופש הישראלי

יותר יזמים משקיעים בהקמת מלונות חדשים בפריפריה ומביאים אדריכלים מומחים שיתכננו להם את המלון הישראלי החדש עם בשורת תכנון מודרנית של חיבור לטבע ולסביבה

עיר כנרת טבריה פרויקט של אבגד. הדמיה  visoarch,
עיר כנרת טבריה פרויקט של אבגד/הדמיה visoarch

לאחרונה אנו עדים לתכנון והקמת מלונות בישובים שעד כה לא הציעו פתרונות של לינה ונופש ועכשיו "עולים" על מפת התיירות בישראל לראשונה. הרשויות המקומיות בישובים אלה דוחפות במוטיבציה גדולה לפיתוח התיירות מתוך מחשבה של חיזוק היישוב בעקבות פיתוח והקמת מלונות בוטיק חדשים, חלקן אף משלבות לראשונה בתב"עות של שכונות מגורים חדשות הקמת חדרי מלון.

במקביל, יזמי נדל"ן שלא פעלו עד כה בתחום התיירות, עושים מאמצים להרחיב את הפורטפוליו שלהם בשטחים משמעותיים של מלונאות ועל מנת להתחרות באזורי התיירות הבולטים וברשתות הגדולות, הם משקיעים הון רב בפיתוח מלונות בוטיק או מלונות יוקרה בפריפריה, כאלה שמוקד המשיכה שלהם בא לידי ביטוי בתכנון ייחודי המחובר לטבע ולמקום.

עיצוב פנים למלון חדשני בים המלח אדריכל אנריקו סגרה. יחצ,
עיצוב פנים למלון חדשני בים המלח אדריכל אנריקו סגרה/יחצ

מחקר חדש של מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, על תחום המלונאות וההארחה בישראל, חושף כי ישראלים יוצאים לנופש הכולל לינה 1.5 פעמים בשנה בממוצע וכ-15% מהציבור יוצא לפחות 3 פעמים בשנה לנופש כולל לינה. נתון בולט שמראה המחקר הוא כי מספר הישראלים שיצא לנופש הכולל לינה במלונות בישראל ב 2022 עמד על כ-22 מיליון, גידול של מעל 140% מאז 2020, אז בעקבות משבר הקורונה יצאו לנופש רק כ-9 מיליון ישראלים. מדובר בחזרה כמעט מלאה למספרים שלפני המגפה, כאשר ב- 2019 הגיעו למלונות בישראל כ 25 מיליון ישראלים, במגמת עלייה של 16% בשנה.

הצפי על פי המחקר הוא שנראה כי הביקושים יחזרו לגדול בכ-16% בשנה בבקשות ללינות במלונות בישראל, כאשר גם מגמת החזרה של תיירים מחו"ל לארץ תתגבר בשנים הקרובות וגם הם יזמינו יותר לינות במלונות הישראליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"עיר מלונות" בכנרת ומלון שנראה כמו מפל בגולן"

אחד הנתונים הבולטים במחקר, מראה כי הצפון מבוקש יותר מהדרום ואכן בשנים האחרונות התפתח הצפון מבחינת מפת התיירות והמלונאות. דוגמה בולטת היא העיר קצרין שבגולן, שם מתוכנן לקום מלון חדש שיכלול כ-150 חדרי מלון בתכנון חדשני וירוק. המלון נמצא ממש על ציר המפלים של רמת הגולן ולכן בחרו המתכננים ממשרד רובננקו אדריכלים לשוות למלון תכנון ומראה מרהיב המתחבר לסביבה ולמיקום. הביקוש לחדרי מלון ואפשרויות לינה בגולן בא לידי ביטוי גם בתכנית הפיתוח העירונית של היישוב כדוגמת רובע המגורים שיוקם שם בקרוב - רובע נחלים על ידי החברות היזמיות י.ד ברזאני ואבני דרך.

מלון מפלים בקצרין רובננקו אדריכלים. יחצ,
מלון מפלים בקצרין רובננקו אדריכלים/יחצ

התכנית לרובע עירוב השימושים הכולל - מסחר, תעסוקה ומגורים, נותנת ביטוי גם לצורך התיירותי כאשר בתכנון כלולים שני בתי מלון שיכללו כ-150 חדרים כל אחד וכן 40 יחידות מגורים צמודות קרקע הכוללות צימרים לאירוח.

דוגמה בולטת נוספת היא קיבוץ איילת השחר שם עומד להיפתח מלון חדש, גם הוא בתכנון רובננקו אדריכלים. המלון שוכן על קרקע ששימשה כמלון הראשון בגליל שהיה בבעלות קבוץ איילת השחר. מדובר במלון ייחודי במינו המשתלב בטבע ומתוכנן בהתאם לכך, עם שבילי הליכה רבים בין החדרים ומרפסות הצופות לרכס הרי הגולן והרי נפתלי.

עדי רובננקו ממשרד האדריכלות רובננקו אדריכלים שתכנן את המלונות בקצרין ואיילת השחר מציין: "כשמתכננים היום מלון מרוחק חייבים לחשוב קודם כל על החוויה שהוא מייצר לאורחים גם כמוקד משיכה מרכזי על מנת שיוכל להתחרות עם מרכזי התיירות העיקריים כמו אילת או תל אביב מחד ועם האירוח הכפרי של הצימרים השכנים מאידך. לכן גם כאדריכלים אנו צריכים לתת למבקר משהו חדש או אטרקטיבי להשתאות ממנו."

Sinclair Hotel - ממשק מגע לשליטה על החדר עוצמת אור, מיזוג אוויר ועוד. Sinclair holdings LLC,
Sinclair Hotel - ממשק מגע לשליטה על החדר עוצמת אור, מיזוג אוויר ועוד/Sinclair holdings LLC

מתחם נוסף שיעלה על מפת התיירות המרכזית בצפון בשנים הקרובות הוא מתחם "עיר כנרת" בו יקימו 5 מלונות! תיאטרון, מרכז כנסים ומגורים על שטח של כ-100 דונם דרומית לטבריה.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2022 החלו להיבנות כ-168 אלף מ"ר שטחי הארחה ברחבי הארץ, לעומת היקף של כ-151 אלף מ"ר של שטחי הארחה שהחלו להיבנות בשנת 2021. עליה של כ 11%. אחד הנתונים המפתיעים הוא שדווקא העיר תל אביב הגיעה רק למקום החמישי בהתחלות הבניה וספגה צניחה של מעל 90% !! בהיקפים כשבשנת 2022 החלו להיבנות בה רק 5,616 מ"ר של שטחי הארחה, זאת אל מול 2021 אז החלו לקום כ-75 אלף מ"ר של שטחי מלונאות.

דוקטור רינה דגני עורכת המחקר אומרת כי: "מגמת העלייה בהזמנת חופשות בישראל צפויה לעלות ברגע שהמצב הכלכלי ישוב להשתפר ולכן גורמי התיירות והרשויות במדינה צריכים להיערך בהתאם כי הצפי הוא שהביקושים יחזרו לגדול בכ-16% בשנה כמו שהיה לפני הקורונה. בשנת 2022 חזרנו לראות את מספר התיירים הישראלים מגיע למלונות בארץ כמו שהיה בשנת 2019. כבר אז פרסמנו מחקר שמצביע על מחסור בחדרי מלון בעיקר באזור הצפון המבוקש יותר. בסופו של דבר נראה את התיירים מחו"ל חוזרים גם הם למספרים קודמים שלהם שעמדו על כ-12 מיליון לפני פרוץ מגפת הקורונה והיום עומדים על כ-7 מיליון בלבד. גורם נוסף התורם לפריחת התיירות הוא הגידול הטבעי של האוכלוסייה ועליה ברמת החיים של חלקים ממנה. כל אלה מצביעים על הצורך הגדול לעוד חדרי מלון והארחה בישראל."

היזמים מרכזים כוחות באלטרנטיבות בדמות מלונות חדשים ובוטיקים באזורים 'בתוליים' תיירותית, שיתנו 'פייט' לשוק הרווי של המלונות היקרים בתל אביב או באילת, המציעים מחירים שאינם בהישג ידם של רבים בציבור הישראלי. על מנת להתחרות עם המלונות של הרשתות הגדולות באזורי הביקוש הם מציעים כאמור מלונות עם תכנון חדש ויוצא דופן, ירוק יותר ואף חכם וטכנולוגי יותר.

רינה דגני גיאוקרטוגרפיה. עופר וקנין,
ד"ר רינה דגני, עורכת המחקר מטעם גיאוקרטוגרפיה/עופר וקנין

לדברי יקי אמסלם מנכ"ל קבוצת אלמוג אשר רכשה בשנת 2022 קרקע בשטח של 22 דונם לקמת מלון במצפה רמון מציין: "אנו רואים בתחום התיירות פוטנציאל גדול ואתגר יזמי ומקצועי. אנו פועלים להתרחב בכיוון זה ולהביא את יכולות הביצוע והתכנון שלנו לטובת בניית מלונות איכותיים ומרתקים. רתמנו לפרויקט יועצים ואדריכלים מהשורה הראשונה ואנו נמצאים בעיצומו של הליך תכנון למלון במצפה רמון שיוקם בקונספט ריזורט מדברי".

רובננקו מסביר כי: "יזמים מבקשים היום לתכנן מלונות ייחודיים. בבואנו לתכנן היום מלון הנמצא למשל בסביבה כפרית או מרוחקת מהמרכז, אנו מייצרים תכנון המתמזג עם הסביבה בצורה מיוחדת או מחפשים דרך שהמלונות יביאו עמם בשורה טכנולוגית וחדשנית. כך למשל במלון שאנו מתכננים בימים אלה בעיר קצרין, מלון 'מפלים' התכנון הוא שהמלון ישתלב עם הטבע וממש ייטמע בנוף ויינצל את הטופוגרפיה של האזור. הוא יקום על גבי רכס המהווה חלק מציר המפלים של רמת הגולן ומשם גם שמו . במסגרת התכנון ולמען האותנטיות, אנו מתכננים שיהיה ממש מפל שיזרום בתוכו."

על מנת להתחרות עם המלונות של הרשתות הגדולות באזורי הביקוש הם מציעים כאמור מלונות עם תכנון חדש ויוצא דופן, ירוק יותר, יוקרתי יותר ואף חכם וטכנולוגי יותר, דבר המתחבר למגמה עולמית שמוצגת במחקר בינלאומי של JLL אשר בחן את הביקוש למלונות יוקרה ייחודיים ומצא כי חלה עלייה מתמדת בכמות המלונות אשר מציעים אירוח שונה ואקסקלוסיבי שנובע מהצורך לחוויה יוקרתית. לפי המחקר כמות חדרי האירוח היוקרתיים נמצאת בעליה מתמדת במורצת השנים והצפי כי עד שנת 2033 יהיו 1.7 מיליון חדרי אירוח יוקרתיים (כ-8% מסך חדרי האירוח העולמיים).


בהקשר לכך, אדריכל אנריקו סגרה, המתמחה בתכנון ועיצוב מלונות יוקרה מסביר כי: "התכנון העכשווי חייב להוביל חוויית מלון אינטראקטיבית לאורחים. המגמה העולמית המשלבת שימוש בטכנולוגיות הללו עוזרת לחולל מהפכה בתעשיית האירוח. למשל תכנון מלון ללא דלפק קבלה ועם גישה אישית וישירה לחדרים בעזרת קבלת קוד פתיחה לדלת אחרי ביצוע צ'ק אין דרך הטלפון. בעולם הנוכחי שלנו חוויית האירוח משתנה ללא הרף. אנו רואים כל הזמן דוגמאות עדכניות למשמעות האמיתית של חדשנות בתחום".

"טוויסט דיגיטלי"

דוגמה לכך מציין סגרה הינה מלון The Sinclair, המשויך ל- Autograph collection by Marriott. המלון ממוקם בפורט וורת' טקסס ומציג יותר מארכיטקטורה מפוארת ואירוח יוקרתי. הוא משלב מגוון עצום של טכנולוגיות אינטראקטיביות, החל מהצ'ק-אין וחוויית החדר ועד סוף השהות של האורח תוך כדי הקפדה על שילובם של כלל האלמנטים בעיצוב. הסינקלר מתייג את עצמו כ'מלון אייקוני שעוצב מחדש לעתיד', ולא בכדי. בשונה מאיך שהיינו מצפים שמלון עתידני רגיל ייראה, המלון ממזג במקום את ההיבטים העכשוויים תחת הכותרת 'הכל-דיגיטלי' בשילוב עולם מושגים מסורתיים כמו המבנה והעיצוב האלגנטי שלו. לא משנה לאן תלכו בסינקלייר, נראה שכמעט בכל היבט של המלון המפואר הזה טמון טוויסט דיגיטלי".

לסיכום טוען אדריכל אנריקו סגרה, "הרעיון לתת למטיילים מידע פנימי על המלון, טיפים מותאמים אישית בהסעדה, אטרקציות תרבותיות, ספורטיביות וכו' והכל בלחיצת כפתור, בין אם דרך המכשיר הנייד שלו ובין אם באמצעות ממשקים אינטראקטיביים ודיגיטליים המפוזרים בשטח המלון והחדרים".

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully