וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח של שדרוג: הפיתרון הפשוט להפיכת הבית שלכם לנעים יותר

לא חייבים גינה כדי לגדל לבד בבית תבלינים וירקות. אפשר לעשות זאת גם באדניות ועציצים. ואין יותר כיף מלקטוף עלים רעננים מאדן החלון ולהשתמש בהם להכנת משקאות שונים. כך תעשו זאת נכון

גינת תבלינים. יחצ,
גינת תבלינים/יחצ

הקיץ ממש כבר כאן,כל כך כאן שאפילו מציינים ברחבי העולם את יום התה הקר הבינלאומי שנחגג ב-10 ביוני. ומה יותר מתאים ביום קיץ חם מאשר תה קר מרענן? לא רק שזה משקה טרי וצונן לימים חמים במיוחד, אלא הוא בעל היבטים בריאותיים רבים. עונת הקיץ מביאה איתה צמחי מרפא מזינים בעלי סגולות מיוחדות אשר טובים לבריאות ומומלצים לשילוב בחליטת צמחים קרה ומרעננת.

לא חייבים גינה כדי לגדל לבד בבית תבלינים וירקות. אפשר לעשות זאת גם באדניות ועציצים. ואין יותר כיף מלקטוף עלים רעננים מאדן החלון ולהשתמש בהם להכנת משקאות שונים.

איך מתחילים?

נעמה זוהר, מעצבת פנים מסבירה "מאוד מומלץ להתחיל מגידול צמחים באדניות או במכלים, עם צמחי תבלין או ירקות קלים לתחזוקה, בלי הרבה מזיקים. רוב התבלינים האהובים הם גם גידולים שקל מאוד לגדל אותם" היא מספרת ומוסיפה "רוב התבלינים יגדלו בצורה הטובה ביותר בשמש מלאה ועם מעט מאוד השקיה. לקוחות רבים מתלבטים איתי האם להשקיע בגינת תבלינים ואני תמיד אומרת כן. גינות תבלינים וירק מעצימים את תחושת הטבע בתוך מרחב המגורים ונעימים מאוד לכל הסובבים".

"אנו מקפידים לעודד דיירים אצלנו לגדל באדניות או בגינות צמחי תבלין" מספרת תמי זסלבסקי סלע, מנהלת תרבות באחוזת פולג "צמחי תבלין מכילים מינרלים וויטמינים המחזקים את המערכת החיסונית הטבעית. עדיף להשתמש בהם כאשר הם טריים וטעמם וריחם עשירים וחזקים, כך נשמור על יתרונותיהם הבריאותיים" את הצמחים הביתיים ניתן להשיג במשתלות בזרעים או בשתילים.

גינת תבלינים. יחצ,
גינת תבלינים/יחצ

גם ברשת מלונות מטיילים, המונה 7 בתי מלון בגליל, ומלון אחד בערבה, אימצו את הטבע כחלק מאורך החיים, כך למשל, החליטו לספק לאורחים את האופציה לקטוף מהצמחים שבגינת התבלינים במלון, ולהכין חליטה גלילית, בריאה ומרעננת.

בכל מלון תמצאו גינת תבלינים עם צמחי תבלין ומרפא, עם המלצה לחליטת הבית, במלון הווילג' לדוגמא, ממליצים על שילוב של מרווה, שיבא, לואיזה ולימונית, אך כמובן האורחים עצמם יכולים להרכיב עבורם חליטה אישית לפי הטעם ממגוון הצמחים בגינת התבלינים: מרווה, נענע, גרניום, שיבא, לימונית, לואיזה וזעתר. בת חן ישועה, מנכ"לית רשת מלונות מטיילים: "זיהינו את הצורך לחליטות בריאות אורגניות בקרב האורחים שלנו, והחלטנו לשתול גינה מלאה בכל טוב לקטיפה עצמית. אין כמו לשבת אחרי טיול ארוך עם חליטת צמחים גלילית חמה או קרה וליהנות מהירוק שמסביב ומהירוק שבכוס התה. גינות התבלינים שלנו לא רק יפים לעין אלא גם מפיצים ריח נהדר ונעים ברחבי המלונות. בתור חובבת צמחים העצה שלי לאורחינו, אם אתם מעוניינים להתחיל לגדל עציצים ואתם חוששים, אתם אם עוד לא התנסיתם בגידול עציצים ואתם חוששים להתחיל, עם סוקולנטים קל להצליח. סוּקוּלֶנטים הם צמחים אשר לרוב בעלי עלים וגבעולים עבים ובשרניים המכילים תאים אוגרי מים, ולכן לא דרושה להם השקיה רבה. משם הדרך לגינת תבלינים קלה ונוחה".

קצת מידע למתחילים שבכם:

  • הנענע בעלת אנרגיה מקררת ולכן גם אם אנו שותים חליטת נענע חמה.
  • הלימונית, או עשב הלימון, טובה למערכת העיכול כמרגיעה נפיחויות וגזים ותהיה מצוינת להרגעת קוליק בטן אצל תינוקות.
  • חליטת שיבא מרירה תסייע בשמירה על מערכות הגוף. כמו כן לשיבא סגולות אנטי דלקתיות, היא מקלה על בעיות במערכת הנשימה ומרגיעה כאבי בטן.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully