וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמור על אנרגיה נמוכה: האם זה הזמן למאווררי תקרה?

הימים הנוגעים לאיכות הסביבה שחלים כעת מזכירים לנו כי בעיקר בבית עלינו לנקוט בצריכה נבונה. מאוורר תקרה יכול להיות התחלה טובה

מאווררי Swing, מעצבת פנים ענבל ברקוביץ. אלעד גונן,
מאווררי Swing, מעצבת פנים ענבל ברקוביץ/אלעד גונן

יום איכות הסביבה העולמי, שהתקיים ב-5 ביוני, ויום האוקיאנוסים הבינלאומי שחל ביום חמישי ברחבי העולם, נועדו להעלות את המודעות לאיכות הסביבה. ימים מיוחדים אלו נוסדו ע"י העצרת הכללית של האומות המאוחדות על מנת שדור העתיד יוכל ליהנות מעולם משגשג ובטוח יותר.

ימים אלו, אך לא רק הם, משקפים את המגמה האקולוגית או בשמה העכשווי יותר "ברת קיימא". מגמה זו אשר מתעצמת ומעמיקה נחשבת לאחת ממגמות העל שמגדירות את העשור האחרון וניראה שזו רק ההתחלה.

מאווררי Swing. אחד לאחד מעצבי פנים. אורית אלפסי,
מאווררי Swing. אחד לאחד מעצבי פנים/אורית אלפסי

מגמה זו העצימה גם את תחום האדריכלות, התיכנון ועיצוב הבית, באופן שיאפשר לדיירים ששואפים להיות חלק מאותה אג'נדה סביבתית לממש אותה גם באורח החיים וביומיום. למעשה כל אדריכל מתחיל, יודע כיום שנכון יותר לתכנן בתים ודירות בעלי צריכה אנרגטית נמוכה. הלכה למעשה מדובר על להכניס כמה שיותר אור טבעי כדי לצמצם את עלויות החשמל. לשלב חומרים ועקרונות של מיזוג ובידוד חכמים יותר כדי לחסוך עלויות מיזוג וכדומה.

אחרי התכנון והפרוגרמה האדריכלית נכנסים לפרטי העיצוב השונים, כשחלק מהם נתון גם לשאלת אמצעי המיזוג של הבית (חימום וקירור). מה נכון וכדאי מזגן או מאוורר תקרה? נראה כי בתים רבים הבינו את חשיבות השילוב בין מיזוג לאוורור. שילוב שכזה לא רק יביא לחסכון כספי, אלא גם להתנהלות אקולוגית נכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאווררי SWING, שפיגל אדרכלים. אלעד גונן,
מאווררי SWING, שפיגל אדרכלים/אלעד גונן

לדברי מומחי Swing מותג מאווררי התקרה המוביל: "מאווררי תקרה היו מאז ומתמיד הפתרון המוכר, עוד הרבה לפני שיכלו להתקין מזגן בכל מקום. היום, אפילו עוד יותר מבינים את החשיבות של המצאות מאוורר תקרה, בימים ובשעות שבהם לא ממש צריך מזגן בתפקוד מלא. מה עוד שהמצאות מאוורר תקרה בבית מאפשר להגביר את זרימת האוויר גם כאשר מפעילים מיזוג. הרבה פעמים אנו רוצים יותר סירקולציה של אוויר ולאו דווקא טמפרטורה מקפיאה.

מאוורר תקרה SWING. מעצבת פנים קרן מאיר. קווים נקיים, צבעוניות בהירה , חומריות טבעית. מאור מויאל,
מאוורר תקרה SWING. מעצבת פנים קרן מאיר. קווים נקיים, צבעוניות בהירה , חומריות טבעית/מאור מויאל

למעשה ככל שהמזגן נדרש לעבוד קשה יותר על קירור/חימום החלל, כך נדרשת כמות גדולה יותר של חשמל. כשמאוורר התקרה עושה חלק מהעבודה, למזגן קל יותר והוא יעבוד בהכרח באופן פחות מאומץ.

אז למה מאוורר תקרה

  • מאווררי תקרה חסכוניים יותר בחשמל גם בעוצמות הגבוהות וגם כאשר הם מופעלים בכמה חדרים במקביל. פעולת מאוורר התקרה מורידה בכ- 1-2 מעלות את הטמפרטורה בחלל המאוורר
  • לעתים כל מה שאנחנו צריכים זה קצת סירקולציה של אוויר, כדי להרגיש נינוחים.
  • האוורור והקירור נעשים על פני שטח גדול, מה שהופך אותם ליעילים אף יותר ממאוורר רצפתי ו/או שולחני.
  • זריקת האוויר מניעה את האוויר בכל החדר, כך שגם כאשר יוצאים מטווח המאוורר עדיין מרגישים אותו מזרים אוויר.
  • מאוורר התקרה מהווה דרך נהדרת להימנע מתסמונת המזגנים שכוללת צינון מתמיד בחודשי הקיץ ושלל וירוסים שפשוט מתלבשים על קנה הנשימה או במקומות אחרים בגוף.
  • מאורר תקרה אינו מצריך סגירת חלונות וכך אוויר טבעי ממשיך לזרום בבית (- על אחת כמה וכמה כאשר יש אוכלוסיות רגישות כמו קשישים ותינוקות)
  • מאווררי תקרה רבים מגיעים עם גוף תאורה מובנה כך שמשיגים שתי פעולות במוצר מעוצב אחד.
  • מאווררי התקרה, בהם של Swing, פועלים באמצעות מנוע יעיל המאפשר זרימת אוויר גבוהה וצריכת חשמל נמוכה שחוסכת עד 50 אחוז בעלויות צריכת החשמל ואף יותר מכך, שומרת על איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully