וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם היו ברילוקיישן בפינלנד. כשחזרו חיכה להם בית מהמם

את הרפתקת השיפוץ הם החלו רגע לפני יציאתם לרילוקיישן של שנה בפינלנד - תקופה במהלכה יצרו עבורם מעצבות הפנים אליסה ברדה ואושרת וקנין (בוגרות ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין ובעלות סטודיו דואט דיזיין) סביבת מגורים חלומית

פרויקט דואט סטודיו. עמית גושר,
פרויקט דואט סטודיו/עמית גושר
  • הדיירים: זוג בשנות ה-40 לחייהם להם 4 ילדים
  • היכן: שכונה ותיקה באחת מערי השרון
  • שטח המגרש: כ-1,200 מ"ר, שטח הבית: כ-270 מ"ר
  • תכנון, עיצוב פנים והלבשה: אליסה ברדה ואושרת וקנין - דואט דיזיין
  • צילום: עמית גושר (חלל ציבורי), ג'ני ויגוניץ ינובסקי (עליית גג וחדרי שינה)

אחרי שנה של מגורים מעבר לים, אין דבר משמח יותר מלשוב ארצה היישר לבית חלומי, כזה שעונה במדויק על הרצונות, הצרכים והמאווים של כל אחת ואחד מבני המשפחה. כך גם במקרה של משפחה בת 6 נפשות ששבו לאחרונה משהות בת שנה בפינלנד הפסטורלית והקרירה ישירות לביתם החדש בשרון.

טרם נסיעתם המצב היה שונה בתכלית: הבית, שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, כלל חללים ציבוריים רבים שלא נוצלו עד תום, חדרים קטנים, גרם מדרגות גדול ומגושם במרכז הבית, מפתחים קטנים וגולת הכותרת היו, ככל הנראה, שתי מדרגות שהפרידו בין חלל קומת הכניסה לקומת הסלון ויצרו חלל ציבורי בשני מפלסים שונים.

פרויקט דואט סטודיו. עמית גושר,
פרויקט דואט סטודיו/עמית גושר
פרויקט דואט סטודיו. עמית גושר,
פרויקט דואט סטודיו/עמית גושר

"ברגע שבני הזוג פנו אלינו, ראינו והבנו את המצב הקיים, והיינו קשובות לצרכים ולבקשות שלהם, הבנו שאנחנו יכולות לייצר כאן מהפך אמיתי", אומרות המעצבות אליסה ברדה ואושרת וקנין שאמונות על התכנון החדש. "לבני הזוג חשוב היה לנסות וליצור חללים גבוהים יותר, לבטל את המפלסים הקיימים בין הקומות, לייצר סוויטת שינה לכל אחד מן הילדים שכוללות חדרי רחצה צמודים, ולתכנן סוויטת הורים מפנקת הכוללת מיני בר, משרד נסתר, חדר ארונות רחב ידיים וחדר רחצה מפנק במיוחד, ממש כמו בבית מלון.

"בפגישה זאת הם הציבו בפנינו אתגר נוסף: 'בעוד כחודש אנחנו יוצאים לרילוקיישן בפינלנד למשך שנה, וכשנחזור נרצה להגיע ישירות לבית חלומותינו החדש'. כך התחלנו לנהל במרץ פרויקט שהתנהל כולו מרחוק, משלבי התכנון שנוהלו בישיבות זום ועד שלבי בחירת הספקים והחומרים. מלבד 2 ביקורים במהלך התקופה, במהלכם ביצענו את כל הבחירות בצורה מרוכזת, הכל נעשה בשלט רחוק כשאנחנו מנצחות על התזמורת כולה".

פרויקט דואט סטודיו. ג'ני ויגוניץ ינובסקי,
פרויקט דואט סטודיו/ג'ני ויגוניץ ינובסקי
פרויקט דואט סטודיו. ג'ני ויגוניץ ינובסקי,
פרויקט דואט סטודיו/ג'ני ויגוניץ ינובסקי

"ברמה התכנונית, היה לנו חשוב לייצר מרחבים גדולים בקומת הכניסה ובתוך כך, להכניס את החוץ פנימה. את מפלס קומת הכניסה הנמכנו בכ-60 ס"מ וכך הוא התיישר עם קומת הסלון, מה שיצר מפלס אחד רציף ומרווח.

"גרם המדרגות הבנוי נהרס כליל והוחלף במדרגות קלות ממתכת ועץ מה שפתח את גובה הבית ויצר תחושת רווחה. אתגר נוסף שעמד בפנינו היה להכניס את החוץ והאור פנימה מכיוון שבמקור, לבית כמעט ולא היו מפתחים גדולים. בחלל הציבורי כל קירות החזית המערבית של הבית הוחלפו בחזיתות זכוכיות שפונות לחצר ומכניסות את הטבע השופע פנימה. פתחנו קיר ויטרינה גדול לכיוון החצר האחורית וכן חלון חממה ענק במטבח, מה שיצר אפקט של הרבה מאוד והשתקפות של החצר".

פרויקט דואט סטודיו. ג'ני ויגוניץ ינובסקי,
פרויקט דואט סטודיו/ג'ני ויגוניץ ינובסקי

"בקומת הכניסה יצרנו חלל סלון גדול ובו קמין שיושב על במת עץ. בקומה זו מצוי גם מטבח גדול הכולל גם מטבח פנימי, לבקשת בעלת הבית חובבת האפייה. במרכז המטבח אי בגודל 3 מ' הכולל אחסון, ישיבה ומקרר יינות.

"סוויטת ההורים המפנקת, שנמצאת בקומת המגורים, קיבלה שטח מפנק וגדול עם מרפסת מערבית שפונה לחצר. היא משתרעת על שטח של כ-50 מ"ר וכוללת חדר איפור, חדר עבודה, חדר ארונות, חדר רחצה מפנק, חדר שינה ומרפסת שמש שפונה לחצר האחורית. מעל, מתמרת תקרת עץ גבוהה ומשופעת המייצרת תחושת חופשה בצימר מפנק".

פרויקט דואט סטודיו. ג'ני ויגוניץ ינובסקי,
פרויקט דואט סטודיו/ג'ני ויגוניץ ינובסקי

"בקומות העליונות תכננו 4 סוויטות עבור ילדי המשפחה- כל ילד קיבל חדר גדול עם חדר רחצה משלו. וכל חלל תוכנן ועוצב בהתאם לגילו ותחביביו של הדייר הצעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully