וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן קריאה: כיצד בוחרים ספרייה לבית?

לרגל שבוע הספר העברי אספנו עבורכם מגוון ספריות מעוצבות מקולקציות חדשות לצד טיפים לתכנון ועיצוב ספרייה ביתית שתעשה לכם חשק לקרוא בלי הפסקה

Strap - prat living, להשיג בחנות ובאתר. גדעון לוין,
Strap - prat living, להשיג בחנות ובאתר/גדעון לוין

מסתבר שהכינוי "עם הספר" מחייב. על פי הסקרים, נתוני הקריאה בקרב הציבור הישראלי בסימן עלייה, למרות המדיה הדיגיטלית.

הסופר והמדינאי האנגלי פרנסיס בייקון (1561 - 1626), אמר שבית בלי ספרים הוא כמו חדר בלי חלונות, וכל ספר צריך ספרייה לאחסן אותו. לכבוד שבוע הספר, חג הקריאה הישראלי, אנו דואגים לכם לפלטפורמה מכובדת לכל הספרים - הספרייה הביתית. ביקשנו מפאנל מומחים לעיצוב הבית, שירכזו לכם את המיטב.

הספרייה המודולרית

חברת prat living ממליצה על ספרייה מודולרית שנותנת מענה לצרכים המשתנים של הבית ומתאימה עצמה לחללים קטנים וגדולים כאחד. הבשורה בתחום על פי prat living היא ספריית Friedman שעוצבה על ידי Adam Friedman ומציגה מערכת מידוף חדשה המתאימה עצמה לחלל שלכם. זה מתחיל משתי שילדות צד ולמקם ביניהן מדפים ברוחב ובעומק המתבקש.

ספרייה מודולרית Friedman - החל מ-7,200 שקל, להשיג ב-prat living. יחצ,
ספרייה מודולרית Friedman - החל מ-7,200 שקל, להשיג ב-prat living/יחצ

מערכת Friedman מאפשרת לתכנן בה עמדת עבודה. ולכך התכוון המעצב, להעניק לכם יחידה מודולרית מתוחכמת ואסתטית, בסגנון עיצוב על זמני.

המדפים התלויים

בשורה נוספת בעולם הספריות המודולריות היא יחידת המידוף Strap מבית prat living. מדובר ביחידה עשויה עץ אלון בשילוב רצועות עור טבעי או ניילון שחור לבחירה", מסבירים מעצבי הבית של prat living. היחידה בעלת המדפים התלויים היא מרחיבה את האופציות לתכנון לאורכו של הקיר או רוחבו. הספרייה מתאימה לכל חדר בבית הן למרחב הציבורי והן למרחב הפרטי.

ספרייה קולקציה חדשה - prat living. יחצ,
ספרייה קולקציה חדשה - prat living/יחצ

"תאמרו לנו מה התוכניות שלכם ואנחנו נתאים לכם את ספריית החלומות המדויקת לצרכיכם" -מסכמים מומחי prat living.

ספריות ברזל לנכסי צאן הברזל

"הספרייה המסורתית נחשבת לכבדה, עמוסה, והגיע הזמן להקליל אותה", מספרת מעצבת הפנים אילת דר ומציגה ספריית ברזל בעיצוב מינימליסטי אשר תכננה בדירת יוקרה בפרויקט בצפון תל אביב.

ספרייה מינימליסטית, עיצוב פנים איילת דר, מתוך פרויקט מנטורינג סטודיו 6 בליווי מעצבת הפנים מעיין זוסמן ואדריכל אמיר נבון. יחצ,
ספרייה מינימליסטית, עיצוב פנים איילת דר, מתוך פרויקט מנטורינג סטודיו 6 בליווי מעצבת הפנים מעיין זוסמן ואדריכל אמיר נבון/יחצ

הספרייה בעיצובה עשויה מפח מכופף ודק במראה נקי המתכתב עם החלל בצורה הרמונית. המדפים המרחפים על רקע הווילון הלבן שומרים על זרימה בחלל.

החמישייה המנצחת של אילת דר לתכנון ספרייה

השתכנענו שכל בית חייב ספרייה, אז מה צריך לקחת בחשבון לפני שמתכננים ספרייה? בקשנו מאילת דר חמישה טיפים מקצועיים שבלעדיהם אי אפשר להקים ספרייה ביתית.

ספרייה הילה, להשיג באתר וחנות עיונה. יחצ,
ספרייה הילה, להשיג באתר וחנות עיונה/יחצ
  • עיגון - יציבות לפני הכול: לכל ספר יש משקל, ומכלול הספרים יוצרים עומס על המדפים. זה יכול להגיע אף למאות ק"ג. אז לפני שבחרתם סגנון עיצוב, צבע וחומר גלם, עליכם לוודא שהספרייה תהיה יציבה ותעמוד בעומסים. מלכתחילה מומלץ לקבע את הספרייה על קיר בלוקים או בטון, ולתכנן רגליים יציבות לפיזור הנטל. במידה שאין ברירה ומדובר בקיר גבס, חובה לעבות את ניצבי המתכת שבקיר הגבס, להתקין תוספות וחיזוקים בפיקוח של איש מקצוע מוסמך שיהווה סמכות מקצועית לאישורי הקונסטרוקציה.
  • מיקום ומידות: דגשים לתשומת לב. ישנם היבטים שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת לפני תכנון הספרייה, כל אחד מהם ישפיע על תכנונה, כמו: האם הספרייה ממוקמת בנישה? קיימים שקעי חשמל? הנמכות מזגן או תאורה? קיים פאנל רצפתי או פרופילים? האם תשמש מחיצה בחלל? מהי כמות הספרים שברצונכם לאחסן? יש צורך בסולם אינטגרלי לטובת נגישות למדפים גבוהים? אורך המדף ישפיע על עוביו כדי למנוע התעקמות המדף ושקיעתו במרכז. לגבי עומק המדפים, הסטנדרט עומד על 30 ס"מ אבל אם הינכם מכינים ספריית custom made קחו בחשבון שישנם ספרים גדולים מהסטנדרט, אלבומים ושכיות חמדה, במקרה זה מומלץ עומק של לפחות 35 ס"מ. שתפו את המעצב/ת שלכם בכל הנתונים כדי שתמצא פתרון יצירתי ופרגמטי לכל סיטואציה.
  • חומר וצבע: רוב הספריות עשויות מעץ, אך ניתן גם לראות שילוב של עץ, זכוכית, בטון, מראה חלודה, מתכת ופלסטיק. אילת כאמור, ממליצה על פח מכופף כפי שבחרה לדירה בצפון תל אביב שהקפיצה את מראה הדירה, ומעניקה חיי מדף על זמניים מבחינת רלוונטיות עיצובית ועייפות החומר. מבחינת צבעוניות, הספרייה יכולה לשמש כקיר כוח וזה עניין של טעם לגבי מונוכרומטיות או קונטרסטיות.
  • מידות ומדידות. מבחינת גובה המדפים, אין סטנדרט קבוע, זה משתנה בהתאמה לגובה הספרים / האלמנטים שתאחסנו בספרייה. כמובן שמידות הקיר והחדר חייבים להילקח בחשבון לשמירה על מראה פרופורציונלי וזורם.
  • סטיילינג: ספרייה נועדה במקורה לספרים, אך מכיוון שהיא תופסת מקום של כבוד במערך הריהוט בבית, ניתן לשלב בה אקססוריז בקומפוזיציות מדויקות.

ספריות עושים באהבה

יונת אור, בעלת המותג עיונה לריהוט עץ עבודת יד, מתייחסת אל הספריות כאל מוטיב עיצובי פונקציונלי ומקדישה מחשבה רבה לתכנון ולביצוע. כל ספרייה מהווה פלטפורמה מכובדת לספרים ואלמנטים משלימים.

עיונה, ספריית עלמה, 7,700 שקל, להשיג בחנות ובאתר. סיון מויאל,
עיונה, ספריית עלמה, 7,700 שקל, להשיג בחנות ובאתר/סיון מויאל

עוד לדבריה: "מעבר ליופי, אני מכתיבה לכל ספרייה אופי ונרטיב", ניתן לראות בספריית דגם עלמה את האהבה לעץ ולתוצר. 'עלמה' היא הרבה מעבר לספרייה, היא מונומנט מרהיב, עשויה עץ איכותי בגוון תכלת טורקיז בצביעה בתנור. גב העץ מוסיף עומק, וחלוקת המדפים המשגעת מקפיצה את הנראות ואופציות אחסון ספרים ואלמנטים נוספים. חלקה התחתון מכיל 3 דלתות בטריקה שקטה ועל כן היא מתאימה למגוון חלקי הבית".

בלי להעלות אבק

בעודכם קוראים בין השורות, אי אפשר להתעלם מהצטברות האבק בין הדפים. אז לכל החוששים מכך תוכלו לבחור ספריית עץ משולבת דלתות זכוכית עם מדפים חשופים. את הזכוכית אפשר לשדרג לזכוכית סבתא או זכוכית שקופה ו-3 דלתות תחתונות מעץ חלק בטריקה שקטה.

"הספרייה היום היא שיקית, מרשימה ומשלבת בין תחביבי הקריאה לתחביבי אספנות, ואנו בעיונה ערים לכך ומתאימים את תוצר לצורך התקופה", מסכמת יונת אור.

  • עוד באותו נושא:
  • ספריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully