וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר קיבלתם דירה מקבלן, מה עושים איתה?

הרגע המאושר הגיע, אתם מקבלים מפתח אבל העיצוב סטנדרטי ומשעמם. איך מתגברים על זה, כמה זה יעלה ו... רגע, מי אמר שבכלל תקבלו את הדירה בזמן?

מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלות. עמית גושר,
מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלות/עמית גושר

למה על כל שינוי לוקחים הרבה כסף. למה כל הזזה של שקע עולה מאות שקלים? האם עדיף כבר לקבל מפתח ולשפץ מאפס? למה צריך כל כך הרבה כסף על שדרוגים? ומתי בכלל יתחילו לבנות אצלכם?


"דירה מקבלן". ביטוי שיש בו המון יתרונות לצד חסרונות. אחרי הכול, אתם מקבלים דירה חדשה. מצד שני, הדירה הזאת תוכננה בעיצוב סטנדרטי לחלוטין, לעיתים חסר דמיון. אז מה עושים? נכנסים לדירה כמו שהיא או משפצים?

אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין מתייחסת לדירות קבלן ומסבירה: "הסטנדרט שמגיע היום בדירת קבלן לא מספק את כולם. יכולת השדרוג מוגבלת. לכל קבלן יש את המחירון שלו ואז אתה בעצם בידיים של הקבלן גם מבחינת ספקים וגם מבחינת מחיר. לא ניתן להכניס בעלי מקצוע אחרים עד שהדירה לא נמסרת ובעצם הדייר מחויב לעבוד עם הקבלן ואנשי המקצוע שלו. יש בזה היגיון מצד אחד - הקבלן רוצה לזרז את הבנייה, על אחת כמה וכמה כשהוא אחראי על עשרות דירות. מצד שני, הדייר משלם על זה והרבה".

רכטר-רובינשטיין מציינת כי "מי שקונה דירת קבלן רוצה לשדרג ולא תמיד רוצה לעשות זאת עם הספקים של הקבלן. הלקוח שקונה דירת קבלן, לא בוחר את הספקים, הוא מקבל אותם AS IS מהקבלן והם מוכתבים לו. ברוב המקרים כאשר הלקוח ממשיך עצמאית לשפץ לאחר קבלת מפתח, הוא בוחר אנשי מקצוע אחרים, נפתחות בפניו כל האופציות. הוא לא מחויב לאף אחד".

מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלות. עמית גושר,
מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלות/עמית גושר

ואולי הפיתרון הוא בכלל דירת מעטפת? "דירת מעטפת משמעותה שהדייר מקבל את הדירה במצב של מעטפת ואז השיפוץ טוטאלי", אומרת רכטר-רובינשטיין, זו האופציה המועדפת והמשתלמת ללקוח. היא מאפשרת מקסימום גמישות. מבחינה כלכלית זה משתנה מפרוייקט לפרוייקט בהתאם לרמות הגמר. לרוב, דירות מעטפת רלוונטיות בפרוייקטי יוקרה, הקבלן לא רוצה להתעסק עכשיו עם כל דייר ודייר. מעט מאוד דירות שהן לא יוקרה, ניתן לקבלן במצב מעטפת".

וכן, זה יעלה לכם לא מעט. "מי שבוחר דירת מעטפת הוא לקוח שרוצה לבצע שינוי מהותי יותר ומעוניין להשקיע בדירה על כל המשתמע מכך. כלכלית - השמיים הם הגבול. ככל שהפרוייקט יוקרתי יותר כך גם המפרט עשיר יותר. בחלק הגדול של הפרוייקטים צריך לעשות שדרוג לא קטן והכל מאוד סטנדרטי. מאוד משתנה בהתאם לצרכים ולתקציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלדד ניצן. יחצ,
אלדד ניצן/יחצ

אלא שיש את השלב שלפני כן - מסירת הדירה. התחלות בנייה הן מצרך בעייתי היום בישראל. ""החלטת רשות האוכלוסין וההגירה להביא עוד 5,000 עובדים מסין ו-5,000 עובדים מהודו תוזיל את שכר העבודה בכ- 20% לעובדים זרים בענף הבניה", מסביר אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה בלשכת המסחר, "כיום עובדים מסין בענף הבניה משתכרים כ-12,000 שקל לחודש".

ניצן אומר כי ההחלטה לחתום הסכמים בילטרליים עם מדינות נוספות כגון הודו וטורקיה לייבא עובדים זרים לענף הבניה תורמת רבות לענף, כדי לא להיות תלויים בעובדים סינים בלבד. "העובדים הזרים מהודו מקצועיים מאוד ולראייה הם עובדים בצורה מקצועית מאוד בדובאי בשנים אחרונות. הבאתם של כ-10,000 עובדים זרים חדשים לישראל תביא להאצת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ועצירה בעליות מחירי הדיור בישראל. הצפי שלקראת סוף שנת 2023 תהיה ירידה מחירי הדיור. כיום מועסקים בענף הבניה כ-18,000 עובדים זרים, ותוספת של כ-10,000 עובדים זרים חדשים תביא בשנת 2024 לקצב בניה של 100,000 יחידות דיור חדשות".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully