וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תעצרו בירוק: השיטות לשיפוץ במינימום תקציב

משה יעקבי, טור אורח

31.5.2023 / 12:58

שימוש בחומרים ירוקים, שימוש בגבס, צביעה עצמית מדויקת, הנמכות תקרה ועוד. משה יעקבי, יועץ טכני בכיר לבניה מתקדמת בטמבור, מסביר כיצד עושים זאת נכון יותר ובמחיר נמוך יותר

טמבור - חידוש הבית במינימום תקציב. אלעד ברמי,
טמבור - חידוש הבית במינימום תקציב/אלעד ברמי

שיפוץ הבית הוא משימה שרובנו מגיעים אליה אחת לכמה שנים. לכן, כשעולה בנו הצורך לשפץ ולחדש את הבית כדאי שנעשה את זה בדרך הכי נוחה ויעילה. לרוב אנו ניגשים לתהליך הזה לאחר שהשקענו מחשבה רבה, תכנון ובעיקר זמן, אך לעיתים, כשמגיע שלב הביצוע הכל משתנה לנוכח מגבלות התקציב. למי מאיתנו זה לא קרה?

ראשית, חשוב שנדע, שאת מרבית התיקונים, השינויים והשיפוצים בבית אנחנו יכולים לעשות בעצמנו. הכל עניין של סדר פעולות ושימוש נכון בחומרים.

תכננו מראש

לפני שבכלל מתחילים בשיפוץ, מתכננים בחוכמה. המגבלה העיקרית היא התקציב, וחשוב שתתכננו את השיפוץ לפי התקציב שעומד לרשותכם, ולא לפי הספה החלומית שמאוד רציתם להכניס לסלון. בתכנון התקציב כדאי לקחת בחשבון 15%-30% לטובת הוצאות לא צפויות (שתמיד תהיינה), ואם אתם זקוקים למגורים חלופיים לחלק מתקופת השיפוץ, הכניסו גם אותם לתקציב. התקציב הזה צריך ללוות אתכם בכל החלטה שתיקחו במהלך הפרויקט. אל תרשו לעצמכם להיסחף אחרי גחמות של רגע, חיזרו תמיד לתקציב ובדקו שאתם לא חורגים ממנו.

טמבור צביעת הבית. יחצ,
טמבור צביעת הבית/יחצ

לאחר שהחלטתם על התקציב, הגיע הזמן להחליט מה השינויים שחשוב לכם לעשות בדירה. האם יש חדרים ספציפיים שדורשים שיפוץ? האם יש חללים שאתם רוצים להגדיל? האם יש בעיות במבנה שרציתם לתקן על הדרך? קחו בחשבון ששיפוץ מוצלח הוא שיפוץ שיענה על צרכיכם לאורך שנים רבות.

שיפוץ ירוק שעושה שימוש במשאבי הטבע

הכירו את המושג 'התייעלות אנרגטית' - אוסף של פתרונות שנועדו להביא לחיסכון בצריכת האנרגיה הכוללת בבית. בפועל, המשמעות היא שימוש נבון ויעיל באנרגיה טבעית כמו שמש, גשם או רוח; מעבר לשימוש באנרגיה פחות מזהמת כמו גז וצמצום שימוש באנרגיה מזהמת כמו חשמל ודלק, עם דגש על בידוד תרמי היקפי לדירה ובידוד אקוסטי בין החללים השונים. דוגמא טובה שאפשר לתת כשמדובר בשיפוץ הביתי נוגעת בתאורת הבית - לאפשרויות התאורה השונות שאנו יכולים לשלב בביתנו יש את היכולת להשפיע באופן ממשי על החיים בבית.

טמבור. בועז לביא ויונתן בלום,
טמבור/בועז לביא ויונתן בלום

כיום ניתן להשיג נורות וגופי תאורה ביתיים שונים אשר יוצרו בטכנולוגיות מתקדמות, והם חסכוניים ביותר בצריכת החשמל וגם בנויים להחזיק מעמד ולהאיר במשך שעות רבות, כך שגם חשבון החשמל החודשי יהיה נמוך יותר, וגם כמות הפעמים בהן נצטרך להחליף נורות ולרכוש נורות או גופי תאורה חדשים תהיה נמוכה יותר.

שימוש בגבס

בעשור האחרון אנחנו נתקלים יותר ויותר בשימוש בלוחות גבס ולא במקרה. שימוש בלוחות גבס מקצר את משך השיפוץ, קל ונוח לעבודה, מוזיל משמעותית את העלויות, חזק וידידותי לסביבה ומאפשר גמישות בתכנון הבית. כל התכונות האלו הפכו את לוחות הגבס לבחירה המועדפת של אלה המעוניינים בשיפוץ זול, מהיר ונקי.

בשימוש חכם, לוחות גבס תורמים לעיצוב מקורי ועשיר. קל ליצור איתם נישות, פינות אחסון, ספסלים, הנמכות תקרה ואפילו פתרונות אחסון - בלי מחויבות לשנים ובלי הוצאות מיוחדות. מחיצות גבס מאפשרות לבצע שינויים בחלל הביתי במינימום הפרעה לשגרת החיים ומבלי לשבור תכניות חיסכון.

לפני תחילת העבודה אל תשכחו לוודא שאתם מתאימים את החומר לחדר אותו אתם משפצים. חדרים שונים דורשים חומרים שונים, דוגמת חדר האמבטיה שמצריך שימוש בלוח גבס דוחה מים ועמיד לרטיבות.

מבחינת אופן הביצוע, אין צורך ליישר את קיר הגבס בסוף העבודה, מכיוון שלוחות הגבס מגיעים מוכנים עם טקסטורה חלקה. בנוסף, קירות גבס עמידים מאד - ניתן לתלות פריטים כבדים בכל נקודה על הקיר בשימוש נלווים ייעודיים כמו מתקני תליה.

צביעת בית עצמית נקייה ומדויקת

לצבוע את הבית בעצמנו זה הרבה יותר כיף ומשתלם. כדי שתוכלו לחסוך זמן וכסף וגם להנות מתוצאה יפה בסוף העבודה, התחילו בהכנה נכונה של המשטח אותו אתם רוצים לצבוע. מתכננים צביעה של קיר? לפני שאתם בכלל מחזיקים את המברשת, התחילו במילוי סדקים וחורים, שיוף וניקיון הקיר. זה אמנם שלב שיכול להיות מתיש ומייגע, אבל זה השלב הכי חשוב בדרך לצביעה מוצלחת. השלב הזה חשוב במיוחד כדי להבטיח היקשרות טובה של הצבע לקיר ותוצאות שיחזיקו מעמד ויראו טוב לאורך זמן.

לצבוע את הבית בעצמנו זה הרבה יותר כיף ומשתלם. כדי שתוכלו לחסוך זמן וכסף וגם להנות מתוצאה יפה בסוף העבודה, התחילו בהכנה נכונה של המשטח אותו אתם רוצים לצבוע. מתכננים צביעה של קיר? לפני שאתם בכלל מחזיקים את המברשת, התחילו במילוי סדקים וחורים, שיוף וניקיון הקיר. זה אמנם שלב שיכול להיות מתיש ומייגע, אבל זה השלב הכי חשוב בדרך לצביעה מוצלחת. השלב הזה חשוב במיוחד כדי להבטיח היקשרות טובה של הצבע לקיר ותוצאות שיחזיקו מעמד ויראו טוב לאורך זמן.

כדי לשמור על ניקיון האזורים שלא אמורים להיצבע (הפאנלים, המתגים והמשקופים, לדוגמה), הדביקו מסקינג טייפ לצביעה בגבול האזור אותו אתם רוצים לצבוע. כדי להוריד בקלות את המסקינג טייפ אחרי הצביעה, חכו לייבוש מלא, 24 שעות לפחות, ואז השתמשו בסכין יפנית כדי להסיר אותו. חתכו פס דק בגבול שבין המסקינג טייפ לקיר ומשכו בעדינות את המסקינג טייפ בזווית של 45 מעלות.

השאירו את הסולם במחסן וקנו במקום מוט הארכה לרולר. ודאו שאתם קונים אורך מספק ביחס לגובה התקרה שלכם. מוט הארכה כזה, יאפשר לכם לצבוע בקלות עם הרולר פס שלם מהרצפה עד התקרה, כדי שהצביעה תצא מושלמת, ללא סימני חפיפה.

טמבור - צביעת הבית. יחצ,
טמבור - צביעת הבית/יחצ

התחלת הצביעה נעשית כמעט תמיד בעזרת מברשת סביב הפינות והמשקופים. כדי לוודא שהטקסטורה הסופית תהיה אחידה, צבעו בעזרת מברשת את הקצוות ומייד העבירו רולר קצה (רולר קצר יותר), לפני שהצבע מתייבש על הפינות. ודאו שאתם משתמשים ברולר בעובי זהה לרולר בו אתם משתמשים לצביעת שאר הקיר. כשסיימתם, העבירו את הרולר קרוב ככל האפשר למשקוף או לקיר השני, בלי לגעת בהם.

החלק החשוב ביותר של הצביעה שלכם מתחיל עכשיו. כדי לא להשאיר סימני חפיפה (הפסים שנגרמים משכבות לא אחידות של צבע), צריך לדעת איך להשתמש נכון ברולר. התחילו בפינה אחת וגלגלו את הרולר כל הדרך עד לקצה השני של הקיר (מלמטה למעלה). אם השארתם אזור עם שכבת צבע עבה מדי, עברו עליו שוב עם הרולר. אל תתנו לרולר להישאר כמעט ללא צבע, טבלו אותו בצבע לעיתים קרובות, כדי שתמיד יהיה רטוב. הקפידו לצבוע כשהחלק הפתוח של מסגרת הרולר, פונה לאזור שכבר נצבע.

הנמכות תקרה - לא מסובך כמו שזה נשמע

מכיוון שגבס הוא חומר זמין שעלותו נמוכה, מומלץ להשתמש בלוחות גבס להנמכת תקרות ולהסתרת מערכות שונות כמו תעלות מיזוג וחשמל. השימוש בגבס להנמכת תקרות הפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, לא רק במשרדים ומוסדות, אלא גם בבתים פרטיים ודירות.

אם התקרה שלכם גבוהה מדי, שימוש בלוחות גבס ליצירת חיפוי ומראה של תקרה נמוכה יותר הוא הפתרון האידיאלי עבורכם. אם החלל מרגיש קר ולא אינטימי מספיק או אזור הסלון ופינת האוכל לא מוארים מספיק, יכול להיות שגם הבית שלכם סובל מתסמונת "התקרה הריקה". לשמחתנו, זה מצב שאפשר לתקן בקלות יחסית. על ידי הנמכת תקרה עם לוחות גבס, שימוש בקרניזים בשילוב תאורה להדגשת החלל תוכלו ליהנות מאווירה אינטימית וחמימה יותר. מעבר לאפקט הנעים שזה מעניק לבית, ההנמכה תוסיף גם שיק יוקרתי ולמרות שהנמכת תקרה נועדה פעמים רבות לספק פתרון פרקטי, היא גם יכולה להיות החלטה דקורטיבית. למשל, כשהיא באה לידי ביטוי בתקרה "צפה", מדורגת ובצורות גיאומטריות שונות. שימוש בגופי תאורה מיוחדים בסמוך לתקרה המונמכת יבליט אותה בחלל וייתן לה נוכחות.

משה יעקבי הוא יועץ טכני בכיר לבניה מתקדמת בטמבור.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully