וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ממ"ד? אין בעיה: היוזמה של הסוכנות היהודית במרכז הקליטה

הסוכנות היהודית מיגנה דירות העולים במרכז הקליטה "יעלים" בבאר שבע, מבנה לשימור שלא ניתן לשלב בו ממ"דים, באמצעות שיטה פורצת דרך של חברת אורטק באמצעות חברת עמיגור, להפיכת חדר לממד ללא שינוי המבנה"

מבנה לשימור בבאר שבע, התווסף מיגון לעולים חדשים למרות חוסר היכולת לבנות ממ"ד. יחצ,
מבנה לשימור בבאר שבע, התווסף מיגון לעולים חדשים למרות חוסר היכולת לבנות ממ"ד/יחצ

הסוכנות היהודית חתמה באמצעות עמיגור, חברת הדיור הציבורי שלה, על הסכם עם חברת אורטק שבמסגרתו מוגנו כ 150 דירות במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית "יעלים" שבבאר שבע בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים. בדירות שמוגנו מתגוררים מאות עולים חדשים שעלו לישראל מרחבי תבל.

הבניין שבו ממוקמות הדירות של העולים החדשים הוא מבנה לשימור, בעל סגנון ארכיטקטוני נדיר ולכן אין אפשרות להוסיף לו ממדים חיצוניים. המבנה, שנבנה בסגנון אדריכלי ברוטליסטי ומשתרע לאורך של רבע קילומטר, זכה לכינוי "בלוק רבע הקילומטר" ונחשב למבנה הארוך ביותר בארץ. בבניין ארבע קומות מגורים שבהן כ 150 יחידות דיור. על מנת שלא להקטין את הדירות נולד צורך להעמיד פתרונות מיגון מתקדמים ויצירתיים.

מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ'. דודי סאלם - זוג הפקות,
מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ'/דודי סאלם - זוג הפקות
רן נאור, מנכ"ל אורטק. יחצ,
רן נאור, מנכ"ל אורטק/יחצ

פתרון המיגון של אורטק למיגון חדרים קיימים מאושר פיקוד העורף ומאפשר למגן חדרים קיימים במהירות בימים בודדים. תהליך המיגון כולל חיפוי ועיגון של קירות החדר בפאנלים ייחודיים מחומרים מרוכבים בעובי 8 מ"מ בלבד, החלפת הפתחים הקיימים בדלתות ובחלונות ממוגנים תקניים והעתקה מהירה של תשתיות החשמל, התקשורת ומיזוג האוויר. המיגון המבוצע בפנים החדר בלבד, אינו דורש היתרים. תהליך ההתקנה מבוסס על טכנולוגיה וחומרים מתקדמים, אורך כשבוע ימים בלבד כולל גמר. התוצאה היא חדר מחודש, ממוגן ובטוח, המספק הגנה במגוון מצבי חירום.

מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ: "הסוכנות היהודית אימצה מהלך פורץ דרך מבחינה טכנולוגית שבוצע באמצעות עמיגור, חברת הדיור של הסוכנות היהודית על ידי טכנולוגיה מתקדמת של אורטק. המטרה הראשונה של הסוכנות היהודית היא להבטיח את ביטחונם של העולים החדשים נוכח ירי הטילים על ישראל. פעלנו למצוא פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ויצירתיים כדי להבטיח את שלומם של העולים, בהתאם לדרישות הקפדניות של פיקוד העורף, מבלי לפגוע ברווחתם ובאיכות החיים שלהם ותוך שימור האדריכלות הייחודית של המבנה. הסוכנות היהודית פועלת בימים אלה למיגון מרכזי קליטה נוספים שבהם מתגוררים עולים חדשים או מבנים שבהם מתגוררים קשישים בבתי עמיגור, חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית".

רן נאור מנכ"ל ובעלים של אורטק :"הסוכנות היהודית ביקשה להבטיח את שלומם של העולים החדשים במרכז הקליטה ולהקנות להם תחושת ביטחון בתחילת ימיהם בארץ, בשל היותה של העיר באר שבע בטווח ירי הטילים. תהליך המיגון היעיל מאפשר להפוך חדרים רגילים במבנים מיושנים ולא ממוגנים לחדרים ממוגנים לחירום מאושרי פיקוד העורף, בלי צורך להיכנס לפרוייקטים של תמ"א מסורבלים וממושכים. הפתרון של החברה, הפועלת עם גופים ממשלתיים, ארגונים צבאיים, חברות מסחר ותעשיה ופרטיים, מאפשר לקיים שגרת חיים בבטחה וללא הפרעה".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully