וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לעשירים בלבד: כמה יעלה לכם מטבח חוץ?

הקיץ הממשמש ובא והרצון לארח מחזירים את מטבחי החוץ לקדמת הבמה. מהם היתרונות, מה ההבדלים בין מטבח למטבח וכמה זה יעלה? הנה כמה פרטים מאירי עיניים ומעוררי תיאבון

מטבח קטן מבית כרמל דיירקט. יחצ,
מטבח קטן מבית כרמל דיירקט/יחצ

מזג אויר נוח במרבית ימי השנה, בשילוב אנשים שאוהבים לארח, להיות בחוץ ולדגום אוכל ברמה איכותית וגבוהה מסבירים כיצד מטבחי החוץ הפכו לתופעה של ממש.

ימי הקורונה קטעו, אמנם, לפרק זמן את שרשרת האירוח, אך מיד עם תום העידן החיים חזרו למסלולם והאנשים רוצים יותר ויותר לחגוג את החיים בחברותא. סגנון הבניה החדש של מרפסות שמש, דירות גן, תוכניות הבישול הרבות המשודרות ללא הרף נטעו בלב כולם את הרצון לאכול אוכל גורמה העשוי ברמה איכותית דווקא בבית.

מסתבר שלא צריך מועד מיוחד כדי לאכול מחוץ לכותלי הבית בחצר, בגינה או במרפסת. אנשים היום מבינים היטב את הנחיצות במטבח חוץ זמין, מעוצב ופונקציונאלי. הסגנון של הריצות ממטבח הבית החוצה חלף לא מכבר. נוח שהכול נעשה בחוץ, מה גם שהדבר שומר על הניקיון והסדר של המטבח הביתי.

מטבח מבית muurikka. פיסלה או,
מטבח מבית muurikka/פיסלה או

בחברת אדר טק הבינו שכדי לשרוד בשמש הקופחת בתנאי לחות ואבק, יש לקחת בחשבון חומרים עמידים שיעמדו כנגד גשם, מזיקים וכן יהיו נוחים לניקיון.

אמיר כהן מנכ"ל אדר טק: "שילבנו גוף בנוי אלומיניום - חומר אל חלד וממוחזר. האלומיניום מאפשר לחפות אותו בשלל חיפויים טרנדים מעץ וזכוכית ועד הלהיט התורן גרניט פורצלן דק במראה של אבן טבעית בשלל עיבודים. במטבחי החוץ ניתן לקבל את כל מה שמצוי במטבח הביתי מגריל, המגמה עברה למטבח מאובזר הכולל שלל פונקציות כמו גריל, כיריים, כיור, מעשנה משטח עבודה, פלנצה, טאבון, צ'יפסר, מקרר, מכונת בירה, תנור ועוד".

לדברי כהן, מטבחי החוץ הופכים את חווית הבישול למיוחדת, הרבה מעבר לצליית בשר על הגריל: "אפשר לעשות שם הכול, החל מקליית חצילים, טיגון שניצלים ואף בישול פסטה. ובסוף, שוטפים את הכול עם צינור".

ומה לגבי המחיר? אמיר אומר שמטבח חוץ לא מיועד לעשירים בלבד. ניתן לעצב מטבח בעלות של החל מ-20,000 שקל, כולל אקססוריז. "מטבחי החוץ מצליחים להיטיב עם חווית האירוח ומעלים אותה לדרגת הנאה מושלמת. המטבחים עשויים מאלומיניום, מקסימום עמידות והחזיתות עשויות שיש פורצלן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטבח מרובע אדר טק. אדר טק,
מטבח מרובע אדר טק/אדר טק

יובל סלע טוניס, מנכ"ל כרמל דיירקט המתמחה בעולם מטבחי החוץ, יודע לומר מניסיונו הרב שמי שבעבר רצה מטבח חוץ רכש גריל גז ומשטח עבודה לידו, והיום מבינים עד כמה חשובה איכות המוצרים. ניכרת מגמה של דרישה למטבח מתקדם, מאובזר לחלוטין הכולל בין היתר טאבון, מעשנה, מדיח ואפילו טוחן אשפה: "משטחי העבודה גדלו ומשמשים גם כשטחי אחסון. מטבח החוץ מרכז חווית חוץ ומי שעומד ומכין יכול בלות לצד האורחים ולא להפסיד כלום מן המתרחש, הפונקציות שמציע המטבח מאפשרות התנסות בסוגים חדשים של אוכל כמו הכנת מנות ייחודיות בטאבון או עישון בשר.

"אם פעם רק הפונקציונאליות הייתה פרמטר חשוב, היום התמונה השתנתה את המטבחים מתאימים לעיצוב הכללי של הבית כך שהוא חלק אינטגראלי מהכול".

בחברת כרמל דיירקט חשוב מאוד לדייק את האופציות השונות לרצון ולשטח המוקצה לכך. גם במרפסת של 12 מ"ר ניתן להתקין מטבח חוץ מודולרי עם גריל גז, משטח עבודה ולהשלמת התמונה כיור. גם אופי המטבח נקבע בהתאם לשטח המוקצה ניתן לעצב מטבחים לצד הקיר, מודולריים, או כיחידה אחת וכן בצורת ריש. כמו כן חשוב שיהיו במקום תשתיות כמו חשמל, מים, גז ואופציה לתאורה.

כרמל דיירקט מציעה מגוון של אופציות, החל ממטבחי נירוסטה ועד מטבחי אלומיניום, וגם מטבחים בהתאמה אישית מחומרים שונים ומגוונים, אפשר למצוא הכול במקום אחד, גם את כל המוצרים המשלימים - כיורים, ברזים, מקררים, מייצרי קרח ועד הדברים הגדולים כמו גרילי גז BUILT IN, טאבונים מותאמים למטבחי חוץ, מעשנות ועוד.

מטבח לגינה מבית כרמל דיירקט. יונתן אדרעי,
מטבח לגינה מבית כרמל דיירקט/יונתן אדרעי

אחת הסדרות המובילות היא סדרת ה-Art Design מבית סיזר. מדובר במטבחי נירוסטה, עם מראה שמזכיר מטבחים תעשייתיים, מקצועיים, כאלה שמבוקשים על ידי רבים. בנוסף ישנם את מטבחי האלומיניום מסדרת UNICORN, המאופיינים במראה שמאוד מזכיר את המטבח הביתי. כל הדלתות נטרקות בטריקה שקטה.

הסדרה הפופולארית ביותר הם מטבחי Infinity מבית נפוליאון (החברה הקנדית המובילה). מטבחים אלה מאופיינים בקווים מאוד נקיים, אחידים, אלגנטיים ובעצם מתאימים כמעט לכל סגנון ומשתלבים טוב, גם בבתים גדולים מאוד ומעוצבים, בוחרים במטבחים אלה בגלל העיצוב המהודר שלהם.

ומי שמחפש מטבחי חוץ קטנים ומיוחדים יכול להתרשם ממטבחי החוץ של חברת muurikka מפינלנד, המיובאים על ידי חברת וול דן אאוטדור קוקינג. המטבחים עשויים משילוב של מתכת חזקה ועץ פיני אקולוגי שעבר טיפול מיוחד כדי שיתאימו לחוץ, כראוי לתנאים השוררים במדינות הסקנדינביות.

מטבח חוץ גג אדר טק. אדר טק,
מטבח חוץ גג אדר טק/אדר טק

על גבי המטבחים ניתן לשלב גרילים מיוחדים מבוססים על שימוש בפלנצ'ה ללא סכנת התלקחויות. המיוחד כאן הוא שהיחידה מנותקת מתשתיות ולכן היא ניתנת לרכישה גם על גבי גלגלים וניתן לנייד אותה ממקום למקום. היחידות מותאמת בגודל של 0.5 מטר , כך שהמטבחון אידיאלי למרפסות קטנטנות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully