וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חשב שניתן לקבל השראה לעיצוב הבית ממוצרי יודאיקה?

יודאיקה היא כבר מזמן לא מיושנת או שמרנית. היום היא יודעת לפרוץ גבולות ובזכות תחקיר על השורשים והמורשת ניתן לייצור תרבות עיצוב שלמה משלה שתתאים לעולמות העיצוב הרווחים

ברכת הבית. מיכאל כץ,
גם עניין של סטייל. ארט יודאיקה/מיכאל כץ

היודאיקה משרתת נאמנה את האמנות, את האמונה, מקדשת את המילה הכתובה ומצליחה לרגש ולהיכנס ללב באמצעות אסתטיקה ויופי. פריטי היודאיקה מצליחים, כך מסתבר, לייצור אוירה, לחבר בין מודרני לישן, בין התרבות למסורת שחשובה בעצם לכל אחד, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בשלל חפצי נוי המוסיפים אמירה מיוחדת משלה לבית.

רימונים, חמסות, שלל פרחים בצבע או בגוון מטאלי, עיטורי מגזרת, מנדלות, שושנים, ערבסקות, מגוון ציפורים כמו יונים, יונקי דבש, מפתחות הם רק חלק מהדוגמאות המכניסות לבית אנרגיה אחרת.

מסתבר שיודאיקה היא כבר מזמן לא מיושנת או שמרנית, אלא גם יודעת לפרוץ גבולות ובזכות תחקיר על השורשים והמורשת ניתן לייצור תרבות עיצוב שלמה משלה שתתאים לעולמות העיצוב הרווחים היום. למרות שיודאיקה נשמעת אולי מרוחקת מסצנת העיצוב העכשווית מתרחשים ומתברגים בה עיצובים צעירים וחדשניים. העיצובים העממיים מתחברים לעיצובים החדשים ויוצרים יחדיו את המילה הנכונה ומדגישים עד כמה המוצרים עומדים במבחן הזמן ונראים אופנתיים.

פמוטים. מיכאל כץ,
ארט יודאיקה/מיכאל כץ

הפונקציונאליות לצד העיצוב באים לידי ביטוי בפריטים השונים מבית ארט יודאיקה, אחת החברות הגדולות בתחום, בעולם, אשר בראשה עומד המנכ"ל גבי אקשטיין החל מיום שייסד את החברה.

אקשטיין רואה בחברה את מפעל חייו וגאה על כך שהצליח להנחיל לרבים את ההקשר בין מוצרי היודאיקה, לפריטים עיצוביים שכדאי שמשהו מהם יהיה בכל בית. "הנגיעה בתחום העיצוב בפריטים נצחיים שנשאים במסורת היהודית מזה מאות שנים, קשורים כל כך באספקט התרבותי, ומכאן שיש אינסוף אפשרויות לעיצוב. אני אוהב את העיסוק בטקסים היהודים גם של היום והדבר מופיע ונוכח בפריטים שאנו מעצבים", הוא אומר.

היות ומוצרי יודאיקה משרתים הן את הבית והן את הנפש לאורך שנים ולעיתים גם כמה דורות חשוב להכניס נשמה לתוך המוצרים. מוצרי היודאיקה משלבים הרבה רגש וצריך להתחבר אליהם כדי שגם ישתלבו בתוך העיצוב הביתי. "אנחנו מאוד אוהבים להיות עם אוזן קשבת ללקוחות המשתפים בחוויות, ברצונות ולנו חשוב לתת מענה גם לכך ולעצב פריטים בהתאם לבקשות וצרכים. מוצרי היודאיקה בעיניי מתאימים בדיוק רב לשימושים המסורתיים, אבל פורצים את הגבולות אל עבר העכשוויות האוניברסלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ליצנים. מיכאל כץ,
ארט יודאיקה/מיכאל כץ

גבי מדבר בהרחבה על האופן שמתגבש בעת עיצוב הפריטים, הרעיונות המובאים, הגרפיקאים שמתכננים , עד שנולד מוצר חדש ומסוגנן במפעל השייך לחברה - "הכול כחול- לבן כרוח היודאיקה".

האלמנטים של שבעת המינים, כמו רימון וחיטה, בתוספת של שושנים מעשירים את המראה וכעת התווסף סגנון חדש של אותיות מובלטות היוצר מראה אלגנטי. אקשטיין בוחר להתמקד, למשל, על הפמוטים המוצעים המשלבים שלל חומרים כמו זכוכית מהודרת, בד ועור ועל מבחר החנוכיות, 500 דגמים שונים המשלבים זכוכית מנצנצת בתוספת סביבונים במקום הכנים בצבעי ים או בצבעוניות עזה ומעורבת, שיוצרים מראה אופטימי ועליז. גם כאן משתלבים הרימונים בדמות הכנים והופכים את החנוכייה לפריט נוי נדרש גם ביום יום.

אקשטיין, שהיה אחד מחברי להקת התרנגולים, הפך לתעשיין והאהבה שלו למוסיקה ואמנות היא זו שהביאה אותו אל עבר העיצובים המיוחדים, עיצובים מתנגנים וזורמים בפלואידיות דרמטית. גבי הוא גם אומן בכתיבה מיניאטורית והוא כתב את כל ספר עובדיה על גבי קליפת ביצה. בכל הזדמנות הוא מציין שאינו דתי כלל ועיקר, אך הקשר למסורת מפעם בו בכל שעה ודקה.

חסידים. מיכאל כץ,
ארט יודאיקה/מיכאל כץ

ההומור שלו בא לידי ביטוי גם ביצירת סדרת פסלי הכלייזמרים שאותם עיצב האומן טר גוטמן ממשפחתו של נחום גוטמן. הנגנים מוצגים בדרך קומית ומשמשים פריט אספנים. כל אחת מהדמויות שונה, מנגנת בכלי אחר ומוסיפות אווירה חמה ומפנקת בחדר המגורים. "עולם היודאיקה הינו עולם של אינסוף ושל שלל אפשרויות שיתאימו לכל הבתים היהודים באשר הם בארץ או בתפוצות. בשורת ארט יודאיקה מיוצאת גם לחו"ל למדינות מו אוסטרליה, ארגנטינה, אוקראינה ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully