וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתרון חלומי? אם מארחים בשבועות - ממנגלים

העולם הדינאמי והטכנולוגי מוביל לשינויים תרבותיים רחבים וכך משתנה גם תרבות אירוח שולחן החג. אז מה חדש על השולחן בחג השבועות הזה? מה נגיש ואיך נעצב? מגבינת חלומי ועד פיצות, זה מה שתוכלו לעשות

גריל פחמים של Weber. יחצ,
אפשר הכול. גריל של Weber/יחצ

מסורות החגים לרוב, אינן עוברות בדרך כלל שינויים שכן הן אלו אשר שומרות על הזיקה שלנו לשורשים, יוצרת זהות ושייכות קולקטיבית. אך העולם הדינאמי והטכנולוגי בו אנו חיים, מוביל לשינויים תרבותיים רחבים וכך משתנה גם תרבות האירוח השולחן.

נדמה כי יותר מאשר הישראלים אוהבים לאכול בשר, הם אוהבים לנפנף על המנגל. אפילו תהליך רכישת הגריל, הפך כבר מזמן לטקס משל עצמו. המנהג מזוהה כמובן עם ימי העצמאות בעוד בחג השבועות לרוב, המכשיר החשמלי אשר יעבוד הכי קשה אצלנו בבית הוא כמובן תנור האפייה.

מגש בציפוי כסף מרדינגר. צחי קיבנשטיין,
מגש בציפוי כסף מרדינגר סטודיו מבית הצורפים/צחי קיבנשטיין

ארוחת החג החלבית והמסורתית עברה גם היא טרנספורמציה בשנים האחרונות יחד עם עולם הקולינריה והאירוח כולו והיא כבר מזמן אינה כוללת רק עוגות, מאפים וקיש. צריך להודות על האמת, תנור האפייה כנראה ימשיך להזיע הכי הרבה בחג הזה אך לאחרונה, טרנד הגבינות והפיצות על האש כובש את המדינה ומשדרג כל ארוחה ביתית חגיגית או פיקניק נעים בחיק הטבע. הקונספציה לגבי אופן האירוח בחג משתנה ואת זו החדשה מתחילים לאמץ יותר ויותר אנשים.

"אירוח של בשר על הגריל הפך מזמן לדפוס בילוי ואירוח ישראלי נפוץ, הן בשל קלות התפעול, הכנות קצרות מראש, וארוחה שמתבשלת אל מול האורחים. אולם, אנחנו מזהים כיום מגמה לפיה הגריל הופך פופולארי גם עבור מאכלים אחרים, לא בשריים כגון הכנת פיצות, ירקות ומאפים. תרבות האירוח בחצר ומחוץ לבית מחפשת גיוון ויצירת חוויה, התנסות במאכלים שונים ואימוץ קונספטים חדשים. Weber מובילה מגמה זו בעולם באמצעות מערכות GBS ו- Weber Crafted שמאפשרות צלייה, בישול, הקפצה ואפילו אפייה של מאכלים מגוונים, שניתן לשים על הגריל במקום אחת הרשתות, כמו פלנצ'ה, אבן שמוט לאפיית פיצה ומאפים אחרים, ווק להקפצה, סל לצליית ירקות ועוד ", כך אומר ירון הרשקו מנהל מותג הגרילים Weber בניין מוצרי צריכה היבואנית הרשמית של וובר בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רשת צלייה דו צדדית Weber. יחצ,
רשת צלייה דו צדדית של Weber/יחצ

אז אם כבר אנחנו מארחים בחג, מה כדאי לנו להכין להרשים את האורחים?

"כמובן הגבינה המושלמת לצריבה היא חלומי. היא תמיד תשמח לקבל צריבה וחום על המנגל. ניתן אפילו לחתוך את החלומי לקוביות ולשפד עם ירקות שאוהבים לצלות ואז בכלל מתקבלת חגיגה", כך מספרים לנו שחר ואורן, שפים ויוצרי תוכן קולינרי ברשתות החברתיות.

מגש בציפוי כסף מרדינגר, סטודיו הצורפים. צחי קיבנשטיין,
מגש בציפוי כסף מרדינגר סטודיו מבית הצורפים/צחי קיבנשטיין

"עוד רעיון כיפי זה להמיס גבינת קממבר אך לא ישירות על מנגל אלא לשים נייר כסף תחילה ואז על זה להניח את הקממבר, ככה נקבל גלגל גבינה מותך שממש אפשר לעשות ממנו פונדו כיפי שטובלים בתוך כל מה שאוהבים.

גבינה נוספת שאפשר לשלב על מנגל היא גבינת רקלט גבינה שוויצרית טעימה במיוחד, לכל מי שאי פעם ביקר בשוק חג מולד באירופה וראה גלגל גבינה ענק שמתיכים ושופכים על תפוחי אדמה, את אותו האפקט ניתן לשחזר גם על המנגל. מביאים אתכם מחבת קטנה ומניחים על המנגל מוסיפים את גבינת הרקלט עד שהיא מבעבעת ושופכים על תופסת שאוהבים".

מה חדש בתחום עיצוב השולחן?

עיצוב שולחנות החג הפך גם הוא לפרויקט לא קטן אשר רבים בוחרים להתעכב עליו ולשים דגש על הפרטים הקטנים. סגנונות העיצוב הפכו למגוונים וכוללים גם כאלו המלווים בסממני החג, פרחוניים, נורדיים ואחרים. בולטים במיוחד כלים בציפוי כסף וזהב אשר הופכים את ארוחת החג ליוקרתית ומרשימה הרבה יותר.

אבן פיצה מזוגגת Weber crafted. יחצ,
אבן פיצה מזוגגת Weber crafted/יחצ

"חג שבועות הפך בשנים האחרונות לחג האירוח . רובנו מתכנסים בחיק המשפחה או החברים באירוח קליל ונעים ותרבות האירוח מקבלת במה", מספרת אופירה גוטמן ברבי משנה למנכ"ל הצורפים. "לרוב המארחים מכינים שולחן חלבי מלא בכל טוב ומקפידים לעצב שולחן מוקפד בלווי סימני החג, פרחים ואלמנטים מן הטבע. חברות רבות משיקות לרגל החג קולקציות אירוח המשלבות, מגשי גבינות, קערות סלט, כלי הגשה וכמובן מגשי עוגות. העיצוב הוא בדרך כלל נקי עם שילוב מוטיבים של טבע המתכתבים עם מסורות החג".

  • עוד באותו נושא:
  • גריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully