וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביכורים: עיצובים ראשונים של סטודנטים לעיצוב פנים

חג הביכורים הוא הזדמנות מעולה לבדוק מה מתרחש במחלקות לעיצוב פנים ולסקור פרויקטים מעניינים של דור העתיד בעיצוב הישראלי.

שגרת בוקר בחלל ייעודי: עדן קיי

עדן קיי. יחצ,
עיצוב: עדן קיי/יחצ

הפרויקט של עדן קיי משנקר מגדיר מחדש את המונח form follows function (צורה בעקבות תפקוד) באמצעות תכנון חלל שעיצובו מונחה ע"י שגרת הבוקר של המעצבת. קיי תכננה חלל חיצוני ש"יתלבש" על ביתה האמיתי באמצעות "אדריכלות פרזיטית" ומתחלק ל-4 תת-חללים, כאשר כל אחד מהם עונה על צורך/מנהג אחר בשגרת הבוקר שלה: התלבשות, תפילה, בישול ארוחת בוקר, אכילה + תכנון היום.

עדן קיי. יחצ,
הפרויקט של עדן קיי/יחצ
עדן קיי. יחצ,
עדן קיי/יחצ

קיי משתפת שתהליך התכנון כלל עבודה בסקיצות בצבעי מים, בטכניקה המאפשרת לדמיין את האווירה בכל חלל ולשאול שאלות מנחות - כמה אור ייכנס? איזה סוג פתחים יפערו בו? מתי להשקיף על נוף?

בהרכבת החללים ה"טפיליים" על המבנה הקיים נלקחו בחשבון הנופים והגבהים של אזורים שונים בבית. למשל, לוודא שיש פניה לנוף בזמן האוכל או פניה מזרחה בעת התפילה.

הדגם הסופי נבנה מקרטון ביחס של 1:10 לתוכנית הגודל המקורית, אשר איפשר להיכנס לפרטים ולהרגיש באמת את החלק הפנימי של כל חלל.

תאורת מדבר: חסן שלעאטה

חסן שלעאטה. יחצ,
הפרויקט של חסן שלעאטה/יחצ

חסן שלאעטה מתילתן המכללה לעיצוב עיצב גוף תאורה השואב השראה מהמדבר ומבטא תנועה, רכות ומינימליזם. במחקרו התמקד שלאעטה בתופעת הקניון הנוצרת במדבריות כתוצאה מזרימה של מים ומייצרת ערוץ. בערוצים אלה ניתן לראות גרדיאנט של שכבות אדמה שונות בצבעים שונים.

חסן שלעאטה. יחצ,
חסן שלעאטה/יחצ
חסן שלעאטה. יחצ,
חסן שלעאטה/יחצ

אסתטיקה זאת תורגמה לגוף התאורה אותו עיצב שלאעטה בצורה האמורפית הרכה ובבחירה בעץ סנדוויץ' המדמה את שכבות האדמה בקניון המדברי. המוצר הסופי הינו גוף תאורה מוגמר ופעיל.

אוסף כאלמנט מבני ועיצובי: אריאל כרמי ושובל חיימוביץ

עיצוב אריאל כרמי ויובל חיימוביץ. יחצ,
עיצוב: אריאל כרמי ושובל חיימוביץ/יחצ

פרויקט דירת האוסף של אריאל כרמי ושובל חיימוביץ' משנקר חוקר את הקונספט של אוספים ומשלב אותם כאלמנט עיצובי בדירה, אשר יציג לראווה את האוסף אך גם יהיה בעל תפקיד פונקציונלי. האוסף מוצג כך שיהיה חלק מהיומיום בדירה, יאורגן באופן היררכי ויאפשר זוויות שונות של התבוננות. האוסף הנבחר עבור הדירה בפרויקט הוא אוסף של כדי חרס, אשר משולב בשלוש קומות הדירה באופן שונה.

עיצוב אריאל כרמי ויובל חיימוביץ. יחצ,
עיצוב אריאל כרמי ושובל חיימוביץ/יחצ
עיצוב אריאל כרמי ויובל חיימוביץ. יחצ,
עיצוב אריאל כרמי ושובל חיימוביץ/יחצ

בקומה א, אוסף כדים היסטוריים בעלי ערך סנטימנטלי, אישי ותרבותי, הושארו בצורתם המקורית ונערמו זה על זה כעמודים וכקיר משרביה חיצוני החוצץ בין חדר המדרגות לדירה ומשמש כתצוגה.

בקומה ב, חקרו הסטודנטיות את חומריות וצורניות הכד ע"י שימוש בשברי כדים מרוסקים, לצורך חיפוי הקירות והרצפה באזור השירותים והמקלחת ובמעלית המקשרת.

בקומה העליונה אוסף כדי אמנות, ללא ערך היסטורי אך בעלי ערך עיצובי, אשר הושארו שלמים אך שינו את ייעודם לגופי תאורה. צורות מגוונות של כדים בעלי פתח שונה נתלו בגבהים משתנים ע"מ לייצר שכבתיות בתאורה. גופי התאורה משמשים לתאורת קריאה לצד המיטה, תאורה לצד ארון הבגדים ותאורה לפיר המעלית.

מרוב יער לא רואים את הבית: דניאלה לדניוב

דניאלה לדניוב. יחצ,
עיצוב: דניאלה לדניוב/יחצ

דרישות הקורס בו השתתפה דניאלה לדניוב מתילתן מכללה לעיצוב היו לעצב דופלקס אשר יותאם ללקוח ספציפי. הסטודנטית בחרה כלקוחה בשחקנית לילי קולינס, עליה עשתה תחקיר מעמיק הכולל בחינת ראיונות עמה ואת הרשתות החברתיות שלה. מטרת התחקיר היתה לעמוד על אורח חייה, התנהלותה והעדפותיה האסתטיות על מנת שאלו ינחו את עיצוב הבית. התחקיר מצא כי קולינס אוהבת פרטיות, לטייל בטבע ולעשות קמפינג בשטח, וכאשר אינה בעבודה מעדיפה לנהל אורח חיים שקט ורגוע. לדניוב בחרה להתחשב בפרמטרים אלו ועיצבה עבורה בית יער אשר משתלב בטבע והטבע משתלב בו, בסגנון כפרי.

דניאלה לדניוב. יחצ,
דניאלה לדניוב/יחצ

הבחירות העיצוביות כללו שימוש נרחב בעץ כחומר טבעי המשתלב בסביבה המיוערת בה ממוקם הבית, וכן שילוב של פטיו פתוח אשר אינו מופרד בחציצת זכוכית, כך שהטבע קיים באופן מוחשי ממש בין כותלי הבית.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully