וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד אור הבוקר רק נרקוד ונאהב: המכנה המשותף בין ריקוד לאדריכלות

יהודית שניידר, טור אורח

22.5.2023 / 14:22

"תמיד אהבתי לרקוד, הריקוד הוא חלק מהאני מאמין שלי. לאחר שנים רבות של ריקוד בלט קלאסי, והתעסקות באמנות, הגיע הדבר האמיתי - האדריכלות והעיצוב". יהודית שניידר, בעלת משרד אדריכלות, מספרת על המעבר בין שתי האהבות הגדולות של חייה

יהודית שניידר, וילת נופש בצפון. עודד סמדר,
תעשי רק מה שאת אוהבת. בית נופש, תכנון ועיצוב יהודית שניידר/עודד סמדר

תמיד אהבתי לרקוד, הריקוד הוא חלק מהאני מאמין שלי. חלק ממי שאני. לאחר שנים רבות של ריקוד בלט קלאסי, והתעסקות באמנות, הגיע הדבר האמיתי - האדריכלות והעיצוב.

בצעירותי הייתי רקדנית בבלט הישראלי וכן מורה ורקדנית בסטודיו של רינה שיינפלד. לצד הריקוד, גם הציורים היו חלק מהילדות שלי. למדתי בתלמה ילין במגמת אמנות פלסטית.

הריקוד בנוי משפה של הגוף ביחס לחלל, האדם והחלל יוצרים שפה משותפת - זה הריקוד על "רגל אחת". אני רואה את ההקבלה בין העולמות, הגישה לחלל בעולם העיצוב והאדריכלות, לצד הגישה לחלל בעולם האמנות והריקוד.

הדמיה בית דרוזים, תכנון ואדריכלות יהודית שניידר. יחצ,
בית במגזר הדרוזי, הדמיה יהודית שניידר/יחצ
תכנון יהודית שניידר. שרון צרפתי,
תכנון יהודית שניידר/שרון צרפתי

ההחלטה לעזוב את עולם הריקוד והאמנות, נבעה מאחר והעיצוב ואדריכלות אינם פגי תוקף ואינם תלויים בגיל. נהפוכו, מקצועות שאני יכולה להתבשל, להעשיר ולהתפתח בהם. אני רואה באדריכלות ועיצוב - אמנות לכל דבר. יש לי לקוחות שאומרים לי שאני אמנית בכובע של מעצבת.

היכולת שלי לקלוט את הלקוח באופן אינטואיטיבי, לתפור את הפרוייקט. זה מתחבר למשהו פנימי לחלק האמנותי והיצירתי שבי, שמאפשר לי להבין את הצרכים הסביבתיים, את הנראות, את הפרקטיקה מבחינה תכנונית, ולהגיש ללקוח את התכניות לאחר חודש.

תכנון יהודית שניידר. עודד סמדר,
תכנון יהודית שניידר/עודד סמדר
פרספקטיבה. יהודית שניידר. יחצ,
פרספקטיבה. יהודית שניידר/יחצ

כל לקוח מקבל המחשה ידנית, פרספקטיבה, נקודות של הפרויקט. אותה המחשה גם היא נותנת ביטוי לחלק האמנותי שבי. הרבה מאוד אינטואיציה עובדת בכל פרויקט ופרויקט, ואז נכנסים למשוואה חומרים, ומידות ויחס. ההמחשה הידנית מאפשרת ללקוח להתחבר ולהבין. מחליטים ומתקדמים מכאן למבנה הסופי. אותה המחשה היא מאוד ייחודית ושונה בעולם העיצוב והאדריכלות ונובעת מהחיבור שלי לאמנות.

הריקוד מאפשר לי היום להבין היטב את החלל ואת הקשר שלו עם הלקוח. אני קוראת את המגרש ונתוני השטח ומבינה בעזרת יכולות הריקוד והציור, למקסם את תנאי המגרש לפי הצורה והכיוונים שלו. חשיבה מחוץ לקופסא. לדוגמא בניתי ללקוחות על מגרש עם טרפז מוזר, ויצרתי ממנו משחק גיאומטרי שהוא לא מלבני. הלכתי עם הקווים של הטרפז כדי למקסם את הבית. חשוב שהבית יישב יפה על הצורה של המגרש, שימקסם בצורה מדוייקת את הנוף.

אדריכלות יהודית שניידר, וילת נופש בצפון. עודד סמדר,
אדריכלות יהודית שניידר, וילת נופש בצפון/עודד סמדר
האמנות ניכרת, יהודית שניידר. יחצ,
האמנות ניכרת, יהודית שניידר/יחצ

אני חושבת שהאמנות והריקוד אפשרו לי להגיע למגוון עצום של מגזרים, בין היתר אני בונה בימים אלה בתים למגזר המוסלמי, החרדי, הדרוזי ואפילו הבדואי. כל מגזר מגיע עם המסורות והאפיונים שלו, אין לי ספק שהמוח האמנותי והדמיון המפותח, מאפשרים לי לדבר לכל אחד בשפה שלו. אנחנו כבר לא מסתפקים בחדרים רגילים. אלא מחדשים ומפתיעים עם חיבורים בין צבעים, חומרים .

יהודית שניידר היא בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully