וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתייחסו אליו יפה: הקיר שמאחורי המיטה שלכם הוא הרבה יותר מסתם קיר

אחד החלקים החשובים ביותר בחדר השינה הוא הקיר הנמצא מאחורי ראש המיטה. בעזרת תכנון מקדים ושילוב של צבע, תאורה ואביזרים נוספים, הוא ייתן את הטון העיצובי לחדר כולו

עיצוב נעמה רודין, באדיבות נירלט. דנה סטמפלר, חברת חשמל
עיצוב נעמה רודין, באדיבות נירלט/חברת חשמל, דנה סטמפלר

הפריט הדומיננטי ביותר בחדר השינה הוא, כמובן, המיטה עליה אנו ישנים. עובדה זו נובעת מהיחס שבין גודל המיטה לגודל חדר השינה - חדרי השינה המודרניים הם לרוב קטנים ואילו המיטה היא לרוב גדולה, ולכן היא תופסת את עיקר החלל.

עובדה זו משפיעה על עיצוב חדר השינה, שכן היא מצמצמת את מספר האפשרויות העומדות לרשותנו, כאשר אנו מבקשים להתאים את החדר לסגנון המועדף עלינו. מי שנמצא לעזרתו הוא הקיר שראש המיטה צמוד אליו - עיצוב נכון של הקיר הזה יכול להשפיע באופן דרמטי על המראה והתחושה בחלל.

מיטת נוער מתכווננת עלמה, להשיג בעצמל'ה. שחר פליישמן,
מיטת נוער מתכווננת עלמה, להשיג בעצמל'ה/שחר פליישמן
נירלט. תמוז רחמן,
קיר בצבע של נירלט/תמוז רחמן

"הקיר שמאחורי ראש המיטה, בשילוב גב המיטה, הם מאוד משמעותיים בעיצוב החדר", מסבירה שרון לשם, מנהלת קשרי אדריכלים בחברת נירלט, "מאחר והם הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לחדר". אם חשבתם שצריך להשקיע בגב מיטה כדי להשפיע על העיצוב, אתם טועים: "אין צורך לרכוש גב מיטה מסוגנן ויקר כדי ליצור את המראה המבוקש. אפשר לייצר את העניין בעזרת אמצעים אחרים". עוד מציינת פרגר כי "המודעות לסטיילינג גוברת בשנים האחרונות והיום, בתקציב לא גבוה במיוחד, על ידי צביעת הקיר, שילוב של טפט ואביזרים מסויימים, אפשר לשדרג את החדר בצורה משמעותית".

הדבר הראשון שכדאי להתייחס אליו הוא הצבע שבעזרתו צובעים את הקיר שמאחורי ראש המיטה. לדברי לשם, "אם גב המיטה הוא מאוד דומיננטי בצבעוניות שלו ובחומר ממנו הוא עשוי, חשוב לייצר איזון על ידי בחירה של צבע רקע מתאים. למשל, אם מדובר במיטת ברזל שחורה עם גב מיטה תואם, כדאי לבחור בגוון בהיר, שיבליט את גב המיטה ולא יתחרה איתו".

אחד הדברים שלשם מדגישה הוא חופש הבחירה. "אנשים רבים מפחדים לצבוע את הקיר בצבע כהה, בגלל הדעה האומרת שצבע בהיר מגדיל את החלל. אפשר לשבור את המיתוס - צבע כהה אינו מקטין, אלא מייצר תחושה של עומק ודרמה, ונותן חמימות ואינטימיות. בבתי מלון מסוגננים אנו נהנים מהעיצוב של החדרים, שלרוב משלבים צבעים כהים".

Beller, עיצוב רינת אברהם, באדיבות רב בריח. יחצ,
Beller, עיצוב רינת אברהם, באדיבות רב בריח/יחצ
מתלה משולש מקרמה, 69 שקל, להשיג בעצמל'ה. שחר פליישמן,
מתלה משולש מקרמה, 69 שקל, להשיג בעצמל'ה/שחר פליישמן

בצד היותו חלק דומיננטי בעיצוב החדר, הקיר שמאחורי ראש המיטה משמש לצורך פונקציונאלי. הכוונה היא לאפשרות למקם עליו מנורות, היכולות לשמש הן לקריאה ולהן לעיצוב.

נעמה רודין אשר, מעצבת , אומרת כי חשוב לתכנן את עניין התאורה מראש, במיוחד כאשר מדובר בבנייה של בית או בשיפוץ של בית קיים. "אם מחליטים לשלב מנורות על הקיר כדי שישמשו לקריאה או כדי להאיר את החלל, צריך להכין את התשתית לכך". רודין, מוסיפה: לרוב ממקמים שני גופי תאורה על הקיר מעל המיטה או ממקמים שני גופי תאורה היורדים מהתקרה לכיוון צידי המיטה. ואפשר לבחור בכיוון שאינו סימטרי ולתלות בצד אחד מהקיר ובצד השני להשתמש במנורה שולחנית או עומדת זה יוצר מראה מעניין, מגוון ולא סימטרי".

עצמל'ה מיטה דגם שחר, 3,395 שקל. שחר פליישמן,
עצמל'ה מיטה דגם שחר, 3,395 שקל/שחר פליישמן

לדברי רודין, ישנם דברים שחשוב לשים לב אליהם. גובה המנורה שעל הקיר - יש להתחשב בגב המיטה. הגובה הנכון הוא 1.1-1.2 מ' מגובה הרצפה. חשוב גם להבין אם המנורה היא לאווירה או לקריאה - למי שקורא עדיף לבחור בגוף תאורה המספק אור ממוקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully