וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממבנה רעוע לפנינה קטנה: המהפך של דירת 40 מ"ר

אליס בארץ הפלאות התמקמה בגדרה? אם לשפוט על פי התמונות, כנראה שכן. ברוכים הבאים לביתה הקטנטן והמקסים של אישה בשנות ה-40 לחייה, שממוקם באחת השכונות הוותיקות של המושבה גדרה. מרב רם, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין, תכננה סביבת מגורים צבעונית

תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
תוצאה סופית. עיצוב מרב רם/הדר קמינסקי
  • עבור: אישה בשנות ה-40 לחייה
  • היכן: גדרה
  • השטח: 42 מ"ר+ מרפסת בת 10 מ"ר
  • עיצוב פנים והלבשה: מרב רם, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין
  • צילום: הדר קמינסקי

באחת השכונות הוותיקות של גדרה - מושבה שהפכה בשנים האחרונות לפסטורלית במיוחד, ומאחוריה עבר והיסטוריה - ממוקם בית חמוד וצבעוני שמיד מעלה חיוך על הפנים: זה הוא ביתה של מנהלת קשרי לקוחות בחברה העוסקת בתחום האסתטיקה- פאשניסטה מלאת סטייל, חובבת לבוש ססגוני, עיצוב, פרחים, צמחים וטבע שבאו לידי ביטוי בתוצר הסופי.

"יחידת הדיור, שבמשך שנים ארוכות היתה מושכרת, ממוקמת בשטח בו התגוררה בעבר סבתה, וכיום גרה שם אמה אליה היא מאוד קשורה", מסבירה מעצבת הפנים מרב רם שאמונה על הפרויקט. "לפני השיפוץ מצבה היה מאוד רעוע: כדירה מושכרת היא לא תוחזקה כראוי והחלונות המקוריים היו קטנים כך שנכנס לתוכה מעט מאוד אור טבעי. התשתיות היו ישנות לכן כחלק מהמהלך החלפנו את כל החשמל והאינסטלציה בבית, כמו גם את האלומיניום, הריצוף והדלתות. לשמחתי החלל היה פנוי, כך יכולנו לשלב מספר רב של בעלי מקצוע במקביל בכל רגע נתון ולקצר משמעותית את משך השיפוץ שארך בפועל כחודש וחצי".

תכנון ועיצוב מרב רם - תמונת לפני. אלבום פרטי,
לפני/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
אחרי/הדר קמינסקי

"מדובר בבית ישן מאוד לכן לא היו לנו תוכניות קונסטרוקטיביות- הכל התגלה תוך כדי תנועה. התקרה במרפסת שקעה לכן נהגנו במשנה זהירות בשינויים של קירות ופתחים, בנוסף לחוות דעתו של קונסטרוקטור כמובן. במקביל, חשוב היה לי לשמור על מעברים נעימים ורחבים דבר שהיווה אתגר לאור העובדה שמדובר בחלל מאוד קטן - תכנית העמדת הריהוט מדויקת והיכן שניתן, תכננתי קירות בעובי של 7 ס"מ שחסכו לנו מקום. התקציב שעמד לרשותנו היה מהודק לכן עשינו שימוש רב בצבע בקירות הפנים - פתרון שיצר אווירה נעימה במחיר יחסית נוח".

בעלת הדירה הייתה מעורבת בתהליך התכנון ולאחריו גם בשיפוץ, בבחירת הריהוט והסטיילינג. היא הייתה פתוחה מאוד לרעיונות כמו צביעת התקרות בגוון הקירות - בחירה לא טריוויאלית שייצרה אפקט ייחודי וצבעוני במרחב.

תכנון ועיצוב מרב רם - תמונת לפני. אלבום פרטי,
לפני/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
אחרי/הדר קמינסקי

"אחת הבקשות הראשונות היתה לעצב עבורה סביבת מגורים בסגנון כפרי ורך, בו כל פונקציה תקבל מקום משלה ובפרט אזור השינה. בתוך כך, היה לה מאוד חשוב לשלב ריהוט ואביזרים מבית סבתא כדוגמת השולחן שבפינת האוכל, כורסת סלון שקיבלה מקום של כבוד ופרטי ריהוט נוספים אותם שיפצה וצבעה בעצמה ושולבו במרפסת".

"זאת ועוד, היא ביקשה חלון צרפתי גדול שמשקיף לחצר מבעדו נגלית צמחיה צבעונית. המטבח, שקודם לשיפוץ היה סגור בחלל עם חלון קטן, עבר לאזור הזה, בו מיקמנו גם את פינת האוכל והחלון הרחב מכניס לשתי הפונקציות הללו שפע של אור. היה לה חשוב להקצות מקום לפינת עבודה עם שולחן רחב שתשקיף גם היא לגינה השופעת שנראית מבעד לחלון הצרפתי".

תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
תכנון ועיצוב מרב רם/הדר קמינסקי

הבית רוצף פרקט שמוסיף רובד של חמימות ורכות, כך גם הצמחים והפרחים שנשתלו בכדים צבעוניים ושולבו בכל פינה: "בכל מקום שניתן הרחבתי את החלונות כדי לתת לאור טבעי להיכנס. שילבנו את כל הפונקציות הדרושות למשפחה, במידה ויום אחד יצטרף שותף לחייה. שילבנו אביזרים ותמונות אותם אספה לאורך השנים".

"לכל חלל יצרנו פלטת צבעים משלו, כשהקו המנחה היה שימוש בגווני פסטל רכים. כל חלל נצבע במלואו- קירות ותקרה, בגוון הנבחר וגוונים של וורוד מופיעים במרבית החללים מכיוון שזה הוא הצבע האהוב עליה. עבור המטבח בחרנו בגוון ירוק פסטל לו שידכנו צבע סגול פסטל וידיות פליז שסייעו לנו ליצור אוירה כפרית. שולחן פינת האוכל הוא ירושה מהסבתא ולשמחתנו הוא השתלב נהדר במרחב הצבעוני. הוספנו לו כסאות בסגנון רטרו ומעל מרחף גוף תאורה מזכוכית ירוקה שמכניס ניחוח נוסטלגי".

תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
תכנון ועיצוב מרב רם/הדר קמינסקי
תכנון ועיצוב מרב רם. הדר קמינסקי,
תכנון ועיצוב מרב רם/הדר קמינסקי

"עבור הסלון רכשנו ספה מפנקת בצבע ורוד פסטל ולצידה שילבנו כורסא קלאסית מעץ אותה קיבלה מסבתה האהובה. שולחנות הסלון שנבחרו הם מודולריים במראה מעט מיושן ועל אחד מהם הנחנו עציץ גדול שמכניס מעט מהטבע הביתה.

"בחדר השינה יצרנו פתרון להצנעת חדר הרחצה; בעבר הכניסה אליו התבצעה מהחלל הציבורי ועתה לא התאימה בשל שינוי תצורת החללים. כדי להתגבר על העניין סגרתי את הקיר ושיניתי את אזור הכניסה לחדר הרחצה, פעולה שיצרה בדיעבד תחושה של חלל גדול יותר.

"עבור אזור השינה בחרנו טפט דרמטי וטקסטיל בגוונים רכים. פתחנו בו דלת שמילאה את החדר באור טבעי ומובילה לחצר פנימית בה הכל פורח. חדר הרחצה חופה באריחים גדולים שמייצרים תחושת מרחב והריצוף אותו בחרנו כולל דוגמא צבעונית שנאמנה לסגנון הכפרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully