וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית - יבש: מה קורה ביום המגבת הבינלאומי?

לכל אחת ואחד יש את המגבת שלהם, המרקם, הגודל ואפילו הצבע המועדף, בלעדיהם המקלחת היא לא אותה מקלחת. לכבוד יום המגבת העולמי, קבלו את המדריך המלא לבחירת מגבת גוף וכיצד נשמור על איכותה לאורך זמן

מגבת עם רקמה גרנאדה ערד טקסטיל. עדי גלעד,
מגבת עם רקמה גרנאדה של ערד טקסטיל/עדי גלעד

מגבות איכותיות הופכות כל מקלחת לחוויה מושלמת, אבל איך יודעים איזו מגבת מתאימה לכל מצב או לכל חדר? בחירת מגבות גוף נעשית על פי סוג הכותנה, סוג החוטים, צפיפות האריגה וגורמים נוספים שמשפיעים על איכותה.

לכבוד יום המגבת העולמי, בערד טקסטיל, הספקית הגדולה בישראל למוצרי טקסטיל, מגישים לנו את כל הטיפים ההכרחיים כיצד לבחור את המגבת האידיאלית וגם איך נשמור על איכותה ומרקמה לאורך שנים. כך תדעו לבחור מגבות איכותיות לכל המשפחה.

הכל טמון במשקל

חשוב לדעת כי איכות המגבת נמדד לפי משקלה. בדרך כלל כשהמשקל גבוה יותר, כושר הספיגה יהיה גבוה יותר בהתאמה. לרוב משקל המגבת מעיד על צפיפות האריגה, ככל שהאריגה צפופה יותר, כך מדובר במגבות רחצה איכותיות. מגבות עם נפח גדול יהיו ארוגות בשיטה שבה יש לולאות שתפורות ובולטות משני הצדדים שלה. הכלל הוא פשוט: ככל שיש יותר לולאות, הנפח של המגבות יהיה גדול יותר ולכן יהיו מסוגלות לספוג יותר.

מגבת נעם ערד טקסטיל. עדי גלעד,
מגבת נועם של ערד טקסטיל/עדי גלעד

להתאים מגבת למטרה

בחירה במגבת היא הרבה עניין של טעם והעדפה אישית. יש כאלו שיברחו במגבות כבדות משקל באופן יחסי ובעלות מרקם עבה ויש מי שיבחר במגבות קלילות ודקות, עדינות יחסית ואווריריות. יחד עם זאת, לאחר ובמהלך פעילות ספורטיבית, סביר להניח שתרגישו יותר בנוח להתנגב עם מגבת שאינה שוקלת הרבה.

טיפים לבחירת צבע

המפתח הוא להתאים את הצבע של כל מגבת, לסביבה שבה היא תימצא רוב הזמן. מגבות שתלויות בחדר האמבטיה, צריכות להשתלב בצורה יפה עם עיצוב החדר. לדוגמה, אם קירות החדר לבנים ובתוכו רהיטים בצבע שחור, מומלץ לבחור מגבת שחורה להשלמת המראה הפנימי של החלל או לחילופין צבע שונה שייצור ניגודיות ויחיה את החלל.

מעבר לצבעים כדאי להתייחס גם לתצורת המגבת. למשל, לחדר קלאסי מתאימה מגבת בעיצוב קלאסי, עם תפרים יפים, בעוד לחדר מודרני מתאימה מגבת ללא תפרים גלויים. יחד עם זה ולא פחות חשוב הוא הטעם האישי, שאתם בוחרים את הסט מגבות הבא תמיד תשימו לב לפרטים על המגבת, הצבע וכמובן שיתאים ליתר מוצרי הטקסטיל שבחרתם לחדר אמבטיה שלכם.

כל אחת והגודל שלה

שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון בבחירת מגבות הוא הגודל. אלו המידות הסטנדרטיות למגבות שונות: מגבת פנים 50/80 ס"מ, מגבות אמבט 70/130 ס"מ, מגבות ענק החל מ-90/140 ס"מ.

מגבת מונו זירו ערד טקסטיל. עדי גלעד,
מגבת מונו זירו של ערד טקסטיל/עדי גלעד

כיצד נשמור על המגבות לאורך שנים

אז בחרנו את כל המגבות שנדרשות לחוויית מגורים מפנקת ונעימה. עכשיו, רק נותר לתחזק אותן היטב, כדי שנוכל למצות מהן את המיטב שנים קדימה. אלו כמה טיפים קטנים ופשוטים שיעשו הבדל גדול.

  • לכבס את המגבות בנפרד. באופן גורף, מומלץ לייעד עבור המגבות שלנו מכונה משל עצמן. חשוב שנזכור, הבגדים שלנו נושאים עליהם ריכוז גבוה של חיידקים. כדי להבטיח שאלו לא יעברו מהגרביים והתחתונים למגבות שלנו, בעלות כושר הספיגה הגבוה, כדאי לבצע הפרדה ברורה בין הפריטים.
  • כל כמה זמן לכבס את המגבת? על אף התועלות הרבות שמביאות עמן המגבות, מדובר גם בכר פורה להצטברות חיידקים בבית. המבנה הייחודי של האריג, יכולת הספיגה והסביבה הלחה, כל אלו דורשים שנקפיד לכבס אותן לעתים קרובות. התכיפות האופטימלית לכיבוס המגבות הוא כל 3-4 יום. מומלץ לכבס בטמפרטורות גבוהות ולייבש אותן באופן יסודי.
  • לנער לפני הייבוש. אריג מגבת הוא בעל מבנה ייחודי. אם נתבונן בזכוכית מגדלת על הבד, נראה שהוא עשוי לולאות-לולאות. במהלך הכביסה, לולאות אלו משתטחות וכושר הספיגה של המגבת נפגם. ניעור הבד יפתח את הקשרים ויאפשר למגבות להתייבש מהר יותר ולשמר את יכולת הספיגה.
  • לכבס לפני שימוש ראשון. המגבות מגיעות מהמפעל לעתים קרובות עם ציפוי המעניק להן ברק. ציפוי זה משפיע משמעותית על יכולת הספיגה. כיבוס המגבות לפני השימוש, עם הגיען אלינו, יבטיח שנוכל למצות את המיטב מכושר הספיגה וליהנות מהן לאורך שנים.
  • טיפ אחרון: מגבות איכותיות באמת, מומלץ לחפש בחנות טקסטיל ייעודית. כך תוכלו ליהנות מכל העולמות - המגבות הטובות ביותר במחירים הטובים ביותר. אתם מוזמנים לרכוש מגבות ממומחים אמיתיים, שיעזרו לכם להתאים כל מגבת לייעוד שלה ולצרכים שלכם.
  • עוד באותו נושא:
  • מגבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully