וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחתם מהקורונה? ההשפעות שלה עדיין איתנו

ליעד יוסף, טור אורח

21.5.2023 / 9:08

הקורונה מרגישה כמו זיכרון רחוק מאוד, אבל נראה שהיא עדיין מותירה חותם גם על עולם העיצוב. איך זה בא לידי ביטוי? הנה כמה מהטרנדים הבולטים שנראו בשבוע העיצוב במילאנו

עיצוב ליעד יוסף עבור סוויס סיסטם. אור טייטלר,
כל הזמן בבית - ויש לכך השפעה. עיצוב ליעד יוסף/אור טייטלר

בחודש שעבר התקיימה תערוכת העיצוב במילאנו, אחת מתערוכות העיצוב הגדולות בעולם, אליה מגיעים אלפי מעצבים מכל העולם. דרכה אפשר היה לראות את המגמות החדשות בעולם העיצוב, שכבר רואים את הניצנים שלהם גם בישראל. הנה כמה מהם.

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

הקורונה מרגישה כמו זיכרון רחוק מאוד, אבל נראה שהיא עדיין מותירה חותם גם על עולם העיצוב. איך זה בא לידי ביטוי? בכך שהבית הפך להיות קן חמים הרבה יותר מזה שהיה קודם.

מאז הקורונה אנחנו נמצאים הרבה יותר בבית. אנחנו רגילים לעבוד בבית ולבלות בבית, ודרך זה הוא הפך למשהו הרבה יותר אינטימי מזה שהוא היה קודם. מבחינת עיצוב, בעבר היינו רואים מטבח מלבני וסלון מלבני ששידר לנו משהו קר. הבתים החדשים הם יותר מעוגלים ודרך העיצוב המחודש שלהם אנחנו חשים בהם יותר חמימות. מקום עגול הוא מקום הרבה יותר משפחתי ויותר מזמין. שפה עגולה בעיצוב מזמינה מאוד בעיצוב שלה ובצבעוניות שלה. אם מקום מלבני יוצר תחושה של מוזיאון שבו מותר לראות אבל אסור לגעת, מקום מעוגל הוא כזה שבו אנחנו יכולים ליהנות מהמגע עם הבית, עד כדי כך שלא אכפת לנו שהילד יאכל חטיפים בסלון, ולא יידרש לאכול בפינת האוכל עם צלחת כפי שהיה בעבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דגם קוקון, סוויס סיסטם. יחצ,
דגם קוקון של סוויס סיסטם/יחצ

הדבר הנוסף שמאוד בולט לעין הוא השילוב של חומרים ושילוב של צבעים. אם בעבר היה לנו מאוד מאוד חשוב שהספות יהיו תואמות לשטיח שיהיה תואם לשולחן בסלון שיהיה תואם לשולחן שעליו יושבת הטלוויזיה, הרי שכיום הנטייה היא ליצור שילוב של חומרים. הטרנד החדש הוא שילוב של אביזרים שעשויים מאבן מול שיש שיוצרים ניגודיות והופכים למעניינים לעין.

ומה לגבי עיצוב של חללים קטנים? כיום הדירות בבתים משותפים הן קטנות יחסית, והגודל בא על חשבון גודל החדרים. מצד שני אנחנו עדיין צריכים ארון בגדים ומיטה בגודל המתאים. אז מה עושים? איך מגשרים על הפער בין חדר קטן לצורך במיטה סטנדרטית? מסתבר שכיום אפשר להכניס לחדר השינה מיטות קטנות שלא חונקות את החדר. הקוטן בא לידי ביטוי במסגרות קטנות למיטה, במיטות שזהות בגודלן למזרן, ברגלי מיטה צרות שיוצרות תחושה שהמיטה ממש מרחפת, ובשידות שבמקום להיות צמודות לרצפה הן תלויות על הקיר. כל אלה מעניקים לחדר תחושה של מרחב.

עיצוב ליעד יוסף. יחצ,
עיצוב ליעד יוסף/יחצ

ולבסוף עוד אנקדוטה מעניינת. גם בעולם העיצוב לא ניתן שלא לדבר על הבינה המלאכותית שהפכה להיות מדוברת בהקשרים שונים. דמיינו לעצמכם בינה שתשאל אתכם שאלות שונות ומשונות על עצמכם ולבסוף תשקלל את כל מה שאמרתם, ותתאים לכם את הריח הנכון לחדר השינה שלכם? יותר מזה, היא גם תקבע ריח מסוים כשאתם נמצאים לפני השינה, ריח אחר כשאתם קמים בבוקר, ריח מסוים לימות החול וריח אחר לסופי השבוע. נשמע מדהים נכון? אז יש כבר חברה שזה מה שהיא מפתחת, ובקרוב הריחות שתקבלו ייקבעו לא על פי הבישום שתכניסו לחדר, אלא על פי בינה מלאכותית.

ליעד יוסף, מעצב פנים, הוא חבר בנבחרת המעצבים של חברת Swiss System ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully