וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור מצעים איכותיים למיטה שלכם?

מרקו אברג'יל, טור אורח

17.5.2023 / 16:56

כולנו אוהבים להיכנס למיטה בסוף יום ארוך הישר למגע מצעים רכים ומפנקים, אך האם אנחנו יודעים לבחור את המצעים הטובים ביותר עבורנו, כאלה שהם גם במחיר המתאים? מומחה הטקסטיל מרקו אברג'ל הכין לכם צ'ק ליסט

חדר שינה עם הפרדה שקופה לחדר רחצה אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
שינה צריכה להיות איכותית. אדריכלות ועיצוב חדר שינה - רון שפיגל/אלעד גונן

שינה. היא חשובה לבריאותנו, אנחנו מחכים לה מידי יום ובאמת לא יכולים בלעדיה. כדי שהשינה שלנו תהיה מושלמת, לצד מזרון איכותי, עבור מרבית האנשים חשוב שגם המצעים עליהם הם ישנים בכל לילה יהיו רכים, נעימים ומפנקים. אז רגע לפני שאתם ממהרים לחנות הקרובה אליכם במטרה לרכוש סט מצעים חדש- קבלו רשימה של אלמנטים שאתם צריכים.

סוג הבד

ראשית נבחר את סוג הבד. ישנם מספר רב של בדי מצעים: כותנה, פוליאסטר, פוליכותנה (תערובת של כותנה ופוליאסטר), במבו, טנסל, פישתן ועוד. מיותר לציין שבד הכותנה המתאים ביותר לאקלים הישראלי ומחירו סביר. למרות הפיתוי במחיר, אני ממליץ שלא לרכוש מצעים מסוג בד פוליאסטר היות ובמצעי פוליאסטר אתם בעיקר תזיעו לאורך הלילה.

מצעי הפרימיום של ינאי פרישר גוטמן. בכל סט ארבע ציפיות. אורי אקרמן,
ואם בכל זאת רוצים להשקיע - מצעי הפרימיום של ינאי פרישר גוטמן, בכל סט ארבע ציפיות/אורי אקרמן

צפיפות האריגה

לאחר שבחרנו את סוג הבד נצטרך לבחור את צפיפות האריגה. בדרך כלל הצפיפות מצוינת על גבי האריזה במספר המתאר את צפיפות החוטים לאינצ' רבוע (TC =threads count ). רוב המצעים הנמכרים בארץ הם בצפיפות של 220 או 144 חוטים לאינצ' רבוע. ככול שצפיפות החוטים גבוהה יותר, כך הבד יותר רך ונעים ועמיד לכביסות רבות. ניתן למצוא במותגים החדשים (בעיקר ברכישה און-ליין) צפיפות גבוהה יותר שאיכותן מעולה. בארץ ניתן למצוא מצעים עם צפיפות של עד 500 לאינצ' רבוע, אך אציין שבד צפוף יותר גם מעט כבד ומאד לא נוח בכביסות. בבדים עם צפיפות גבוהה משתמשים בסיבי כותנה ארוכים יותר שהם רכים ונעימים יותר והבדים בצפיפות נמוכה נארגים בסיבים קצרים יותר שאיכותן נמוכה יותר.

סט מצעים פרקל שמפיין של ערד טקסטיל. עדי גלעד,
מצעי 100 אחוז כותנה של ערד טקסטיל/עדי גלעד

סוגי אריגה

נעבור לסוגי האריגה. כולנו יודעים שבדים נארגים בצורה של שתי וערב אך גם כאן יש אפשרויות שונות מהן ניתן לבחור.

  • אריגת סאטן - מרבית הלקוחות מתבלבלים ובטוחים שבד סאטן הוא איכותי ועשוי מכותנה, אך זוהי טעות. האמת היא שמדובר בשיטת אריגה שניתן לארוג מכל סוג חוט. היתרון באריגת סאטן הוא מעט הברק שנראה על הבד והעובדה שהיא נותנת חוזק נוסף לבד.
  • אריגת פרקל - אריגת חוטים בצורת שתי וערב כמו שכולנו למדנו בבית הספר.
  • ג'רסי (סריגה) - בשנים האחרונות אנו מוצאים בחנויות עוד ועוד מצעי ג'רסי שלא מעט לקוחות אוהבים ואכן נתח השוק שלהם הולך וגדל. מדובר בבד סרוג, לא ארוג ומיוצר ברובו (כ-95%) מסיבי כותנה ומעט סיבי לייקרה אשר מקנים לו גמישות ומתיחות בהצעת הסדינים על המזרונים , בד זה דומה מאד לבד טריקו מכותנה.
  • חשוב לדעת- לא כל סאטן הוא כותנה! זיכרו זאת במיוחד בימים אלו, בהם הרשתות והשווקים מנסים לבלבל אותנו. אני נתקל בלא מעט לקוחות שמבקשים מצעים מסאטן מפני שהם חושבים שסאטן זה תמיד מכותנה.
מצעי ג'רסי של סוהם. יחצ,
מצעי ג'רסי של סוהם. איכות גבוהה, מחיר נמוך יותר/יחצ
מיטה סטודיו ארז לוי, עיצוב ינאי פרישר גוטמן. אורי אקרמן,
מיטה סטודיו ארז לוי, עיצוב ינאי פרישר גוטמן/אורי אקרמן

מחיר

מחיר המצעים מושפע בעיקר מסוג הבד (כותנה, פוליאסטר וכ"ו) וצפיפות החוטים. לצורת האריגה אין כלל השפעה על המחיר כך שמצעים בצורת אריגה סאטן או פרקל, מחירם אמור להיות זהה, בהנחה שסוג הבד וצפיפות החוטים זהה.

אז כמה כדאי לשלם על מצעי המיטה שלנו? בישראל, מחירי המצעים יקרים מאד בהשוואה לחו"ל. ניתן ללמוד מהדוחות הציבוריים של החברות הגדולות שאופנת הבית רווחית הרבה יותר מהביגוד ובכלל.

כפי שציינתי, מרבית המצעים הנמכרים בארץ הם מכותנה ובצפיפות של עד 220 ומחירם לפני הנחות לרוב בין 600-700 שקל. אני ממליץ לקנות רק במבצעים ולא לשלם יותר מסכום של 300-350 שקל לסט למיטה זוגית. ניתן למצוא במחירים זולים יותר של עד 250 שקל אך חשוב לוודא שמדובר ב-100% כותנה. אוסיף ואומר כי לרוב, מחיר מצעים מסוג ג'רסי זולים בכ-20% ממצעים ארוגים.

מרקו אברג'ל. יחצ,
מרקו אברג'יל/יחצ

המצעים הנעימים ביותר (צפיפות של 300-500 לאינצ' רבוע) יכולים להגיע למחירים של עד 800 שקל אך גם כאן מומלץ לקנות רק במבצעים ולא לשלם יותר מ-500 שקל.

כותנה מצרית - הכצעקתה?

מצעים בצפיפות מעל 300 חוטים לאינצ' רבוע נארגים בחוטים עם סיבים ארוכים. חוטים אלה נסרקו והוסרו מהם כל הסיבים הקצרים ("כותנה סרוקה")- מונע את הפילינג והשִׂעוּר של הבד.

אני נשאל רבות על איכות הכותנה המצרית. אכן הכותנה המצרית ידועה באיכותה בעיקר בגלל אורכי הסיבים שנקראים extra-long staple fibers , אך כבר כיום ניתן למצוא איכות סיבי כותנה שדומים מאד באורכם לכותנה המצרית ובעיני אין כדאיות לשלם 30% יותר.

אנקדוטה לגבי כותנה מיצרית - לפני כ-5 שנים נתבעה רשת שיווק ענקית בארה"ב על הטעיית צרכנים כאשר על מצעיה היא מצהירה בתווית מיוחדת שהבד מיוצר מכותנה מיצרית אך למעשה מדובר בכותנה רגילה. התביעה הגיעה לפשרה של מיליונים רבים ונפילות בבורסה של לא מעט ספקים. בזמנו כ-30% מהמשווקים פרסמו שמוצריהם עשויים מכותנה מיצרית ובפועל רק פחות מחצי אחוז מהצריכה העולמית הייתה כזו. מאז רוב המשווקים נמנעים מלהטעות או לרמות את הלקוחות. כיום נדיר למצוא מצעי מיטה שעשויים מכותנה מצרית מקורית ואם מצאתם סביר להניח שתשלמו כ-30% יותר על מצעים אלו.

סט מצעים עצמל'ה. שחר פליישמן,
חשוב להקפיד גם לילדים. סט מצעי 100 אחוז כותנה של עצמל'ה/שחר פליישמן

מרקו אברג'ל הינו מומחה בתחום הטקסטיל והקוסמטיקה, בעל עסק עצמאי למכירת טקסטיל B2B ומכהן כמנכ"ל משותף של rapour, מותג קוסמטי מבוסס ריח המיועד להעצמה אישית. אברג'ל בעל 30 שנות ניסיון בניהול, שימש בעבר כסמנכ"ל תפעול של החברות המובילות במשק ביניהן נטפים ועלבד, וכיהן כמנכ"ל חברת אופיס טקסטיל.

  • עוד באותו נושא:
  • מצעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully