וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימה נדירה: כך נראה מלון הקפסולות שכבש את תל אביב

טרנד "מלונות הקפסולה", שהחל במזרח הרחוק, כובש את תל אביב. אז איך יוצרים 'וייב' צעיר במלון קפסולות? למי זה מתאים ומי יכול לוותר על החוויה, ואיך ממקסמים את המרחב תוך שמירה על נוחות מרבית?

מלון הקפסולות שכבש את תל אביב. אסף פינצ'וק,
וכמה זה עולה? מלון הקפסולות החדש בתל אביב/אסף פינצ'וק

אחת מהדרכים ליהנות כשיוצאים לחופשה, היא הזמנת מלון מפנק ואיכותי, שעונה על הצרכים של הלקוח ועל מטרות החופשה. טרנד חדש בעולם התיירות מציע אכסניה קצת אחרת לנופשים: מלון "קפסולות". הרעיון העומד מאחורי מלון מסוג זה הוא השכרה של מגוון חללי שינה - חלקם קטנים וחלקם קצת יותר מרווחים - למטרת שינה והתארגנות בלבד.

לא עוד מיני-בר מיותר או טלוויזיה עם ערוצים מיושנים, אלא אך ורק מה שצריך כדי שהחופשה תהיה פרודוקטיבית ומדויקת. לקוחות רבים מעדיפים חווית אירוח כזו, כמובן משום שהמחיר זול בהרבה מכל מלון אחר - אבל לא רק.

מלון הקפסולות שכבש את תל אביב. אסף פינצ'וק,
מלון הקפסולות שכבש את תל אביב/אסף פינצ'וק

אסף סלומון, מעצב ואדריכל מלון הקפסולות "The O Pod" מסביר: "מלבד המחיר הזול, יש את עניין הפרודוקטיביות. כשאדם מגיע לעיר מסוימת לנסיעת עסקים, הוא רק צריך מקום 'לשים תראש'. בשביל זה, אין צורך ברום סרוויס מפנק או חדר גדול מדי, אלא מיטה וחדר שיכולים לספק את צרכיו. יתרה מכך, מלונות כאלה מושכים אנשים בעלי 'וייב' מסוים, קצת כמו אכסניות או הוסטלים לצעירים - אבל בדרך יותר מתוחכמת, יוקרתית ונוחה. השמירה על הפרטיות פה היא גבוהה יותר מאשר בהוסטל בו אתה חולק חדר עם עוד ארבעה אנשים, ובכל זאת אתה לא מרגיש ש'שרפת את הכסף שלך' ".

מלון הקפסולות, אותו עיצב סלומון, שוכן בשדרת המלונות שעל הטיילת בתל אביב. מצד אחד, יש בו נוף לים ואווירת חופשה, ומצד שני - הוא ממקסם את המרחב לטובת מיטות. בשטח של 900 מ"ר ממוקמות לא פחות מ-130 קפסולות (!): חלקן מתאימות ליחיד, באורך של שני מטרים, רוחב של 1.20 ס"מ וגובה של 1.20 ס"מ, חלקן זוגיות וחלקן מפנקות אף יותר - קפסולות כפולות עם מרפסות פרטיות לים, בהן ניתן, שימו לב, גם לעמוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מלון הקפסולות שכבש את תל אביב. אסף פינצ'וק,
מלון הקפסולות שכבש את תל אביב/אסף פינצ'וק

האתגר הגדול של המעצבים היה להצדיק את אחזקת המלון באמצעות דו"ח כלכלי חיובי. כך הוכנסו לכל שני מ"ר - שלוש קפסולות. אתגר נוסף היה התאמת הנגישות של מלון הקפסולות: "החוק בישראל מחייב ליצור מספר מסוים של חדרים מונגשים. לכן, חלק מהקפסולות שלנו גם מתאימות לנכים, כך שאפילו מי שמתמודד עם אתגרים פיזיים יכול ליהנות מחוויה זו", אומר סלומון.

את הקפסולות עיצב סלמון בהשראת הטרנד שהגיע מהמזרח הרחוק, וכך גם הן הגיעו - אניית משא פרקה אותן כשהן מפורקות בנמלי ישראל, ומשם הן הורכבו בבית המלון - ממש כמו לגו. בעתיד, כך אומר סלומון, יוכלו המעצבים לשחזר את ה'שטאנץ' גם בבתי מלון אחרים בישראל ובעולם.

מלון הקפסולות שכבש את תל אביב. אסף פינצ'וק,
מלון הקפסולות שכבש את תל אביב/אסף פינצ'וק

ומה בנוגע ליוקר המחיה?

"אין ספק שזהו פתרון שעשוי להתאים לאנשים רבים", הוא מודה, "אם אלה צעירים שנאבקים תחת יוקר המחייה ורוצים לספוג את העיר בלי לשלם הון, אנשי עסקים שבאים לפה לכמה ימים ורק מחפשים מיטה לישון והסוג השלישי - שאני נתקל בו יותר ויותר לאחרונה, הם בני ובנות הגיל השלישי - שלאחר היציאה לפנסיה רוצים לצאת לטייל ולספוג את ה'וייב' של הצעירים שנמצאים פה. זה פתרון שמתאים לאוכלוסיות רבות, ואין לי ספק שהוא יתגבר ככל שהתיירות בעיר תתפתח."

והמחירים? המחירים (כמובן, בהתאם לקפסולה ולמועד החופשה) נעים בין 160 שקל ל-480 שקל ללילה ללא מע"מ, כאשר המקלחות והשירותים אינם בתוך הקפסולה, אלא במתחם נפרד ומופרד מגדרית.

מלון הקפסולות שכבש את תל אביב. אסף פינצ'וק,
מלון הקפסולות שכבש את תל אביב/אסף פינצ'וק

המלונות, ואיתם כ-200 בתים ודירות, סיורים, מבני ציבור, מבנים היסטוריים, מרחבים ציבוריים ותערוכות - יוצגו, ללא תשלום, למשך סוף-שבוע אחד במסגרת אירועי "בתים מבפנים" 2023 של עיריית תל אביב־יפו - שלושה ימים של חגיגת אדריכלות בעיר העברית הראשונה.

לכל סיורי אירוע "בתים מבפנים" והרשמה לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully