וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לאחת מדירות הנופש היפות שתוכננו לאחרונה בישראל

שנת 2023 כבר מסתמנת כאחת הפורות שידעה סצנת העיצוב המקומית ולראייה, דירת הנופש היפואית, אותה תכננה ועיצבה קרן ניב-טולדנו עבור משפחה בת 6 נפשות, עושה הרבה כבוד לסביבה ולתרבות המקומית באדפטציה מודרנית ועדכנית

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
איך אפשר לעמוד בפני יופי כזה? עיצוב קרן ניב-טולדנו/איתי בנית
  • היכן: פרויקט אנדרומדה ריבורן, יפו
  • עבור: דירת נופש עבור משפחה לה 4 ילדים בוגרים
  • השטח: כ-160 מ"ר בנוי+ כ-22 מ"ר מרפסת
  • תכנון ועיצוב: קרן ניב- טולדנו
  • צילום: איתי בנית

בשנים האחרונות מספקת ישראל הקטנה לא מעט פרויקטים שמצליחים, לצד תכנון מוקפד, לפרוט גם על נימי הרגש: כך גם דירת נופש שתכננה מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו עבור זוג להם 4 ילדים בוגרים באחד הלוקיישנים הנחשקים בישראל- פרויקט אנדרומדה ריבורן ביפו שנבנה בקו ראשון לים.

לצד טכנולוגיות מתקדמות ופריטי Custom made שתוכננו במיוחד עבור הפרויקט, שולבו בדירה אלמנטים רבים בהשראת הארכיטקטורה והאמנות האוריינטלית ערבית שמאפיינת את האזור, פריטים שכובשים את הלב והעין הופכים את החללים לעשירים, עתירי שכבות ורבדים.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"בני הזוג קנו את הדירה כמעטפת במטרה להפוך אותה לדירת נופש שתשרת את המשפחה בחגים, מועדים ובסופי שבוע", אומרת ניב-טולדנו. "היא תוכננה במקור כדירת 5 חדרים אותם הסבנו ל-4 חדרים. בנוסף, את החלון הסטנדרטי במטבח הסבנו לוויטרינה כך שהנוף הפנטסטי משתלב באופן כמעט בלתי אמצעי עם הפנים. בתהליך התכנון טיפלנו גם בתשתיות ושילבנו מערכות מתקדמות כמו חימום תת רצפתי, מערכות מיזוג מתוחכמות, חשמל חכם, מיגון ואזעקות, מערכות שמע ואודיו-וידיאו ועוד".

פיסים מתוכשטים ומתכת נוזלית

עם פתיחת דלת הכניסה, ורגע לפני שנחשפים לחללה הציבורי המרשים הגודלו, תכננה המעצבת מבואה ספק גלויה ספק נסתרת שמייצרת אתנחתא שכוללת דופן נגרות בה חבוי ארון החשמל ומהעבר השני, זה שפונה למטבח, מחיצה אוורירית שבחלקה התחתון תוספת אחסון למטבח מעליה מערך משרביות שנע על ציר פיבוט ומאפשר להן לנוע במנח אלכסוני - בזוויות מסוימות הן נקראות כמסך ובתזוזה קלה הן מאפשרות להנות מהחלל הציבורי ומהנוף. בדומה לפריטים רבים בדירה גם אותן בחרה המעצבת ליצור בעבודת נגרות בצביעת מתכות נוזליות שמשוות להן מראה פליז עתיק.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"הבחירה בדוגמה הספציפית היא תולדה של רצון ליצור סביבת מגורים חווייתית ואקלקטית, עם אלמנטים אוריינטליים-ערביים שמקשרים את הדירה לסביבה", היא מסבירה. "שילבנו פרטי אמנות, אקססוריז, משרביות ופיסים מתוכשטים תואמי לוקיישן. את הריצפה חיפינו פרקט עץ אלון כהה בדוגמת פישבון שמייצר עומק ומשמש מצע לאלמנטים ולפריטים ששולבו באגפים השונים".

השימוש במתכת הנוזלית שב וחוזר באינטרפרטציות מגוונות. כך למשל במטבח, שם השתמשה בה ניב-טולדנו לחיפוי החזית של אזור הישיבה שבאי ובחזית הגבוהה, הפעם בגימור פליז: "המטבח תוכנן כשני קווים ליניאריים - קיר כוח ואי רחב בו שולבו הכיריים שכולל בנוסף אזור ישיבה ל-6 סועדים. החזיתות עשויות פלטות ננו ופליז בצביעה מתקדמת והמגרות חופו אלון גלי. שילבנו מקרר ומקפיא אינטגרליים ומכיוון שבני המשפחה שומרי כשרות תכננו עבורם 2 מדיחים, 2 כיורים ו-2 תנורים. לחזית הגבוהה נבחר גוון כחול עמוק כהה וידיות פליז, אליהם מתחברים האלון הכהה והמתכת הנוזלית שנוכחת באזור המידוף ובאזור האי. שני גופי התאורה הלינאריים שמדגישים את אורך האי עשויים מוטות מתכת ושיש ארמני גולד טבעי. נישת הכיורים חופתה משטח בגוון חום עם גידים שמעצים את ממד העומק בחלל".

סימטריה מושלמת ודירוג גוונים

קיר הכוח בסלון ניצב בסימטריה לקיר המטבח והוא שחותם את האגף הציבורי. ניב-טולדנו יצרה בחלל מידרוג גוונים שמתחיל בחזית המטבח הכהה, עובר דרך משטח השיש החום ומסתיים בסלון עבורו נבחרו ספה מבד קטיפתי בגוון מרווה ושטיח וינטג' מקורי בגוון אקווה. בקיר הסלון הותקן רהיט נגרות בגוון תכלת-ירקרק בהיר כחלק מסקאלת הצבעים שמתחברת לים שנגלה מבעד לחלונות.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

"בקיר הכוח שולבו מערכות המיזוג, הסאונד והמולטימדיה ובנוסף תוכננו בו תאים אטומים לאחסון ובר משקאות, לצד פתוחים שמשמשים לתצוגת ספרים וכלים נאים". מסבירה המעצבת. "שולחן הסלון, שמורכב מפלטת זכוכית שקופה על רגלי עץ אלון בדוגמת פגודה מאזן את המאסה החומרית. לצידו שתי כורסאות בהירות מרחפות עם עיטור רצועות עור שמשמשות גם הן כקונטרסט למאסיביות של אלמנטים בעלי נוכחות בחלל. לצידן שילבתי נשכן עם פלטת אבן מונחת על רגל ברזל ובצידו השני של הסלון, בזווית אלכסונית שמאפשרת תצפית לעבר הנוף, שילבתי כורסה והדום מרופדים בד בגוון תכלת עמוק".

שמירה על גריד קווי האורך והרוחב במרחב

כדי לשמור על גריד קווי האורך והרוחב בחלל הציבורי בחרה המעצבת עבור פינת האוכל פרטי נגרות ששומרים על סימטריה: "ספסל העץ העתיק שבגב הכורסאות מייצר חיץ וויזואלי ועדיין מאפשר להתרשם מהגב המרשים של הכורסאות שעשוי מוטות ברזל ורצועות עור. שולחן האוכל עשוי עץ אלון מסורק בגוון שוקולד וסביבו שילבנו כורסאות מרופדות עור בגוון קוניאק שיובאו מאיטליה. את האזור הדגשנו עם צמד גופי תאורה מפליז שמהווים קריצה לסגנון היפואי. מעל הרהיט, שנצבע בגוון ירוק מרווה, נתלתה אמנות בגווני ים עדינים ומשני צידי הפסנתר שולבו שידות ראטן בגוון אלון עליהן מגשי אינליי בגוונים של כחול ולבן".

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

את המרפסת בחרה ניב-טולדנו לרצף באבן יפואית וכדי להתמודד עם משטר הרוחות, השמש, הלחות ושינויי הטמפרטורות (כתוצאה מהקרבה לים) השתמשה בריהוט ברזל כבד. בני המשפחה נהנים במרפסת מפינת אוכל ופינה סלונית שצופים למבנים האותנטיים הנמוכים ורצועת החוף.

מהציבורי לפרטי

שירותי האורחים מצויים מעברה השני של מבואת הכניסה והאווירה בהם דרמטית וכהה, על טהרת השחור והפליז: "הריצוף והחיפויים כהים והכיור המרחף עשוי אבן שיש משויישת בגווני שחור ולבן. המראה שהותקנה לאורך הקיר מייצרת הכפלה של המרחב ושני גופי תאורה מתוכשטים מאבן אלבסטר ופליז מוברש נובעים מתוכה. מעל האסלה יצרתי נישה מחופה מתכת נוזלית בגוון פליז מוברש שהיא עצמה סוג של תכשיט". מסבירה המעצבת.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

באגף הפרטי תוכננו מאסטר שינה, סוויטת אורחים, חדר רחצה וחדר עבודה שניתן להסב לחדר אורחים נוסף. פלטת צבעים במאסטר השינה היא טבעית, חולית-מדברית באווירת הסהרה. קיר גב המיטה חופה טפט פשתן ארוג והמיטה מרופדת גם היא בבד פשתן. ראש המיטה מורכב ממוט ברזל עליו הותקנו שתי כריות עור. בין ארון הקיר לאזור השינה מפריד ספסל עשוי ברזל טרנסמיט לו מושב מרופד בד עשיר. לצידי המיטה שולבו שידות צד בגדלים שונים מברזל וליילכ- אבן טבעית לבנה לה גידים בגוון סגול אפרפר. שני גופי התאורה מפליז מוברש בשילוב אבן אלבסטר נתלו מהתקרה וכדי להשלים את האווירה המזמינה שולבו בחדר גם פירטי טקסטיל יוקרתיים ומפנקים, שטיח משי, פרטי אמנות ווילון עם מכפלת לו חגורה תחתונה.

חדר הרחצה במאסטר עוצב באווירה דרמטית וכהה יותר: "גם כאן בחרתי לעבוד עם מתכות נוזליות, הפעם בגווני ROSE GOLD ונחושת", מסבירה ניב-טולדנו. "שילבתי פרט נגרות מעץ אלון מעליו משטח אבן בלו-סטון בו כיור אינטגרלי. כל אביזרי האמבט הם בגוון ROSE GOLD ובדומה לשירותי האורחים, גם כאן השתמשתי במראה גדולה שמתחילה במשטח הכיור ומסתיימת בגובה התקרה, גופי תאורה מפליז מושחר נובעים מתוכה".

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

במסדרון שמוביל לסוויטת האורחים, למשרד הביתי ולחדר הרחצה נתלו מגש מרוקאי אותנטי ומראה. פריט הנגרות בחדר העבודה, שמשלב בהמשך לארון גם שולחן כתיבה, עשוי אלון שחור שמדגיש את המרקם הטבעי של העץ. מולו ספת רביצה שנפתחת למיטה זוגית. החדר עוצב בגווני בריק וטרקוטה ושולבה בו עבודת אמנות מונומנטלית מפליז.

בסוויטת האורחים פלטת הצבעים מעט משתנה; כאן בחרה ניב-טולדנו להשתמש בטפט בגוון כחול ג'ינס ואמנות תואמת. לצידם אלמנטים בגווני ניוד ואקווה. חדר הרחצה הצמוד חופה אריחים חומים-אדמתיים ושולבו בו אלמנטים בגוון ROSE GOLD , פרט נגרות עשוי עץ אלון שחור. כמו בחדרי הרחצה האחרים, גם כאן מייצרת המראה הגדולה אפקט של הכפלת המרחב.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully